Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

XIV Międzynarodowy Festiwal Bachowski w Świdnicy 19 lipca otworzy Jan Peszek

Katarzyna Kaczorowska
Festiwal bachowski otworzy monodram Jana Peszka
Festiwal bachowski otworzy monodram Jana Peszka Tomasz Hołod
Tomasz Jan Adamus, szef artystyczny świdnickiego Festiwalu Bachowskiego, tak streszcza jego ideę: „W tym roku festiwal bardzo się rozrasta. A to dlatego, że obecny kryzys ekonomiczny wcale nie dotyczy spraw ekonomicznych. Współczesny kryzys to problem społeczny polegający na tym, że tracimy potencjał ludzki. Potrzebujemy zatem coraz większego, dłużej trwającego festiwalu, by artyści mieli czas się wypowiedzieć, by publiczność mogła się wzajemnie zauważyć”.

Stąd też pomysł inauguracji nowej sceny festiwalowej w dawnym kościele zimowym przy ulicy Księżnej Agnieszki czy projekt realizowany przez Cezarego Tomaszewskiego, w którym Claudio Monterverdii, wielka postać muzyki baroku, spotka się z Arnoldem Schoenbergiem, twórcą muzyki dodekafonicznej. Tegoroczny festiwal otworzy 19 lipca wieczorem (początek o godzinie 21.30) spektakl znanego świetnie świdnickiej publiczności Jana Peszka, który właśnie w dawnym kościele zimowym wystąpi w cenionym przez teatromanów monodramie Bogusława Schaeffera „Scenariusz dla nieistniejącego, lecz możliwego aktora instrumentalnego”.
Organizatorzy świdnickiego festiwalu zadbali jednak nie tylko o wielkie czy intrygujące wydarzenia artystyczne, ale postawili też na edukację.
W czasie festiwalu będzie można powędrować dolnośląskim szlakiem organowym, spotkać się z Cezarym Tomaszewskim, by porozmawiać o jego spojrzeniu na Monte-verdiego i Schoenberga czy poznać tajniki violi da gamba. Przede wszystkim jednak bohaterem festiwalu, który potrwa do 4 sierpnia będzie muzyka. W tym roku melomani usłyszą więc Motety Bacha, Ensemble Extempore, który zaprezentuje publiczności kompozycje z violą da gamba w roli głównej, Karola Kozłowskiego w repertuarze Schubertowskim, Capellę Cracoviensis z Vivaldim czy Ewę Zeuner, która wykona utwory Straussa, Brahmsa, Wagnera i Liszta.
Karnet na cały festiwal kosztuje 200 złotych. Pojedyncze bilety na koncerty i spektakle w piątki i soboty kosztują 25 i 20 zł, a od niedzieli do czwartku 20 i 15 zł, wejściówki są po 5 zł.
Na koncerty w cyklu „Muzyka w liturgii”, które będą oprawą nabożeństw odprawianych w świdnickich świątyniach, oraz na spotkania i dyskusje w ramach akademii festiwalowej wstęp jest wolny.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska