Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław:Wystartował remont Mińskiej. Uważajcie na objazdy i utrudnienia (MAPA)

Bartosz Józefiak
infografika Maciek Dudzik
W nocy z piątku na sobotę ruszył remont ul. Mińskiej - na odcinku od skrzyżowania z Tyrmanda do Zagony. Oznacza to ogromne utrudnienia w ruchu na Muchoborze, które potrwają przynajmniej do września. Urzędnicy zapewniają, że po zakończeniu prac będzie się tam jeździć płynniej. Zobacz nową organizację ruchu w tym miejscu.

Na czas remontu Mińska stanie się jednokierunkowa od wjazdu do Biedronki aż do ul. Zagony. Pojedziemy nią tylko w kierunku ul. Stanisławowskiej. W drugą stronę, do centrum, dla aut osobowych wyznaczono objazdy ulicami: Stanisławowską, Trawową i Tyrmanda i po krótkim odcinku drogi tymczasowej do Mińskiej (patrz mapka).

Co ważne, aż do września te osiedlowe ulice będą jednokierunkowe. - Te ulice są zbyt wąskie, by przyjąć duży ruch samochodów. Korki będą ogromne - obawia się Marcin Hartman, mieszkający przy Mińskiej.

Objazdem przez Trawową i Tyrmanda będą jeździły autobusy linii 107, 119, 241 i 319.

Część miejsc parkingowych zamieniła się w zatoczki dla autobusów. Wzdłuż Tyrmanda i Trawowej ustawiono już znaki zakazu parkowania. I choć ograniczenia nie dotyczą zatok, to i tak wprowadziły spory popłoch wśród mieszkańców Muchoboru Wielkiego. - Już teraz ciężko znaleźć miejsce do parkowania. Kierowcy korzystają z każdego kawałka chodnika. Podczas remontu zaparkowanie będzie graniczyło z cudem - prognozuje Jerzy Matuszak, mieszkający w pobliżu ul. Tyrmanda.

Jednocześnie przyznaje, że poszerzenie Mińskiej jest konieczne, bo w godzinach szczytu tworzą się zatory. - Zlikwidowanie miejsc parkingowych było konieczne. Inaczej jedno źle zaparkowane auto zablokowałoby autobusy i samochody osobowe, które będą jeździły objazdami - tłumaczy Grzegorz Serafin z firmy Berger Bau Polska, która remontuje Mińską.

Drogowcy zdjęli już progi zwalniające na Trawowej i Tyrmanda. Powstała także krótka droga tymczasowa od Tyrmanda do Mińskiej.

Po osiedlowych uliczkach nie będą jeździły ciężarówki. Dla nich wyznaczono dłuższy objazd do centrum: przez Stanisławowską, Trawową, Krzemieniecką, Petuniową, Ostrowskiego, Grabiszyńską, Klecińską i Strzegomską.

Drogowcy najpierw zdejmą asfalt z połowy ulicy (jezdnia w stronę miasta), następnie wymienią kanalizację deszczową, chodniki i ułożą nową nawierzchnię. - Na początku wakacji planujemy przenieść roboty na drugą jezdnię. Chcemy, by do końca wakacji Mińska była przejezdna - mówi Grzegorz Serafin.

Później wykonawca będzie prowadził prace wykończeniowe - przy chodnikach i oświetleniu. W ramach robót wymieniona zostanie m.in. kanalizacja deszczowa.

Najwięcej zmieni się na skrzyżowaniu Mińskiej z Szarskiego i Tyrmanda, przy sklepie Biedronka. Jadący od centrum kierowcy dostaną trzy pasy - po jednym do skrętu w lewo i prawo oraz do jazdy na wprost. Podobnie jadący od Stanisławowskiej i skręcający w Godebskiego dostaną pas do lewoskrętu. Dzięki temu auta skręcające w osiedlowe uliczki nie będą blokowały ruchu, a to właśnie jest główną przyczyną korków na Mińskiej.

Na trzech zebrach powstaną azyle dla pieszych. Na Mińskiej pojawią się zatoki autobusowe, a także nowy przystanek w kierunku centrum, przy skrzyżowaniu z Roślinną. Ma on również być pętlą autobusów. Wydzielony zostanie przystanek na Tyrmanda w kierunku Krzyków, by stające na nim autobusy nie blokowały ruchu. Po stronie Factory wydłużona zostanie ścieżka rowerowa - do skrzyżowania z Zagony.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska