Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocławskie MPK kupuje nowe maskotki reklamowe, a internauci kpią: Wykolejeniec i Zatramwaj?

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Konkurs na imiona dla nowych maskotek firmowych MPK Wrocław spotkał się z dużym odzewem. Propozycji nadesłano już kilkadziesiąt. Zakup nowych strojów reklamowych przez zadłużoną na blisko pół miliarda spółkę miejską wykpiwają internauci: Wykolejeniec i Zatramwaj to jedne z ich propozycji.

Wrocławskie MPK podczas dnia otwartego w sobotę, 2 października, zaprezentowało nowe maskotki przedstawiające autobus i tramwaj. Impreza podobała się uczestnikom. Jednak prezentacja kolejnych maskotek wywołała zdziwienie części internautów. Zwracają oni uwagę na jakość usług i kondycję przewoźnika, który powiększył niedawno swoje zadłużenie do około pół miliarda złotych.

Konkurs bez nagród

Przewoźnik zapowiedział, że maskotki będą używane podczas wydarzeń firmowych i ogłosił konkurs na imiona.

"Spośród nadesłanych propozycji komisja, w skład której wchodzą pracownicy naszego działu promocji, wybiorą kilka, które wezmą udział w konkursie i zostaną poddane pod głosowanie na portalu Facebook. Na propozycje czekamy do 18 października, po czym rozpoczniemy głosowanie" - informuje Damian Zdancewicz z MPK Wrocław.

Brane pod uwagę będą tylko propozycje nadsyłane mailowo pod adres [email protected]. Przez pierwsze dni konkursu wrocławianie przesłali do MPK kilkadziesiąt pomysłów na imiona. W konkursie nie przewidziano nagród.

"Konkurs nie polega na otrzymaniu nagrody, tylko na możliwości uczestniczenia w procesie nadawania imion" - wyjaśnia Zdancewicz.

Awariusz i Zatramwaj

Na informujących o konkursie stronach MPK, Wrocławia oraz fanowskim profilu na Facebooku "Czy wrocławskie MPK dziś już j**ło" internauci zaczęli wpisywać swoje propozycje, które jednak mogą nie spodobać się organizatorom konkursu.

Dużą popularnością cieszy się propozycja imienia dla tramwaju Wykolejeniec, a dla autobusu Zatramwaj. Kreatywni wrocławianie podsuwają też inne pomysły: Remont i Objazd, dźwiękonaśladowcze Pippip i Dzyńdzyń, czy nawiązujące do prezydenta Wrocławia i prezesa MPK Jacek i Krzysiek. Jedna z komentujących internautek proponuje imiona: Nadzieja i Tradycja i dodaje wyjaśnienie: "Mieć nadzieję, że przyjedzie i tradycyjnie się rozczarować, bo po drodze była awaria". Jest też szereg innych propozycji m.in.: Wieczność, Drożyzna, Odjechał, Nieprzyjechał, Przejazd, Techniczny, Widmo, Kraksik, Rozjazdek, Awariusz.

Nowe stroje reklamowe MPK kosztowały łącznie prawie 12 tys. zł. Przewoźnik informuje, że będą w nie przebierali się pracownicy MPK lub wynajęci animatorzy z zależności od potrzeb i wydarzenia, które będzie się odbywało.

Podobają Wam się nowe maskotki MPK? Macie pomysł, jak powinny się nazywać? Czekamy na komentarze.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska