Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocławianie mówią nie buspasom. Ale będą kolejne

m,k
Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
Aż 74,5 proc. spośród prawie pięciu tysięcy internautów głosujących w naszej sondzie opowiedziało się przeciw tworzeniu kolejnych buspasów i wydzielonych torowisk we Wrocławiu. Za ich powstawaniem było 25,5 osób. Mimo to miasto idzie w zaparte. Za poleceniem prezydenta Jacka Sutryka po Krakowskiej, Grabiszyńskiej i Podwalu kierowcy samochodów będą musieli ustąpić miejsca autobusom w kolejnych miejscach w mieście.

Tylko w ciągu ostatnich dni pasy dla autobusów powstały na ulicy Krakowskiej i na Podwalu, a wydzielone torowisko - na Grabiszyńskiej. Kierowcy klną tam na czym świat stoi, bo już teraz tracą czas w korkach. - Strach pomyśleć, co będzie się działo we wrześniu czy październiku - denerwują się.

Po zwężeniu ulicy Krakowskiej i przed wydzieleniem torowiska na Grabiszyńskiej zapytaliśmy Was o to, czy takie rozwiązania powinny powstawać w kolejnych miejscach. Odpowiedź jest jednoznaczna. Wrocławianie buspasów nie chcą. Przeciw ich tworzeniu opowiedziało się 74,5 proc. głosujących. A udział w internetowej sondzie wzięło udział blisko pięć tysięcy internautów.

Mimo to Wrocław już planuje budowę kolejnych buspasów i wydzielonych torowisk. Niektóre mają zacząć działać jeszcze podczas wakacji. Gdzie powstaną?

  • Buspas - ul. Borowska, odcinek 400 m od ulicy Ślicznej do Wieczystej (jeszcze podczas wakacji)
  • Buspas - ul. Bolesława Krzywoustego, odcinek 1300 m od zjazdu z osiedla Psie Pole do ulicy Brucknera (miasto opracowuje warianty przebiegu)
  • Wydzielone torowisko - ul. Andrzeja Wajdy od mostu Zwierzynieckiego do ul. Wystawowej (jeszcze podczas wakacji)
Zadaniem buspasów jest przyspieszenie komunikacji publicznej. Od niedzieli na fragmencie ul. Podwale autobusy mają swój wydzielony pas ruchu. Kierowcy MPK od rana przyzwyczajali się do takiego pokonywania zakrętu, żeby nie ścinać łuku. Wychodziło to z różnym skutkiem.

Buspas na Podwalu już jest. Czy kierowcy się zmieszczą?

Buspasy za i przeciw - oto Wasze komentarze

Dojeżdżam do pracy samochodem na drugi koniec Wrocławia. Zawsze dojazd zajmował mi 20 minut. Teraz po stworzeniu tych bus pasów dojazd do pracy zajmuje mi 40 minut w większym korku dochodzi nawet do godziny. Natomiast autobusem z 2 przesiadkami dojeżdżam w godzinę i 30 minut (bus co 30 minut). Bez komentarza.

Schowajcie między bajki ilości pasażerów wożonych przez MPK.
Autobusy i tramwaje przewożą mniej ludzi w tym samym czasie niż samochody, ponieważ środki transportu publicznego nie jadą jeden za drugim a auta i owszem i to na wielu pasach często.
Ponadto wobec mnóstwa zdarzeń szczególnie wypadkowych oraz awarii, to auto jest bardziej niezawodnym środkiem transportu i nie mówiąc o tym, że wygodniejszym, szybszym, mobilniejszym czy bardziej komfortowym.

Nikogo się nie pytać, tylko budować buspasy. Życzę wytrwałości urzędnikom i oczekuję kolejnych udogodnień dla pasażerów komunikacji miejskiej.

Sprawa jest dość prosta:
- korki w dużym mieście były, są i będą
- korki są duże bo nie ma dobrej komunikacji zbiorowej
- nie ma dobrej komunikacji zbiorowej bo autobusy i tramwaje stoją w korkach
- jak autobusy i tramwaje przestaną stać w korkach, spora część ludzi się do nich przesiądzie.
- jak się zwiększy liczba pasażerów, zwiększy się liczba połączeń w rozkładzie i jeszcze więcej ludzi się do nich przesiądzie
- korki się zmniejszą, ci co koniecznie muszą jeździć autem (a jest takich ludzi trochę) przestaną marudzić na buspasy i blokować inwestycje w komunikację zbiorową
- będziemy wszyscy szczęśliwi (w sferze komunikacji)

Zobacz też

Wielkie Odkrywanie Dolnego Śląska - odc. I

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska