Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Wielki "bąbel" na Podwalu. Dwa miesiące po remoncie wychodzą niedoskonałości (ZDJĘCIA)

Przemysław Wronecki
Dziury i bąble na niedawno remontowanym Podwalu
Dziury i bąble na niedawno remontowanym Podwalu Przemyslaw Wronecki / Gazeta Wroclawska
Zaledwie w końcu kwietnia skończył się remont Podwala, a torowisko wymaga tam już poprawki! Za skrzyżowaniem z ul. Muzealną wokół jednej z szyn asfalt zapadł się i popękał, a na skrzyżowaniu z Krupniczą zrobił się na asfalcie "bąbel".

- Zapadlisko i popękania nawierzchni mogą świadczyć o nieprawidłowym wykonaniu styku nawierzchni drogowej i tramwajowej lub o nadmiernych ruchach pionowych szyn. W drugim przypadku, wokół starej zniszczonej krzyżownicy została ułożona nowa nawierzchnia i są z nią problemy - wyjaśnia dr Igor Gisterek z Zakładu Infrastruktury Transportu Szynowego Politechniki Wrocławskiej.

Wrocławianie nie mogą zrozumieć, jak to jest możliwe, że dwa miesiące po remoncie wychodzą już takie niedoskonałości. - Remont dość długo się ciągnął, a teraz okaże się, że jeszcze raz będą musieli tu rozkopać - mówi Katarzyna Krzystek, wrocławianka.

O sprawę zapytaliśmy Wrocławskiej Inwestycje, które zleciły i nadzorowały remont Podwala. - Poprosiliśmy o wyjaśnienie wykonawcę. Z informacji, których nam dostarczył, wynika, że wskazane usterki były poza zakresem wykonanych przez niego prac - wyjaśnia Marek Szempliński z WI. Informuje również, że w przypadku remontu Podwala m.in. część międzytorza - gdzie pojawiły się spękania - nie była wymieniana. Jednak o dalsze wyjaśnienia, co będzie z Podwalem, kieruje nas do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

- Wypiętrzenie powstałe w nawierzchni asfaltowej wystąpiło przy rozjeździe tramwajowym na ul. Krupniczej, który nie był wymieniany podczas robót realizowanych na tym odcinku przez Wrocławskie Inwestycje - wyjaśnia Ewa Mazur ze ZDiUM. Dodaje, że zakres prac remontowych obejmował tylko drugi rozjazd. Ten zniszczony zostanie wymieniony podczas remontu Krupniczej w 2014 roku. - Doraźnie usuniemy nierówności - zapewnia Mazur.

To kolejna wpadka urzędników z tym remontem. W trakcie prac okazało się, że tory po stronie fosy są w złym stanie. Ale magistrat nie zdecydował się ich wymienić. Wybrał tańsze rozwiązanie. Na odcinku Podwala (od Łąkowej do Sądowej) ułożono betonową belkę, która ma usztywnić torowisko.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska