Wsparcie na godziny dla firm

    Wsparcie na godziny dla firm

    Materiał Partnera

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Wsparcie na godziny dla firm
    Wywiad z kierownikiem produktu agencji badawczo-konsultingowej CeBRiS z Wrocławia, panem Oskarem Uchańskim.
    Wsparcie na godziny dla firm
    Obecnie biznes to pole wielkich wyzwań zarówno na polu rywalizacji rynkowej jak również zarządzania ludźmi. Czego potrzebują firmy w ramach usług doradczych?

    Przedsiębiorstwa funkcjonują w warunkach niepewności, i o ile kadra zarządzająca, czy właściciele posiadają wyuczony styl radzenia sobie w branży, to nie zawsze ten sam styl sprawdza się w każdych przypadkach. Rozwój rynku usług czy produktów wymusza niespotykane dotychczas kompetencje. To oznacza, że menadżerowie, właściciele czy specjaliści powinni poszukać nowych rozwiązań. Dla nich liczy się efektywność i szybkość działania, a nie zawsze da się nauczyć wszystkiego z dnia na dzień. Wiele małych i średnich firm w fazie rozwoju jest skoncentrowanych wokół klienta tj. na sprzedaży oraz dostarczeniu produktu lub rozwiązań, co oznacza, że firmy te nie mają czasu na organizowanie profesjonalnych funkcji wspierających, takich jak: zarządzanie zasobami ludzkimi, dział marketingu czy sprzedaży. Mało tego, menadżer stara się być „wszędzie” i myśli, że kontroluje każdy aspekt działalności, a prawda jest taka, że zamiast koncentrować się na aspektach strategicznych, zajmuje się bieżącymi sprawami operacyjnymi. Mając wsparcie specjalisty zewnętrznego może zająć się rozwojem firmy. Dlatego oferujemy usługę Wsparcia Na Godziny dla firm, która przekłada się bezpośrednio na jakość podejmowanych decyzji.

    Skąd taki pomysł?

    Nasz dział badań i rozwoju prowadzi systematyczny monitoring postaw polskich przedsiębiorców w zakresie ich współpracy z agencjami marketingowymi i konsultingowymi. Z naszych badań wynika, że wiele ich problemów natury operacyjnej - sprzedażowych czy HR-owych - jest pomijanych lub też pozostaje nierozwiązanych ze względu na brak zasobów finansowych i ludzkich. Nie każdą firmę stać na zatrudnienie eksperta w danej dziedzinie, aby problem zdiagnozował i opracował rekomendację jego rozwiązania. Dochodzi jeszcze problem dostępności wysoko wykwalifikowanej kadry ekspertów - aktualnie na rynku pracy mamy deficyt specjalistów z minimum 10-letnim doświadczeniem kierunkowym w branży. Proces rekrutacji, zatrudnienia, a następnie wdrożenia specjalisty angażuje dużo zasobów. Niektóre firmy akceptują koszty finansowe, ale brakuje im czasu, a problem leży i czeka. Inne firmy nie mają potrzeby zatrudniania ekspertów na stałe, ponieważ albo nie widzą problemu, albo problem jeszcze się nie pojawił. Nasza agencja dysponuje zespołami specjalistów z obszaru marketingu (ATL i BTL), zarządzania sprzedażą B2C, zarządzania sprzedażą B2B, e-commerce oraz grupą trenerów sprzedaży i coachów biznesowych gotowych wykorzystać wiedzę i doświadczenie przy wsparciu klientów. Warto wspomnieć także o konsultantach działu badań marketingowych oraz rekruterach, którzy na co dzień wspierają firmy w zapełnianiu wakatów. Stoją za nami lata doświadczeń, nie tylko naszych, ale doświadczeń naszych klientów, które chcemy zaoferować każdemu, kto potrzebuje szybkiego i skutecznego wsparcia w bieżących problemach operacyjnych i rozwoju przedsiębiorstwa.

    Do kogo szczególnie jest skierowana jest usługa Wsparcia na Godziny?

    Każda branża napotyka na problemy począwszy od rekrutacji kucharza, czy księgowej skończywszy na niespójnej polityce korporacyjnej. Usługę Wsparcia Na Godziny oferujemy małym i średnim firmom, które nie posiadają działów marketingu, a borykają się ze sprzedażą swoich produktów, czy też mają problemy kadrowe. Celujemy także w mikroprzedsiębiorstwa, które potrzebują know-how w zakresie rozwoju kompetencji pracowniczych ukierunkowanych na podnoszenie efektywności i jakości pracy.

    Czyli takie firmy nie poradzą sobie na własną rękę ze swoimi wyzwaniami?


    Zaobserwowaliśmy, że właściciele i dyrektorzy małych oraz średnich firm obawiają się poszukiwań pomocy na zewnątrz. Wolą przemilczeć problem, poszukać jakichś porad na forach internetowych, następnie próbują wdrożyć rozwiązanie. Niestety, w większości przypadków taka strategia nie działa. Kluczowym źródłem porażek jest słaba diagnoza problemu oraz nieumiejętne dopasowanie metody działania do danego obszaru zmagań.

    Z kolei poszukiwanie pomocy na zewnątrz bywa uznawane w polskich kulturach organizacyjnych za słabość lub rozrzutność. Aby nie poddawać się uprzedzeniom, warto w sytuacji problemowej wykonać prostą analizę zysków i strat. Przykładowo, szefowa działu kadr i płac może spróbować zmierzyć się z problemem zwiększonej fluktuacji pracowników, ale rezultat może być słaby. Z kolei efektywne wsparcie konsultingowe może okazać się długofalowo bardziej racjonalne niż kosztowne próby i błędy laika. Ostatecznie to kwestia wyboru co się bardziej opłaca. Trzeba też zwracać uwagę na wszystkie oblicza kosztów jak na przykład czas pracy niewykwalifikowanego etatowca w roli eksperta. To, co jest na pierwszy rzut oka tanie, na końcu może okazać się nie tylko nieefektywne, ale także drogie. Dajmy na to proces rozwiązania problemu może się wydłużać, problem będzie narastał, a kolejne próby mogą pogorszyć sytuację.

    A co z dużymi firmami?

    Duże firmy, posiadające swoje działy marketingowe czy HR również mogą skorzystać z usługi. Aktualnie współpracujemy z dwiema dużymi firmami przy projekcie HR. Współpracując razem pokazujemy nasz punkt widzenia na problem, powiem więcej korzystając z naszej wiedzy wspólnie z klientem wychodzimy poza problem redefiniując jego ramy na nowo, dzięki czemu staje się rozwiązywalny.

    Jakie są reakcje firm na usługę Wsparcia Na Godziny?

    Kiedy na początku września uruchomiliśmy usługę Wsparcie Na Godziny to pierwsi klienci nieśmiało dopytywali się o szczegóły, jakby nie do końca wierząc w opcję, że można otrzymać rekomendację w zakresie rozwiązania problemów w tak prosty sposób jakim jest podniesienie telefonu i wybraniu numeru do naszej agencji. Na początku klienci myśleli, że to żart. Byli też i tacy sceptyczni klienci, którzy dzwonili i pytali co mogą osiągnąć za tak małe pieniądze. Jednakże po przedstawieniu naszych rekomendacji w zakresie rozwiązania ich problemów, a następnie skonfrontowaniu owych rozwiązań z ich działami, klienci uznali naszą usługę za wartościową.

    Jak państwo oceniacie popyt na usługę Wsparcia na Godziny?

    Aktualnie od początku września mamy już 18 klientów, którzy korzystają z tego rozwiązania. Wiemy też, że do końca 2016 roku jesteśmy w stanie obsłużyć 100-120 klientów zainteresowanych usługą Wsparcia Na Godziny z całej Polski. Nie koncentrujemy się na ilości, ale na jakości oferowanych usług. Pamiętajmy też, że nasza branża wymaga wręcz chirurgicznej precyzji, nie ma co się spieszyć.

    Powiedzmy, byłabym jako zewnętrzny klient zainteresowana skorzystaniem z usługi Wsparcia na Godziny, jak zatem wygląda proces obsługi problemu?

    Współpracę rozpoczęlibyśmy od podpisania umowy. W zależności od opcji można wybrać okres od 6 do 12 miesięcy oraz liczbę godzin wsparcia w miesiącu od 1 godziny w górę. Usługa Wsparcia na Godziny dla firm realizowana jest w formie zdalnej – czyli konsultacji telefonicznej, czatowej czy mailowej. W ramach pakietu klient w dowolnym momencie trwania umowy od poniedziałku do piątku zgłasza problem operacyjny, następnie problem jest przekierowywany do właściwej komórki naszej agencji, po czym następuje kontakt naszego konsultanta z klientem i przystępujemy do screeningu środowiska problemu. Po całej operacji konsultant przekazuje sprawę do zespołu roboczego i opracowywana jest rekomendacja w zakresie jego rozwiązania. Oczywiście, jeżeli klient będzie zainteresowany wdrożeniem rozwiązań również jesteśmy w stanie wesprzeć go podczas procesu.

    Ile firmy płacą za usługę Wsparcia na Godziny?

    Ceny pakietów rozpoczynają się już od 99 zł miesięcznie, więc jak widać ta usługa nie jest droższa niż cena abonamentu internetowego dla firm.

    Dziękujemy za rozmowę.

    O agencji badawczo-konsultingowej CeBRiS?
    [i]Korzenie firmy sięgają roku 2001 roku, gdy pod szyldem Centromax-Trading członkowie zespołu budowali, a następnie zarządzali zewnętrznym kanałem sprzedaży usług B2C i B2B w kilku regionach Polski. W 2010 roku ze struktur firmy wyodrębniona została spółka CEBRIS, akronim od Centrum Badań Rynkowych i Społecznych. Agencja specjalizuje się w realizacji badań marketingowych, analiz rynkowych, wsparciu procesów HR poprzez badania kompetencji i potencjału zawodowego. Od roku 2014 CEBRIS wprowadził usługę konsultingu biznesowego, zaś od maja tego roku wspiera procesy rekrutacji u swoich klientów metodą Direct Search. Firma działa na terenie całej Polski.

    Czytaj także

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama