Most będzie miał trzy przęsła, środkowe już jest niemal gotowe. Powstało z 18-metrowych betonowych belek wyprodukowanych w Toruniu. Do Wrocławia przywożono je nocami (takie są wymogi przewożenia ładunków wielkogabarytowych). Belki ułożono na filarach, a na nie wylano warstwę betonu, która spoiła całość.
Teraz pracownicy firmy Skanska szlifują powstałą w ten sposób środkową płytę mostu i biorą się za budowę skrajnych przęseł. Następnie połączą most z ul. Racławicką i al. Piastów, ułożą nawierzchnię, chodniki i zamontują oświetlenie oraz barierki. Po południowej stronie mostu będzie wąski chodnik, a po północnej (po tej samej gdzie powstają osiedla) szeroki na 6 metrów z pasem dla pieszych i rowerzystów. Będzie po jednej jezdni w każdym kierunku.
Jak mówi inżynier kontraktu Piotr Bujnowski z Wrocławskich Inwestycji, prace warte ok. 13 mln zł idą zgodnie z harmonogramem. Nic nie wskazuje, by miały się pojawić komplikacje.
Dla mieszkańców południowo-zachodniego Wrocławia szykuje się spora rewolucja komunikacyjna. Ruch z Oporowa i Kleciny zostanie częściowo przerzucony z Grabiszyńskiej na ul. Racławicką, która leży wzdłuż granicy Grabiszynka i Krzyków. Zyskają głównie ci, którzy będą chcieli przejechać z Oporowa do centrum. Mieszkańcy mogą się spodziewać uciążliwego ruchu samochodów, ale coś za coś – zyskują łatwiejszy wylot na autostradę (węzeł Wrocław Zachód).
Po obu stronach Ślęzy powstaną drogi rowerowe, które zostaną udostępnione mieszkańcom. W ten sposób teren będzie pełnił też funkcję rekreacyjną. Na razie są tam ścieżki i drogi gruntowe, nieskoszona trawa i zarośnięte nabrzeża.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?