Ważne
    Kolejny biurowiec już gotowy. Jeszcze większe korki na...

    Kolejny biurowiec już gotowy. Jeszcze większe korki na Zwycięskiej?

    Błażej Organisty

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Kolejny biurowiec już gotowy. Jeszcze większe korki na Zwycięskiej?
    1/26
    przejdź do galerii

    ©Jarosław Jakubczak

    Przy ul. Zwycięskiej w lipcu zakończyła się budowa biurowca VIC House. Kolejne będą gotowe na początku przyszłego roku. To oznacza, że zakorkowaną ulicą będzie jeździć kilkaset samochodów więcej. Mieszkańcy Ołtaszyna i Partynic obawiają się, że utkną na osiedlach na wieki i z nadzieją w oczach wypatrują tramwaju. Ale to dopiero za kilka lat...
    Rodis Development dostał pozwolenie na użytkowanie trzypiętrowego biurowca VIC House, wybudowanego przy skrzyżowaniu ulic Zwycięskiej, Obrońców Poczty Gdańskiej i Agrestowej. Budowa zakończyła się w lipcu. Wiadomo już, że do budynku wprowadzą się prawnicy, księgowi, informatycy i lekarze.

    VIC House (Zwycięska 20a) to niejedyny nowy biurowiec w okolicy. Około 100 metrów dalej w stronę Ołtaszyńskiej, po przeciwnej stronie ulicy, trwa budowa kompleksu trzypiętrowych budynków Award Business Park. Trzy biurowce w pełnej okazałości pojawią się przy Zwycięskiej 45 w pierwszym kwartale przyszłego roku.

    Mieszkańcom Ołtaszyna i Partynic od początku nie podobały się nowe inwestycje przy Zwycięskiej. Ta ulica jest jedną z najbardziej zakorkowanych we Wrocławiu, a kiedy do nowych biurowców zaczną dojeżdżać pracownicy, może być jeszcze gorzej.

    - Nie wyobrażam sobie, co się stanie, kiedy kolejnych kilkaset ludzi rano i popołudniu będzie przejeżdżać Zwycięską, która już jest jedną z najwolniejszych ulic w Polsce - obawia się Sebastian Wilk, przewodniczący zarządu osiedla Ołtaszyn.

    Liczbę dodatkowych samochodów można prognozować na podstawie nowych miejsc postojowych. W parkingu podziemnym VIC House zmieści się 50 aut, z kolei na parkingach zewnętrznym i podziemnych Award Business Park - 154. Razem ponad 200.

    Mieszkańcy patrzą na budowę biurowców krzywym okiem także z innego powodu. Na osiedlu brakuje terenów rekreacyjnych. - Miała być szkoła i park. W zamian dostaliśmy od miasta biurowce, do których nie będzie dojazdu - zauważa Wilk.

    Alternatywą dla zakorkowanej Zwycięskiej mogłaby być ul. Agrestowa, ale ta także często jest nieprzejezdna. - Jest niedrożna w połowie, bo przecinają ją tory - przypomina przewodniczący.

    Czerwona kartka


    Czy dla wrocławian z Ołtaszyna i Partynic rzeczywiście nie ma ratunku? Przecież na pograniczu dwóch osiedli - pomiędzy Agrestową a Ołtaszyńską - w najbliższych latach powstanie nie tylko kompleks trzech biurowców. Miasto do 2022 roku chce wybudować zajezdnię tramwajową i przedłużyć linię tramwajową z Parku Południowego na Ołtaszyn. W tym samym roku może pojawić się także przystanek kolei aglomeracyjnej. Magistrat rekomenduje tę lokalizację Polskim Liniom Kolejowym. Przystanek przy ul. Zwycięskiej to część infrastruktury linii Wrocław-Sobótka. A jeżeli wszystko pójdzie z planem, to w okolicy mogą pojawić się jeszcze dwie stacje Wrocławskiego Roweru Miejskiego.

    - No tak, ale przecież tramwajem pojedziemy dopiero za pięć lat, a biurowce będą gotowe już w przyszłym roku - zwraca uwagę Sebastian Wilk. - Więc na razie problem będzie się pogłębiał. Miasto powinno dostać czerwoną kartkę. To my będziemy musieli zmierzyć się z problemem, podczas gdy władze umyją ręce.

    Władze Wrocławia starają się jakoś pomóc już teraz. Na ul. Zwycięską, po zmianie trasy, od niedawna dojeżdża autobus 127. To jednak nie rozwiązało problemu, co niektórzy przewidywali.

    - Rada osiedla negatywnie zaopiniowała ten pomysł. 127 stoi w korkach, przez duży ruch ma problem z wjechaniem w Ołtaszyńską. Często jeździ więc pusty, bo pasażerowie wolą wysiąść i się przejść, niż stać w sznurku samochodów. Ktoś, kto wymyślił pętlę na Zwycięskiej, nie do końca to przemyślał i nie wysłuchał opinii mieszkańców - uważa Wilk.

    Tymczasem wrocławianie są zgodni: tramwaj na Ołtaszyn jest niezbędny, bo teraz dojazd do centrum w godzinach szczytu zapchanymi autobusami potrafi zająć półtorej godziny, a w korkach stoi się przez kilkadziesiąt minut już o godzinie szóstej. Tak powiedzieli w sondzie przeprowadzonej przez naszego reportera na ul. Zwycięskiej w zeszłym miesiącu.

    Mieszkańcy martwią się, że Ołtaszyn szybko się rozbudowuje, a nie ma się z niego jak wydostać. Obawiają się, że szkoły wkrótce będą przepełnione. Nie chcą już bloków i biurowców, chcą terenów rekreacyjnych. - Nie wiem, gdzie nam je zbudują. Może przy Orawskiej? A nie, bo tam powstaje przecież kolejne osiedle z parkingiem na 230 samochodów - przyznaje przewodniczący Wilk.

    Z negatywnymi opiniami o polityce urbanizacyjnej zgadza się Bogdan Zdrojewski, były prezydent Wrocławia. W wywiadzie opublikowanym na łamach naszej poniedziałkowej gazety powiedział, że pogoń za wysokim stopniem urbanizacji jest największym mankamentem miasta. Dorzucił jeszcze nadmierne zagęszczenie osiedli, brak możliwości ich dobrej komunikacji i przeznaczenie wielu terenów zielonych pod rozmaite inwestycje deweloperskie.

    ZOBACZ TEŻ:
    Ruch wahadłowy na ulicy Jerzmanowskiej

    Czytaj także

      Komentarze (94)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Rowerowy tramwaj

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      MISZCZU Dutkiewiczu, a może na Ołtaszyn, Jagodno "Pierwszy tramwaj rowerowy".
      Był konny, jest elektryczny, to może Eko-rowerowy też być. W-w stolica pedałowania !
      Wytnie się ścieżkę nieco...rozwiń całość

      MISZCZU Dutkiewiczu, a może na Ołtaszyn, Jagodno "Pierwszy tramwaj rowerowy".
      Był konny, jest elektryczny, to może Eko-rowerowy też być. W-w stolica pedałowania !
      Wytnie się ścieżkę nieco szerszą w ulicy i z demobilu wagon tramwajowy poruszą rowerzyści, jak niegdyś galernicy. Z Ratusza ewentualnie ktoś z batem i lejcami na doczepkę.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      to dopiero początek

      - (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

      użytkownicy tych pretensjonalnie nazwanych budynków (zapewnie sami cudzoziemcy) to jeszcze nic, poczekajmy aż ruszy kolejka z południa (Sobótka itd.). Wtedy szlabany na Zwycięskiej i Ołtaszyńskiej...rozwiń całość

      użytkownicy tych pretensjonalnie nazwanych budynków (zapewnie sami cudzoziemcy) to jeszcze nic, poczekajmy aż ruszy kolejka z południa (Sobótka itd.). Wtedy szlabany na Zwycięskiej i Ołtaszyńskiej zablokują kompletnie tę część miasta.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Mieszkańcy Ołtaszyna powinni pójść do żydka podziękować mu

      WWR (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

      Za ten syf który zrobił we Wrocławiu a w szczególności na ich osiedlu. W dawnych czasach niezadowoleni mieszkańcy robili "swojemu" burmistrzowi dobrze poprzez defenestracje.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ZDiUMowi - Rodacy

      mieszkaniec "Psiaka" (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

      przypominam, ponieważ w mediach temat ucichł a nic się nie zmieniło na lepsze:
      do osób ze ZDiUM które tak umiliły wszystkim przejazd ul. Jedności Narodowej - Obyście dostali rozwolnienia wy...rozwiń całość

      przypominam, ponieważ w mediach temat ucichł a nic się nie zmieniło na lepsze:
      do osób ze ZDiUM które tak umiliły wszystkim przejazd ul. Jedności Narodowej - Obyście dostali rozwolnienia wy bulwy. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tramwaj to przeżytek.

      Wielki Treser (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 8

      No, chyba że konny. Taki tramwaj jest ekologiczny. Przyszłością jest ROWER. Wszyscy będą śmigać na rowerach. Pedałowanie będzie celem i radością życia wszystkich mieszkańców naszego miasteczka.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A południowej obwodnicy dalej brak

      Deb***e (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 27 / 8

      Bo się Wysoka nie zgadza na obwodnicę.... Bogacze pompują hajs w urzędy opóźniając budowę i przez co dotacja pójdzie w las. Prokuratura nic nie dała bo mieszkańcy sami składają doniesienia żeby...rozwiń całość

      Bo się Wysoka nie zgadza na obwodnicę.... Bogacze pompują hajs w urzędy opóźniając budowę i przez co dotacja pójdzie w las. Prokuratura nic nie dała bo mieszkańcy sami składają doniesienia żeby tylko opóźnić budowę która jest planowana od 2004 roku... Obwodnica odciąży Zwycięską - kropka.

      P.S. Jak kupowali mieszkania wiedzieli doskonale o planie zagospodarowania a teraz wielki bunt i korupcja urzedników... można poczytać na bzdurnej i żałosnej stronie, którą utworzyli "inicjatywawysoka.pl" czy jakoś tak...zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I co da obwodnica debilu

      Max (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Ludzie i tak jada do centrum a nie na Bielany
      A problemem jest to ze nikt nie mysli o ruchu ... grunt tylko sprzedac dzialki i brac kase z podatkow.
      Zwycieska miala miec 4 pasy ... a jakie gowno...rozwiń całość

      Ludzie i tak jada do centrum a nie na Bielany
      A problemem jest to ze nikt nie mysli o ruchu ... grunt tylko sprzedac dzialki i brac kase z podatkow.
      Zwycieska miala miec 4 pasy ... a jakie gowno zrobiono? Grunt ze na rowery jest wiecej miejsca niz na auta.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      TAK, NIE ZGADZAMY SIĘ, CO Z TEGO , ŻE BYŁO W PLANACH!? DEWELOPWE MÓWIŁ , ŻE NIC I TAK NIE BĘDZIE

      ELŻBIETA Z WYSOKIEJ (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 17

      NIE BĘDZIE NAM SWOŁOCZ Z OŁAWY I SIECHNIC POD OKNAMI JEŹDZIĆ. KTO NAM ODDA WTEDY ZA UTRATĘ WARTOŚCI NASZYCH NIERUCHOMOŚCI? JA ROWERKIEM DO PRACY JEŻDŻĘ BEZ KORKÓW, A JAK PADA MAM TERENOWE BMW I...rozwiń całość

      NIE BĘDZIE NAM SWOŁOCZ Z OŁAWY I SIECHNIC POD OKNAMI JEŹDZIĆ. KTO NAM ODDA WTEDY ZA UTRATĘ WARTOŚCI NASZYCH NIERUCHOMOŚCI? JA ROWERKIEM DO PRACY JEŻDŻĘ BEZ KORKÓW, A JAK PADA MAM TERENOWE BMW I MOGĘ BOCZNYMIzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      bmw stan umysłu ... jak widać Elżbieta z Wysokiej haha

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      bmw stan umysłu ... jak widać Elżbieta z Wysokiej haha

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Gratuluję

      :) (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Gratuluję. Stać Cię na BMW. a to czy ktoś będzie jeździł pod oknem to nie powinna być decyzja jednostek. Każde duże miasto ma porzadne obwodnice a u nas oczywiście brak południowej która by...rozwiń całość

      Gratuluję. Stać Cię na BMW. a to czy ktoś będzie jeździł pod oknem to nie powinna być decyzja jednostek. Każde duże miasto ma porzadne obwodnice a u nas oczywiście brak południowej która by odciążyła miasto. Jest mi totalnie obojętne który wariant - byle by była.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Byłeś kiedyś w Wysokiej?

      NN (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 4

      Poza mieszkańcami dwóch bloków, mieszkańcy Wysokiej chcą WOW. Inicjatywa Wysoka jest zorganizowana przez wrocławianina i związana jest z jego nieudaną inwestycją w grunty.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      :)

      :) (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Wielokrotnie, i jeżeli większośc chce obwodnicy to co się z tym robi? Powinno się piętnować osoby sprzeciwiające się inwestyjcji, tak aby wszyscy wiedzieli kto jest przeciw a kto jest za. Bo to już...rozwiń całość

      Wielokrotnie, i jeżeli większośc chce obwodnicy to co się z tym robi? Powinno się piętnować osoby sprzeciwiające się inwestyjcji, tak aby wszyscy wiedzieli kto jest przeciw a kto jest za. Bo to już się robi żałosne, że kilkanaście bogatych i wpływowych ludzi rządzi całymi osiedlami a zwykli mieszkańcy mają g****o do gadania.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kolejny przykład, jak durnia mikstackiego przerosło zarządzanie naszym miastem.

      pokaż mi swego prezydenta, a powiem ci, kim jesteś. Głosowaliście, to macie... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 2

      Zwycięska też głosowała na durnia. Podobnie jak mieszkańcy Jagodna, których czeka ten sam los.
      Przy urnach trzeba myśleć a nie kierować się urokiem szczurzego uśmieszku i lepkiej łapki podawanej...rozwiń całość

      Zwycięska też głosowała na durnia. Podobnie jak mieszkańcy Jagodna, których czeka ten sam los.
      Przy urnach trzeba myśleć a nie kierować się urokiem szczurzego uśmieszku i lepkiej łapki podawanej do uściśnięcia na przystankach.
      Mikstacki już zaczął serwowanie cuchnącej kaszaneczki wyborczej. To test dla wszystkich ogłupionych mikstackim picem.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      >>>

      Oficer Tramwajowy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 1

      NAJPIERW infrastruktura, później inwestycje, NIGDY na odwrót. Tramwaj jest obiecany przez gościa który może Wrocławianom obiecać loty do innej galaktyki, bo już nie kandyduje. Nie wierzę w tramwaj...rozwiń całość

      NAJPIERW infrastruktura, później inwestycje, NIGDY na odwrót. Tramwaj jest obiecany przez gościa który może Wrocławianom obiecać loty do innej galaktyki, bo już nie kandyduje. Nie wierzę w tramwaj na Ołtaszynie przed 2030 rokiem. Miasto jest na skraju bankructwa. Dajcie im ścieżkę rowerową, to załatwi wszystko. No i może Oficer Ołtaszyński. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      najpierw kasa, potem juz wszystko jedno

      --- (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 1

      na inwestycje trzeba najpierw wylozyc kase, ale po co wykladac kase, skoro mozna od razu skasowac dewelopera i miec forse w reku? pozniej to juz wszystko jedno, sprzedane, zbudowane, twoj problem...rozwiń całość

      na inwestycje trzeba najpierw wylozyc kase, ale po co wykladac kase, skoro mozna od razu skasowac dewelopera i miec forse w reku? pozniej to juz wszystko jedno, sprzedane, zbudowane, twoj problem czlowiekuzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a kto tam cokolwiek wynajmie jak dojechac się nie da ?

      nix (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 1

      a może zatrudnią się tam mieszkańcy Wysokiej i piechotką będą chodzić ?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wlasciwie jest to dobry pomysl

      ! (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 1

      tylu tam mieszkancow, na pewno znajda sie tacy wsrod nich, ktorzy mogliby znalezc zatrudnienie na wlasnym osiedlu


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      NOWA KONCEPCJA

      Wizjoner (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 3

      Jest to genialny pomysł na całkowitą likwidację korków. Pomyślcie, gdyby Kozanowianie pracowali i uczyli się na Kozanowie. Ołtaszynianie na Ołtaszynie. Krzyczanie na Krzykach. Fabrycznianie na...rozwiń całość

      Jest to genialny pomysł na całkowitą likwidację korków. Pomyślcie, gdyby Kozanowianie pracowali i uczyli się na Kozanowie. Ołtaszynianie na Ołtaszynie. Krzyczanie na Krzykach. Fabrycznianie na Fabrycznej. Klecinianie na Klecinie. Psiopolanie na Psim Polu. TO JEST GENIALNE. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Znakomity pomysł. Taki wrocławski.

      Wielki Treser (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      Wystarczy tylko kilka wagonów drutu kolczastego, ogrodzić i wypuszczać tylko rowerzystów lub za okazaniem specjalnej przepustki.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      akurat z praca moze byc ciezko...

      ! (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

      ...ale nic nie stoi na przeszkodzie, zeby dzieci chodzily na miejscu do szkoly, na miejscu mozna bylo zrobic normalne duze zakupy, czy miec zapewniona rekreacje bez wyjazdu do centrum

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zwycięska "robi" za fragment obwodnicy...

      Tyfus (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 4

      Dokończcie obwodnicę do Bielan to ruch zmaleje.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      prawda!

      khp (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

      Większość aut poruszających się Zwycięską na wprost skręca w kierunku Bielan, a nie do centrum miasta. Mieszkam tam i co dzień muszę z tym zmierzyć.
      Jak się tam sprowadzałem, Zwycięska była główną...rozwiń całość

      Większość aut poruszających się Zwycięską na wprost skręca w kierunku Bielan, a nie do centrum miasta. Mieszkam tam i co dzień muszę z tym zmierzyć.
      Jak się tam sprowadzałem, Zwycięska była główną drogą i nie było problemu z przejazdem, wybudowanie ronda spowodowało nadanie pierwszeństwa wjeżdżającym do Wrocławia z Wysokiej. Korkowało się dopiero przy wjeździe ze Zwycięskiej w Karkonoską.
      Druga kwestia, w miejskich planach było wybudowanie na Zwycięskiej zespołu szkolno-przedszkolnego do 2010.
      "Obawiają się, że szkoły wkrótce będą przepełnione" - hahaha!
      Dobry żart, obie szkoły, i na Wojszyskiej i na Ołtaszynie JUŻ są przepełnione.
      Na Ołtaszynie lekcje zaczynają się 7.30 kończą 16.20. Dwie zmiany przestają wystarczaćzwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecane

      Wideo