Modelowy nie tylko dlatego, że zostanie tu wprowadzona strefa uspokojonego ruchu z ograniczeniem do 30km/h. Remont tej ulicy realizuje także kolejne założenia wrocławskiego magistratu, które nie wszystkim kierowcom przypadną do gustu.
Mowa o likwidacji większości dotychczasowych miejsc parkingowych wzdłuż i w pobliżu ulicy. Te darmowe miejsca zastąpią zatoki postojowe - już po remoncie płatne. Pojawi się także droga rowerowa biegnąca wzdłuż remontowanego odcinka.
CZYTAJ TEŻ: Rowerzyści chwalą urzędników za rozwiązania na Purkyniego
Jak urzędnicy zamierzają spowodować by kierowcy przestrzegali nowego ograniczenia prędkości na wyremontowanej nawierzchni? - Bezpieczeństwo mają poprawić podniesione w stosunku do jezdni - przejścia dla pieszych - tłumaczy Marek Szempliński ze spółki Wrocławskie Inwestycje, która nadzoruje prace. - Ulica zmieni charakter. Będzie służyła nie tylko kierowcom, ale także pieszym i rowerzystom - dodaje Marek Szempliński.
Urzędnicy z magistratu tłumaczą, że likwidacja części miejsc parkingowych oraz wprowadzenie płatnego, zamiast darmowego - jak dotychczas postoju nie będzie dużą uciążliwością. Szczególnie, gdy zakończy się budowa parkingów wielopoziomowych: pod placem Nowy Targ i obok Narodowego Forum Muzyki.
Strefa uspokojonego ruchu z ograniczeniem prędkości do 30 km/h nie jest we Wrocławiu niczym nowym. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta ma zewidencjonowanych ponad 100 takich stref - jednak do tej pory wyznaczanych głównie (z niewielkimi wyjątkami) poza ścisłym centrum miasta. Widać to dobrze na mapie ZDiUM-u:
Widać na niej także bardzo dobrze, że centrum było do tej pory oszczędzane jeśli chodzi o ograniczenia. Jednak wkrótce ma się to zmienić. Bardzo mocno popierają to rozwiązanie wrocławscy rowerzyści, którzy boją się o swoje bezpieczeństwo na ulicach. W ciągu pięciu lat we Wrocławiu doszło do 1200 kolizji i wypadków z udziałem rowerzystów, z których siedmiu zginęło, a 70 zostało ciężko rannych - donosi przygotowany przez nich raport. Sytuację cyklistów ma poprawić właśnie strefa 30 km/h.
CZYTAJ WIĘCEJ O TYM POMYŚLE: WROCŁAW WPROWADZA STREFĘ 30 KM/H W CENTRUM, BY CHRONIĆ ROWERZYSTÓW
Więcej o remoncie i schematy objazdów dla prywatnych aut i komunikacji miejskiej - czytaj na następnej stronie
Przypomnijmy, że od soboty 15 czerwca Purkyniego wyłączona jest z ruchu na odcinku od ul. Bernardyńskiej do Muzeum Narodowego. Zapewniony pozostał przejazd do Bernardyńskiej. Dojazd do ASP, hotelu i Panoramy Racławickiej ulicą Frycza Modrzewskiego, która będzie dwukierunkowa, w związku z czym ograniczone zostanie na niej parkowanie.
Oto schemat dla kierowców prywatnych samochodów:
Swoje trasy zmienią autobusy 904 i 914. Oto schemat dla pasażerów komunikacji miejskiej:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?