- Największe zmiany czekają nas na skrzyżowaniu z ulicami Szarskiego i Tyrmanda. Jadąc od Strzegomskiej, kierowcy będą mieli do dyspozycji trzy pasy. Po jednym do skrętu w lewo i prawo oraz do jazdy na wprost - wylicza Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.
Taki plan zmiany organizacji ruchu na tym skrzyżowaniu podoba się zmotoryzowanym. - Kierowcy skręcający w lewo często blokują tu ruch. Przez to w godzinach szczytu auta stoją w długim sznurze - żali się Krzysztof Kostro, kierowca zielonego mercedesa.
W kierunku od ul. Stanisławowskiej, na skrzyżowaniu z ul. Godlewskiego zostanie wydzielony lewoskręt.
Po przebudowie ulicy ma tu być bezpiecznie. Na trzech zebrach powstaną azyle dla pieszych, które ułatwią im przejście z jednej strony jezdni na drugą. Na całym remontowanym odcinku powstanie chodnik z betonowej kostki. Dziś jest on tylko gdzieniegdzie.
Urzędnicy nie zapomnieli o rowerzystach. Po stronie CH Fac-tory powstanie kontynuacja istniejącej ścieżki rowerowej, aż do skrzyżowania z ul. Zagony.
JAK ZOSTANIE POPROWADZONY OBJAZD REMONTOWANEJ UL. MIŃSKIEJ? - CZYTAJ NA KOLEJNEJ STRONIE
Na ul. Mińskiej pojawi się też nowy przystanek w kierunku centrum, kilkanaście metrów za skrzyżowaniem z ul. Roślinną. Ma on również pełnić funkcje pętli autobusowej. Wydzielony zostanie również przystanek na ul. Tyrmanda w kierunku Krzyków. Tak, by stające na nim autobusy nie blokowały ruchu. Na każdym z peronów pojawią się elektroniczne tablice z rozkładem jazdy i biletomaty.
Wykonawcę powinniśmy poznać na przełomie lutego i marca. Prace mogłyby wtedy ruszyć na wiosnę. Remont ma się zakończyć do końca listopada. Najprawdopodobniej na czas remontu ul. Mińska zostanie zamknięta w jednym kierunku, a objazd będzie poprowadzony przez osiedle. Szczegóły powinniśmy poznać w marcu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?