Na wiadukcie kolejowym między Osobowicami a Popowicami od rana trwała operacja przesunięcia największego kratowego przęsła, długości 62,5 m ważącego około 200 ton. Przy pracach obecnych byłot kilkudziesięciu robotników.
- Zadanie jest nietypowe, gdyż demontujemy obiekt, znajdujący się nad głównym korytem Odry - mówił Jerzy Broś, główny projektant, z firmy BBK Mosty. - Dlatego do przesunięcia przęsła wykorzystamy barkę, jako podporę. Element wiaduktu znajdzie się na terenie stacji Wrocław Popowice, gdzie zostanie rozebrany na mniejsze części i następnie zezłomowany. Od strony Popowic zamontowaliśmy wyciągarkę hydrauliczną, która po specjalnie przygotowanych torach przeciągnie przęsło. Wykonanie prac zaplanowanych na dziś zajmie nam około sześciu godzin - dodawał Broś.
Na wiosnę zostaną zamontowane nowe przęsła, które obecnie są już przygotowywane. Zakłada się, że dzięki pracom pociągi osobowe będą mogły na tej trasie pędzić z prędkością 160 km/h. Łącznie modernizacja wiaduktu będzie kosztowała 41 mln zł. Jest to największy tego typu obiekt na trasie E 59 Wrocław - Poznań.
To tylko jedna z prac modernizacyjnych. We Wrocławiu trwają prace na 13 km trasy kolejowej. Do 2014 wyremontowanych zostanie 9 wiaduktów. Rewitalizacja czeka mocno już wyeksploatowane przystanki Wrocław Mikołajów i Wrocław Popowice. Pojawią się tam nowe wiaty, oświetlenie oraz elektroniczne tablice. Cały koszt robót szacowany jest na ponad 1,5 mld zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?