Z 13 tablic dowiemy się, ile zajmie nam przejechanie przez miasto lub gdzie prowadzone są roboty drogowe. Informacje pochodzić będą z Inteligentnego Systemu Transportu. Mają one być podobne do tych, które znamy z autostrad. Ekran będzie składał się z dwóch części: znakowej i tekstowej. Na pierwszej zobaczymy znaki np. ograniczenia prędkości. A na drugiej będziemy mogli odczytać, ile zajmie nam przejazd przez miasto. Tablice pokażą nam też przynajmniej dwie trasy, którymi będziemy mogli przejechać na drugi koniec miasta.
Przy pomocy tablic opracowywane są dwie trasy północ-południe i trzy wschód-zachód. Może się okazać, że ich ilość przed uruchomieniem systemu się zwiększy.Dane wyświetlane na urządzenia, będą czerpane z informacji zbieranych i analizowanych przez ITS. Zadziała on podobnie, jak system odcinkowego pomiaru prędkości (tylko w tym przypadku żaden kierowca nie dostanie mandatu za przekroczenie prędkości) - mając pomiar prędkości kilkunastu pojazdów system je uśredni, a zmotoryzowani odczytają wynik na jednej z tablic.
Tu staną elektroniczne tablice z informacjami dla kierowców:
- ul. Traugutta przy Podwalu
- ul. Krasińskiego przy Hauke Bossaka
- pl. Społeczny - południowy wlot za Walońską
- ul. Krzywoustego w rejonie CH KORONA
- ul. Lotnicza w rejonie CH ASTRA
- ul. Hallera za ul. Słowiczą
- przed Mostem Grunwaldzkim na wysokości Manhattanu
- rejon Most Pokoju kierunek do pl. Społecznego
- ul. Karkonoska / Zwycięska
- ul. Legnicka między wiaduktami kolejowymi
- al. Kochanowskiego za mostem Szczytnickim
- ul. Żmigrodzka przed skrzyżowaniem z Obwodnicą Śródmiejską
- ul. Powstańców Śląskich w rejonie Jaworowej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?