MPK stopniowo wymienia stare autobusy. W planach ma dzierżawę 60 nowych pojazdów, a przygotowania do przetargu trwały kilka miesięcy. Mimo tego, że pierwsze postępowanie było poprzedzone dialogiem technicznym z zainteresowanymi producentami, nie wpłynęła żadna oferta. Spółka przeanalizowała, co mogło na to wpłynąć.
– Wprowadziliśmy kilka zmian i zdecydowaliśmy o rozpisaniu kolejnego przetargu na dniach – informuje Agnieszka Korzeniowska z MPK. Korekty są niewielkie, dotyczą wymagań technicznych istotnych dla MPK, ale nie wpływających na komfort pasażerów, a także m.in. doświadczenia, jakie musi udokumentować oferent.
Nie zmienia się to, że wszystkie pojazdy będą przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, klimatyzowane, spełniające najnowsze normy emisji spalin i wyposażone m.in. w bramki liczące pasażerów, elektroniczne ekrany i ładowarki USB. 40 z nich mają stanowić pojazdy krótkie, a 20 długie, przegubowe.
NOWE AUTOBUSY OD MICHALCZEWSKIEGO
Na przełomie sierpnia i września na ulice Wrocławia wyjadą nowe autobusy podwykonawcy MPK, firmy Michalczewski. MAN-y Lions City prosto z fabryki są już zamówione. W przypadku MPK, konieczny byłby przetarg na dostawę nowych wozów. Prywatna firma może jednak kupić autobusy, jakie się jej podobają. Wybór padł na MAN-y, bo są już sprawdzone na wrocławskich drogach i podobają się pasażerom.
Dziś we Wrocławiu jest 69 MAN-ów firmy Michalczewski, która została podwykonawcą MPK w 2015 roku. Pula pojazdów powiększy się o 11 sztuk. Od jesieni Michalczewski ma przejąć kolejną linię autobusową, którą obsługuje obecnie MPK, ale Wydział Transportu nie zdradza jeszcze, którą.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?