Przetarg powtórzono - pierwotnie wygrała go firma Ziajka, ale wycofała się z kontraktu. - Teraz komisja przetargowa analizuje oferty. Liczymy na to, że wybierze zwycięzcę przetargu do końca tego tygodnia - mówi Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.
Pierwotnie w ramach prac oprócz przebudowy wszystkich sieci wzdłuż drogi wykonawca miał także poszerzyć samą Starogroblową, tak by na odcinku około 250 metrów miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, znalazłoby się też tam miejsce dla torowiska tramwaju plus. Teraz jednak nie wiadomo, czy ulica będzie poszerzana.
- Musieliśmy zawęzić trochę zakres kontraktu ze względu na to, że przy pierwszym przetargu oczekiwania cenowe firm okazały się zbyt duże. Obecnie zadanie podstawowe to przebudowa sieci, a poszerzenie ulicy to zadanie uzupełniające, w zależności od tego, czy wystarczy pieniędzy - tłumaczy Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.
Dodajmy, że równolegle inwestycję będzie tam prowadzić PKP. Kolej zamierza wyburzyć istniejący wiadukt nad Starogroblową i zbudować nowy, o wiele szerszy (obecny ma 10 metrów).
Na razie nie ma konkretnego terminu rozpoczęcia prac, ale stanie się to niezwłocznie po uprawomocnieniu przetargu
- Mamy nadzieję, że prace rozpoczną się jeszcze latem - tłumaczy Szempliński.
Całość prac w tym rejonie potrwałaby dwa lata. Dla kierowców może to oznaczać spore utrudnienia. Na pewno przejazd od Popowickiej pod wiaduktem do Starogroblowej będzie zamknięty.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?