- Będzie to możliwe dzięki remontowi torów i budowie nowego mostu na Nysie Łużyckiej między Bielawą Dolną, a niemiecką Horką - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Dodaje, że koszt tej inwestycji to 19 mln zł. Część pieniędzy dała Unia Europejska.
O skróceniu czasu przejazdu między Wrocławiem i Berlinem mówiło się już od dawna. Największym problemem był właśnie graniczny most, wybudowany w 1870 roku. Jest w złym stanie technicznym. Na moście czynny jest jeden tor dla pociągów poruszających się z maksymalną prędkością 70 km/h. Za dwa lata (czyli w 2014 r.) pociągi pojadą tu już po dwóch torach. A na całym odcinku do Berlina rozpędzą się do 120 km/h.
O takim skróceniu czasu przejazdu do Warszawy możemy na razie tylko pomarzyć. Realizacja zapowiadanej budowy Kolei Dużych Prędkości, dzięki której podróż z naszego miasta do stolicy miała trwać 1 godz. 40 minut, została odłożona.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?