Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowymi drogami do Wrocławia

Jerzy Wójcik
Infografika: Maciej Dudzik
Kierowca, który na kilka lat wyjedzie z Wrocławia, po powrocie może przeżyć szok komunikacyjny. A to dlatego, że kompletnie zmieni się przebieg głównych dróg wprowadzających nas do miasta i tras, którymi z niego wyjedziemy.

Wielkie ułatwienia czekają kierowców wjeżdżających i wyjeżdżających z Wrocławia. Jeszcze w tym roku rozpocznie się budowa drogi S8, która ma połączyć Wrocław z Warszawą. Drogowcy zaczynają przygotowywać bazę budowy na odcinkach między Wrocławiem a Sycowem. Dla kierowców to doskonała informacja, bo po wybudowaniu drogi będą mogli ominąć wsie i miasteczka, przez które dziś trzeba się przedzierać, jadąc w kierunku stolicy.

Nowy dolnośląski odcinek S8 będzie miał prawie 50 km długości. Kierowcy pojadą nim dwoma pasami w obie strony. Do dyspozycji będą mieli również pasy awaryjne. Na S8 wjedziemy z autostradowej obwodnicy Wrocławia na węźle Pawłowice. Wzdłuż drogi na terenie naszego województwa powstanie 6 miejsc obsługi podróżnych, czyli parkingów z barami i motelami. Droga ma powstać do Euro 2012 roku.
Natomiast już po mistrzostwach, bo w 2013 roku, równie komfortowo pojedziemy w kierunku Poznania.

Z Wrocławia, zamiast starą i niebezpieczną drogą krajową nr 5 przez Psary i Wisznię Małą, pomkniemy zupełnie nową trasą poprowadzoną poza terenem zabudowanym. Mowa o dwupasmowej w każdym kierunku drodze S5. Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w końcu udało się ustalić jej przebieg. Przypomnijmy, że do tej pory rozważano aż osiem wariantów drogi, a największe problemy dotyczyły wytyczenia obwodnicy Żmigrodu.

Podobnie jak na S8, również na S5 wjedziemy od strony Wrocławia z autostradowej obwodnicy miasta. Tym razem z węzła o nazwie "Widawa". Od tego miejsca do Poznania będzie 175 kilometrów. Zamiast - tak jak dziś - tłuc się prawie trzy godziny do stolicy Wielkopolski, mamy tam dojechać w nieco ponad półtorej godziny. Niestety, podawany obecnie termin ukończenia prac - czyli rok 2013 - to bardzo optymistyczna data. Może się okazać, że w rzeczywistości dolnośląską część trasy S5 uda się otworzyć dopiero w 2014 roku. Znacznie wcześniej, bo na Euro, swój odcinek drogi planuje zakończyć Wielkopolska.

Ale łatwiejsze wyjazdy z miasta będziemy mieli nie tylko dzięki nowym drogom ekspresowym. Wyjazd w kierunku Środy Śląskiej i Legnicy drogą krajową nr 94 znacznie ułatwi budowa obwodnicy Leśnicy. Dziś trasa jest na etapie projektowania, ale już w pierwszym kwartale 2012 r. z ulicy Kosmonautów wjedziemy na nową obwodnicę, która wyprowadzi nas już za Leśnicą.

Tyle pewnych inwestycji. Przy innych, np. przy przebudowie ulicy Buforowej i poprowadzenia komfortowego dojazdu z Gaju i Jagodna do autostrady A4, urzędnicy wciąż nie potrafią podać daty. Wiadomo, że przed Euro poszerzona będzie ulica Bardzka. A co z ul. Buforową? Nie wiadomo. Nie znamy też konkretów związanych z budową tzw. Trasy Krakowskiej. To przebudowana droga krajowa 94 na wylocie z Wrocławia do Oławy - ma prowadzić równolegle do dzisiejszej ul. Opolskiej. Kiedy powstanie? Nikt nie chce zaryzykować i podać daty.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska