Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Widowiskowe postępy prac na Alei Wielkiej Wyspy. Kiedy nią pojedziemy? [NOWE ZDJĘCIA]

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Aleja Wielkiej Wyspy zaczyna wyglądać coraz bardziej efektownie. Odcinek od wiaduktu nad ul. Wilczą do mostu nad Oławą zyskał pierwszą warstwę masy bitumicznej.
Aleja Wielkiej Wyspy zaczyna wyglądać coraz bardziej efektownie. Odcinek od wiaduktu nad ul. Wilczą do mostu nad Oławą zyskał pierwszą warstwę masy bitumicznej. Paweł Relikowski / Polska Press
Pogoda we Wrocławiu sprzyja pracom drogowym na Alei Wielkiej Wyspy. Pod koniec tygodnia odcinek trasy od strony al. Armii Krajowej zyskał pierwszą warstwę masy bitumicznej. Postęp inwestycji jest widoczny również na Biskupinie, gdzie kierowców czekają kolejne zmiany w organizacji ruchu.

Co dzieje się teraz na Alei Wielkiej Wyspy?

Podbudowa bitumiczna pokryła około 200-metrowy odcinek między wiaduktem znajdującym się nad nową ul. Wilczą a mostem nad Oławą.

- Ułożymy tam docelowo trzy warstwy masy bitumicznej: podbudowę, wiążącą i ścieralną. Wcześniej ułożone zostało kruszywo, które przeszło badanie nośności - mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji, miejskiej spółki nadzorującej budowę Alei Wielkiej Wyspy.

Widowiskowe zmiany dotyczą również przeprawy nad Oławą. Gotowa płyta pomostowa zyskała żółto-pomarańczową oraz białą izolację zabezpieczającą konstrukcję przed działaniem wody.

- Izolację wykonujemy, aby woda nie penetrowała konstrukcji mostu. Tworzy ją specjalna substancja natryskowa, przez którą woda nie przesiąka - tłumaczy Krzysztof Świercz.

Biskupin i Dąbie. Ważne zmiany dla kierowców

Z punktu widzenia organizacji ruchu w mieście prace te, mimo iż efektowne, nie mają większego znaczenia. Dla kierowców zdecydowanie ważniejsze są roboty na granicy Biskupina i Dąbia. W przyszłym tygodniu zakończą się prace konstrukcyjne pod północną częścią jezdni na ul. Olszewskiego i Wróblewskiego przy skrzyżowaniu z Aleją Wielkiej Wyspy.

- Przebudowywana była północna nitka jezdni, na której w połowie przyszłego tygodnia chcemy ułożyć masę bitumiczną. W następny weekend chcielibyśmy puścić na północnej części jezdni ruch samochodowy i rozebrać jezdnię południową, którą ruch odbywa się dzisiaj - wyjaśnia rzecznik prasowy Wrocławskich Inwestycji.

Dopiero po wykonaniu prac na Olszewskiego i Wróblewskiego, będzie możliwa przebudowa skrzyżowania Mickiewicza i Paderewskiego z Aleją Wielkiej Wyspy. To ostatni etap włączenia AWW od strony Zalesia i Sępolna. Skrzyżowanie zostanie przebudowane jeszcze wiosną tego roku.

Na całej długości inwestycji (oprócz mostów) trwają prace drogowo-brukarskie. Mosty – zarówno nad Oławą oraz Odrą – przejdą próby obciążeniowe latem. Do tego czasu ukończone zostaną ich nawierzchnie, zamontowane balustrady, ekrany przyrodnicze i wykusze z ozdobnymi herbami Wrocławia. Aktualna data otwarcia Alei Wielkiej Wyspy to IV kwartał 2023 r.

Aleja Wielkiej Wyspy. Jak dokładnie przebiega budowana trasa?

Za węzłem al. Armii Krajowej trasa przebiega nad nowym śladem ul. Wilczej, następnie przecina tereny ogródków działkowych, dochodząc do rzeki Oławy. Po przekroczeniu rzeki oraz minięciu lasu Rakowieckiego przebiega wiaduktem nad ul. Międzyrzecką i mostem nad Odrą. Dochodzi on za ul. Biegasa. Dalej AWW biegnie nasypem, krzyżuje się z ul. Olszewskiego, Dembowskiego, dochodząc ostatecznie w rejon istniejącego skrzyżowania z ul. Mickiewicza i al. Paderewskiego, znajdującego się na granicy Sępolna i Zalesia.

Zobaczcie aktualny postęp prac na zdjęciach w naszej galerii:

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska