Wrocław - Trzebnica. Tory wyremontowane, a pociągi opóźnione

    Wrocław - Trzebnica. Tory wyremontowane, a pociągi opóźnione

    Marcin Kazimierczak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    W ostatnim tygodniu odwołano trzy pociągi Trzebnica-Wrocław

    W ostatnim tygodniu odwołano trzy pociągi Trzebnica-Wrocław ©Jaroslaw Jakubczak/Polska Press

    Połączenie kolejowe pomiędzy Trzebnicą, a stolicą Dolnego Śląska reklamowano jako doskonałą alternatywę dla jazdy zakorkowaną i niebezpieczną drogą krajową nr 5. Niestety, ostatnio słychać coraz więcej negatywnych głosów na temat tego rozwiązania. Składy z Trzebnicy do Wrocławia spóźniają się nawet 30 minut. Powód? Awarie i brak odbioru zmodernizowanego odcinka trasy. A do tego jeszcze jakieś fatum. W środę doszło do wypadku szynobusu.
    W ostatnim tygodniu odwołano trzy pociągi Trzebnica-Wrocław

    W ostatnim tygodniu odwołano trzy pociągi Trzebnica-Wrocław ©Jaroslaw Jakubczak/Polska Press

    Pech nie opuszcza Kolei Dolnośląskich. Nie dość, że od trzech tygodni z powodu awarii i przeglądów siedmiu szynobusów spółka ma braki taborowe, to w środę z użytku wypadł kolejny pojazd, który przy stacji w Trzebnicy zderzył się z koparką. Ludziom nic się nie stało.

    - Pociągi z Trzebnicy spóźniały się odkąd pamiętam, ale to co dzieje się od trzech tygodni to kpina z pasażerów - ocenia pani Anna z Pasikurowic, której troje dzieci codziennie dojeżdżają do szkół we Wrocławiu.
    - W ostatnim tygodniu moje dzieci trzy razy nie dotarły na pierwsze lekcje, bo albo szynobus nie przyjechał, albo był spóźniony przeszło pół godziny. Kilka razy musiałam ratować sytuację wożąc je samochodem, bo nauczyciele już nawet nie chcą wierzyć, że tak często może spóźniać się pociąg - dodaje.

    Z powodu opóźnionych pociągów kłopoty mieli także mieszkańcy podwrocławskich miejscowości dojeżdżający do pracy.

    - W ubiegły wtorek, gdy pociąg z Trzebnicy został odwołany, musiałem wziąć urlop na żądanie, bo mój pracodawca nie chciał słyszeć o kolejnym spóźnieniu - mówi zbulwersowany Andrzej Chwałkowski z Trzebnicy.

    Jak informuje Piotr Szajko, kierownik dyspozytorni Kolei Dolnośląskich, opóźnienia wynikały z awarii pojazdów i braków taborowych.

    - Od chwili wdrożenia nowego rozkładu jazdy nasza rezerwa taborowa na całe województwo miała wynosić sześć składów spalinowych. Ale z powodu podejrzenia usterek podwozia musieliśmy odesłać do producenta cztery szynobusy, a trzy kolejne miały w tym czasie planowane przeglądy techniczne. Nagle okazało się, że mamy o dwa pojazdy za mało - wyjaśnia Piotr Szajko - Musieliśmy wysyłać pociąg elektryczny na Psie Pole, do którego przesiadali się podróżni z szy-nobusu - dodaje.

    Opóźnienia spowodowane są także brakiem odbiorów wyremontowanego jesienią za 7 mln zł 5-kilometrowego odcinkaz Brochocina Trzebnickiego do Trzebnicy. W efekcie zamiast 80 km/h pociągi muszą nadal jeździć z prędkością 50 km/h.

    - Musieliśmy wprowadzić doraźne ograniczenie, bo dopiero w środę odebraliśmy dokumentację dotyczącą spawów szyn. A bez niej nie mogliśmy podnieść prędkości - twierdzi Tomasz Maciejewski z Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei.

    Piotr Szajko obiecuje, że sytuacja na trasie do Trzebnicy poprawi się w ciągu najbliższych dwóch tygodni. Dzisiaj i jutro z napraw i przeglądów mają wrócić cztery pojazdy Kolei Dolnośląskich. Kolejny po świętach, a pozostałe po Nowym Roku. Prędkość pociągów na wyremontowanym odcinku trasy kolejowej ma wzrosnąć już od czwartku (22 grudnia).

    Czytaj także

      Komentarze (41)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wyremontowano i dalej opóżnienia

      ŁukaszW (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      nadaj pociągi do Trzebnicy się spóźniają. Tory jakby odczuciowo są gorsze niż te przed remontem. Bardziej rzuca i niespokojna zada, co jakiś czas stuk głośny.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kreatywnym markietingowcom zabrakło języka w gębie?

      Rachwalski & Michalak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 2

      W pociągach do Drezna jeździ 5 osób na skład, ale KD ogłosiły to sukcesem. Wystarczyło tylko zagregować liczby z całego miesiąca i już okazało się, że liczba pasażerów idzie w tysiące:...rozwiń całość

      W pociągach do Drezna jeździ 5 osób na skład, ale KD ogłosiły to sukcesem. Wystarczyło tylko zagregować liczby z całego miesiąca i już okazało się, że liczba pasażerów idzie w tysiące: radiowroclaw.pl/articles/view/52219/Wroclaw-Drezno-z-sukcesem

      Jak nie było pieniędzy na porządną modernizację kibla to ogłosili, że celowo pragną zachować "klasyczną formę" i nawet nazwali szrota ENdolinem. Mikolstwo z profilu facebookowego KD sika z wrażenia.

      Wcześniej gdy zabrakło taboru, to jeździł stary kibel do Szklarskiej Poręby. W KD wpadli na "genialny" pomysł i powiesili w środku kartki z napisem "pociąg retro". Reakcja mikolstwa - jak powyżej. Nikogo nie obchodził (poza pasażerami) np. brak klimatyzacji w blisko 40-stopniowych upałach.

      Więcej kreatywności panie Rachwalski i Michalak! "Dajemy darmowe minuty - pół godziny jazdy gratis za tę samą cenę" - czy to nie wspaniałe hasło promocyjne? Mikole będą zachwyceni!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Troll

      Troll (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 11

      Cóż, ENdolino to nazwa stworzona i wybrana przez pasażerów KD, idź być trollem gdzie indziej.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      mateuuu - gimbus ze Skyrapercity

      arek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 1

      Zjeżdżaj gnoju na swoje Skyrapercity i nie zaśmiecaj tego portalu. Zmieniasz nicki, a styl zawsze ten sam. Tylko takie gimbusy jak ty jarają się takimi głupimi nazwami.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tragedia

      !!! (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12

      Wkońcu ktoś napisał prawdę o naszej wspaniałej pseudo spółce kolejowej KD! Jak można jeździć po torach bez odbioru? Codziennie awarie i komunikacja zastępcza. Podróż KD na liniach nie bez trakcji...rozwiń całość

      Wkońcu ktoś napisał prawdę o naszej wspaniałej pseudo spółce kolejowej KD! Jak można jeździć po torach bez odbioru? Codziennie awarie i komunikacja zastępcza. Podróż KD na liniach nie bez trakcji to koszmar! Spółka chce przejąć linie 276 a nie potrafi zadbać oto co mamy. Zamówili impulsiki a nie pomyśleli ze większość szynobusów nadaje się na Centrozłom. Na lini Wrocław - Legnica zaczyna się robić to samo, coraz częściej odwoływane pociągi. Wystarczy założyć sobie Komunikator ISMS i popatrzeć jak wspaniale działa spółka KD. Szkoda że pan prezes i pan marszałek nie mają nic do powiedzenia! zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Oni mają bardzo dużo do powiedzenia

      Admc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 1

      Szczególnie na temat pociągów do Drezna i Berlina, chwaląc się, że jeździ nimi 5 osób na pociąg i uważając to za sukces :D
      http://www.radiowroclaw.pl/articles/view/52219/Wroclaw-Drezno-z-sukcesem

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dlatego wybieram szybkie busiki

      mateuuu z Wrocławia (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 35

      Które jeżdżą szybko i punktualnie. Natomiast uważam, że pociągi powinny jeździć tam, gdzie nie mają alternatywy w postaci szybkich, elastycznych busików. Na przykład do Lwówka Śląskiego. Absurd...rozwiń całość

      Które jeżdżą szybko i punktualnie. Natomiast uważam, że pociągi powinny jeździć tam, gdzie nie mają alternatywy w postaci szybkich, elastycznych busików. Na przykład do Lwówka Śląskiego. Absurd polega na tym, że akurat tam Koleje Dolnośląskie zawiesiły wszystkie pociągi, które teraz jeżdżą po różnych pipidówach typu Trzebnica czy Świdnica. Absurd goni absurd w Kolejach Dolnośląskich!zwińzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ta nasza polska nieudolność

      i beznadzieja. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      Czy to sie kiedyś skończy?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      cobyście zrobili , wy durne qtasy w drugidzień świąt?

      co jedzie do pracy oprócz szynobusa? (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 9

      zamiast delikatnie zwracać uwagę ,robicie trzodę jakby nie było połączeń...połączenia w święta...to dla ludu jest ten szynobus z pracownikami którzy też mają rodziny.... w drugi dzień świąt na...rozwiń całość

      zamiast delikatnie zwracać uwagę ,robicie trzodę jakby nie było połączeń...połączenia w święta...to dla ludu jest ten szynobus z pracownikami którzy też mają rodziny.... w drugi dzień świąt na dworcu w Trzebnicy przeprowadzę wywiad...lepiej jechać i dojechać czy być IDIOTĄ,hejterem etc....zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dobrze zrozumiałem wyremontowali jesienią 5-km torów i niemiejąc odbiorów dopuścili do ruchu

      pytajnik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13

      to już zakrawa o prokuratora

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kolej jaka była

      taka jest. Przynajmniej w działaniu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Wdrożono nowy rozkład jazdy zwiększono ilość pociągów ale n ie pomyślano czym to zrealizować.
      Typowa kolejarska mentalność z lat socjalizmu.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ktoś sobie jaja z ludzi robi?powyrzucać na *********

      nawet odbiorów nie zrobili (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9

      Opóźnienia spowodowane są także brakiem odbiorów wyremontowanego jesienią za 7 mln zł 5-kilometrowego odcinkaz Brochocina Trzebnickiego do Trzebnicy. W efekcie zamiast 80 km/h pociągi muszą nadal...rozwiń całość

      Opóźnienia spowodowane są także brakiem odbiorów wyremontowanego jesienią za 7 mln zł 5-kilometrowego odcinkaz Brochocina Trzebnickiego do Trzebnicy. W efekcie zamiast 80 km/h pociągi muszą nadal jeździć z prędkością 50 km/h. - Musieliśmy wprowadzić doraźne ograniczenie, bo dopiero w środę odebraliśmy dokumentację dotyczącą spawów szyn. A bez niej nie mogliśmy podnieść prędkości - twierdzi Tomasz Maciejewski z Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei.

      Czytaj więcej: http://www.gazetawroclawska.pl/wiadomosci/wokol-wroclawia/a/wroclaw-trzebnica-tory-wyremontowane-a-pociagi-opoznione,11607086/zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      druga stajnia w Janowie Podlaskim

      wszystkich zwolnili (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10

      niedawno ktoś pisał w komentarzach o zwolnieniach na Krakowskiej i rzeczywiście Dolnośląska Służba Dróg i Kolei jest na Krakowskiej - ale jaja, to sie nie dziwie, ze dróg nie budują, jak takie...rozwiń całość

      niedawno ktoś pisał w komentarzach o zwolnieniach na Krakowskiej i rzeczywiście Dolnośląska Służba Dróg i Kolei jest na Krakowskiej - ale jaja, to sie nie dziwie, ze dróg nie budują, jak takie rzeczy ich przerastają...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ach ten pech biedaczków z UMWD i KD nie opuszcza

      PL (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 32

      kiedyś im liście na szyny spadły, teraz pociągi w naprawie, wypadki, opóźnienia. Koleji Aglomeracyjnej nadal nie ma, ale niech zgadnę - premia sowitą sobie panowie wypłacili?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kolej aglomeracyjna

      Johnny z UMWD (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 30

      Kolej aglomeracyjna to nie rola UMWD i KD, tylko Wrocławia. A ten, jak wiemy, jest spłukany. Czyli żadnej kolei aglomeracyjnej nie będzie....rozwiń całość

      Kolej aglomeracyjna to nie rola UMWD i KD, tylko Wrocławia. A ten, jak wiemy, jest spłukany. Czyli żadnej kolei aglomeracyjnej nie będzie.
      https://pl-pl.facebook.com/KolejeDolnoslaskieSA/posts/841110185986254zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a co z furą z przyciemnianymi szybami jest ?

      bu ha ha (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7

      Lesiu śmiga ?

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama