Niebezpieczne ulice Wielkiej Wyspy, giną dzieci. Co planuje...

    Niebezpieczne ulice Wielkiej Wyspy, giną dzieci. Co planuje urząd?

    Adriana Boruszewska, Błażej Organisty

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Mieszkańcy Wielkiej Wyspy chcieliby sygnalizacji świetlnej na głównych ulicach swoich osiedli.

    Mieszkańcy Wielkiej Wyspy chcieliby sygnalizacji świetlnej na głównych ulicach swoich osiedli. ©Fot. ilustracyjne Jaroslaw Jakubczak / Polska Press

    Mieszkańcy Wielkiej Wyspy skarżą się, że na ulicach Sępolna i Biskupina jest niebezpiecznie. Giną dzieci. Wszystko z powodu braku sygnalizacji świetlnej. Najgorzej jest na ulicy Olszewskiego, Mickiewicza i Dembowskiego.
    Mieszkańcy Wielkiej Wyspy chcieliby sygnalizacji świetlnej na głównych ulicach swoich osiedli.

    Mieszkańcy Wielkiej Wyspy chcieliby sygnalizacji świetlnej na głównych ulicach swoich osiedli. ©Fot. ilustracyjne Jaroslaw Jakubczak / Polska Press

    Oto list jednej z mieszkanek Wielkiej Wyspy:

    Wczoraj odbył się pogrzeb chłopca – Krzysia – który chodził z moją córką do jednej klasy. Zginął na przejściu dla pieszych. Rozjechany przez dziewczynę rajdowca, tutaj we Wrocławiu, w mojej dzielnicy, w terenie zabudowanym, gdzie kierowców nic nie ogranicza" - pisze w liście do redakcji nasza Czytelniczka, Monika Borowiak. - Olszewskiego to długa ulica. Poszatkowana przejściami dla pieszych. Tylko jedno przejście ma światła. Debil na pewno może dojść do wniosku, że można się rozpędzić. Takich długich ulic w tej dzielnicy jest kilka. Druga, która od razu przychodzi mi do głowy to Mickiewicza. Niedaleko niej mieszkam. Na Mickiewicza było już dużo wypadków z pieszymi. Świateł nie ma do dzisiaj. Są kamery – które nie wiem po co zamontowano – bo kierowcy i tak pędzą. Nawet jak widzą moją trójkę dzieciaków czekających ze mną przy przejściu. Mickiewicza się korkuje, bo to jedyna droga dojazdowa z sypialni podwrocławskich. Nie wierzę, że światła spowodowałyby większy korek. A jeśli nawet to co z tego… Światła nie muszą być stałe, mogą być takie, które trzeba włączyć, żeby przejść. Koszty instalacji pełnej sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych są porównywalne, a czasami niższe, od stosowania aktywnego oznakowania przejść dla pieszych, przy znacząco wyższym poziomie bezpieczeństwa pieszego – taką odpowiedź dostałam dzwoniąc do firmy, która instaluje sygnalizację świetlną. Z kim bym nie rozmawiała w mojej spokojnej dzielnicy jest za światłami przy Olszewskiego, Mickiewicza, Dembowskiego. Mogę zebrać podpisy jeśli trzeba. Mogę też przejść się ze skarbonką po ludziach. Wszyscy chętnie dorzucą się do kosztów zrobienia świateł. Jedno przejście to podobno 50 tysięcy złotych – też informacja z firmy, w której robiłam rozpoznanie tematu. Co na to miasto, co na to ZDiUM? Czekam na kontakt z ich strony. Żeby coś zrobić razem. Od czegoś zacząć. Żeby przynajmniej przejścia dla pieszych przy szkołach na Wielkiej Wyspie wszystkie miały sygnalizację świetlną.


    Pani Monika jest mieszkanką Wielkiej Wyspy. Jedenastoletnią córkę przeprowadza na drugą stronę Mickiewicza. Bo się boi, że jej też może się coś stać. Tak jak Krzysiowi.

    W magistracie zapytaliśmy, czy miasto nie mogłoby przychylić się do prośby mieszkańców i zamontować na głównych ulicach Wielkiej Wyspy sygnalizacji świetlnej. Tomasz Stefanicki, oficer pieszy, odpowiada nam, że sygnalizacja świetlna to ostateczność i stosuje się ją tylko na głównych skrzyżowaniach. W pozostałych przypadkach zaś preferuje się azyle dla pieszych. - Sygnalizacja na przejściach to ostateczność i częściej wśród użytkowników - zarówno pieszych, jak i kierowców -wywołuje głosy krytyczne niż pozytywne.

    CO MIASTO ZAMIERZA ZROBIĆ? Czytaj więcej na kolejnej stronie:
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (195)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      miej odwagę suko przyznać się i chociaż przeprosić, że nie chciałaś, a ty głupa palisz

      ania (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      Ta suka zaiwaniała gdzieś z 80 km/h . Wyprzedzała na pasach drugi samochód, który się zatrzymał i puścił dzieci. Krzysiu prowadził rower przez pasy . Dwie osoby przeszły, a on już nie. Ta suka...rozwiń całość

      Ta suka zaiwaniała gdzieś z 80 km/h . Wyprzedzała na pasach drugi samochód, który się zatrzymał i puścił dzieci. Krzysiu prowadził rower przez pasy . Dwie osoby przeszły, a on już nie. Ta suka roztrzaskała mu głowę !!!
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      oficer pieszy

      Andrzej Z. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      oficer pieszy wie lepiej bo oficerowi pieszemu wygrodził żerowisko z naszych podatków sam wielki rawiczanin

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nauka Pieszych

      ank (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3

      Uczą wszyscy, którzy są odpowiedzialni wchodzenia w każdej chwili na przejście dla pieszych, a przecież wchodzenie na przejście bezpośrednio przed nadjeżdżającym samochodem jest niebezpieczne, kto...rozwiń całość

      Uczą wszyscy, którzy są odpowiedzialni wchodzenia w każdej chwili na przejście dla pieszych, a przecież wchodzenie na przejście bezpośrednio przed nadjeżdżającym samochodem jest niebezpieczne, kto jest cięższy i twardszy. Ludzie wchodzą, wymuszając na jadących pojazdach zatrzymanie się, a co będzie gdy kierowca pomyli się i naciśnie pedał gazu zamiast hamulca, lub naciśnie pedał gazu razem z pedałem hamulca. Nikt Im o tym nie mówi co się może stać w takim wypadku, a przecież takie sytuacje się zdarzają przy nagłym wejściu na przejście dla pieszych, na dodatek kierowcy czasem zatrzymują się po to by wpuścić pieszych na przejście nie sprawdzając czy pieszy może je bezpiecznie opuścić jak jadą pojazdy z przeciwka. To wszystko razem jest chyba nastawione na to, abyśmy siebie na wzajem powybijali na drogach.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      miszcz kierownicy...

      a (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Już zostaw to auto w domu i przesiądź się do taksówki czy mpk jak zdarza się mylić pedały czy nie potrafisz zachować szczególnej ostrożności zbliżając się do przejścia. Nie wszyscy muszą jeździć...rozwiń całość

      Już zostaw to auto w domu i przesiądź się do taksówki czy mpk jak zdarza się mylić pedały czy nie potrafisz zachować szczególnej ostrożności zbliżając się do przejścia. Nie wszyscy muszą jeździć samochodami. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      MPK

      ank (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Ja jeżdżę tylko MPK jako pasażer, bo po co mi samochód osobowy w dużym mieście, skoro jest komunikacja. A jak chcę szybko to czasem Taxi. Tak jest taniej, niż utrzymanie samochodu.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Sprawdzone wzorce z "zachodu"

      Europejczyk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 10

      A może lepiej wprowadzić dobrze sprawdzone wzorce z "zachodu" czyli:
      1. Pieszy ma bezwzględnie pierwszeństwo nie dopiero jak już jest na przejściu ale już w jego pobliżu i kierujący zbliżając się...rozwiń całość

      A może lepiej wprowadzić dobrze sprawdzone wzorce z "zachodu" czyli:
      1. Pieszy ma bezwzględnie pierwszeństwo nie dopiero jak już jest na przejściu ale już w jego pobliżu i kierujący zbliżając się do przejścia dla pieszych i widząc, że w jego sąsiedztwie znajduje się pieszy ma obowiązek zatrzymać się i umożliwić mu przejście
      2. Za nie ustąpienie pierwszeństwa pieszemu wysoki mandat i odebranie Prawa Jazdy na początek na miesiąc a w przypadku kolejnego popełnienia tego samego wykroczenia na 3 miesiące
      3. Za wyprzedzanie na przejściach dla pieszych nie zatrzymanie się przed przejściem w sytuacji gdy kierujący na sąsiednim pasie się zatrzymał - wysoki mandat i odebranie prawa jazdy na 6 miesięcy.

      Tak to działa w większości krajów na zachód i północ od Polski i w krajach tych przypadków potrącenia pieszego na przejściu jest zdecydowanie mniej niż w Polsce

      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      euroejczyku

      tam (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      To sie sprawdza, poniewaz maja oni inny uklad kominikacyjny. Pamietaj ze jesli ludzie beda musieli zatrzymywac sie 150 razy (btw: naprawde widzisz tramwaje i autobusy jak hamuja przed kazdym...rozwiń całość

      To sie sprawdza, poniewaz maja oni inny uklad kominikacyjny. Pamietaj ze jesli ludzie beda musieli zatrzymywac sie 150 razy (btw: naprawde widzisz tramwaje i autobusy jak hamuja przed kazdym przejsciem?) w codziennej jezdzie do pracy i z powrotem to w koncu zaczna olewac sprawe. Wprowadzanie nadmiaru zakazow prowadzi do tego ze bat juz nie dzialazwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      widzisz "europejczyku"

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Jestes przykladem jak wyrywajac jedno roziwazanie i na dile wprowadzajac do zupelnie innej rzeczywostosci mozna sobie zaszkodzic. Nie ma w tym nic europejskiego, no chyba ze europejskosc bedzie...rozwiń całość

      Jestes przykladem jak wyrywajac jedno roziwazanie i na dile wprowadzajac do zupelnie innej rzeczywostosci mozna sobie zaszkodzic. Nie ma w tym nic europejskiego, no chyba ze europejskosc bedzie synonimem waskiego myslenia.

      Dlaczego?

      Poniewaz w PL uklad komunikacyjny jest diametralnie rozny od tego jaki jst w krajach na zachodzie czy polnoscy naszego kraju. Tam ruch poprowadzony jest obwodnicami i glownymi arteriami i aby q miesice przejechac z pu ktu A do B nie musisz zwiedzac po drodze podworek kilku osiedli.
      Niestety we Wroclawiu (i nie tylko) glowne arterie sa jednoczwsnie drogami dojazdowymi (a patrzac na wyczynania "Lyska z Ramiszowa" to traktowane sa jak drogi wenwetrzne) do posesji i osiedli. Stad konieczny kompromis. A na pewno zastanowienie sie o szkodliwosci implantacji izokowanych rozwiazan w odmiennych warunkach.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      świetny pomysł ale

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Przepis bardzo dobry .Jedna rzecz jeżdząc po kraju bardzo często widze jak piesi w okolicach przejść zatrzymują się w celach toważyskich .Po zatym tam wybudowane są drogi dojazdowe w miastach bez...rozwiń całość

      Przepis bardzo dobry .Jedna rzecz jeżdząc po kraju bardzo często widze jak piesi w okolicach przejść zatrzymują się w celach toważyskich .Po zatym tam wybudowane są drogi dojazdowe w miastach bez przejść kolidujących z pieszymi ,dla bezpieczeństwa i szybkiego dojazdu do celu np.domuzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Biskup

      Oficer = ofiara "losu" (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

      Stefanicki może też w ostateczności zrezygnować z wygłaszania swoich "kazań"

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Polska glupota, do pierdla piratow i tyle.

      weredyk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 4

      Proponuje swiatla i garby co sto metrow, wtedy naprawde bedzie jak w debil-landii ktora juz i tak chyba jestesmy.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Garba to masz na plecach.

      Stefan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 4

      Nie można karać wszystkich przez wąską grupę idiotów. Gdzie jest policja i egzekwowanie prawa?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie wszyscy chcą świateł. Wystarczy, że jadąc na pl. Grunwaldzki trzeba się zatrzymywać 6 razy!

      Janusz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 2

      Powinny być kontrole prędkości, albo fotoradar. Gdzie jest policja? W tym kraju nikt nie pilnuje porządku dlatego chamstwo się szerzy w każdej dziedzinie życia.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      precz ze światłami

      *** (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 3

      sygnalizacja świetlna ma sens wyłącznie na dużych skrzyżowaniach, ewentualnie na mniejszych w godzinach szczytu komunikacyjnego. Zamontowanie świateł na Mickiewicza czy Olszewskiego to skrajna...rozwiń całość

      sygnalizacja świetlna ma sens wyłącznie na dużych skrzyżowaniach, ewentualnie na mniejszych w godzinach szczytu komunikacyjnego. Zamontowanie świateł na Mickiewicza czy Olszewskiego to skrajna głupota. Azyle, wysepki czy szykany wymuszające zmniejszenie prędkości przed przejściem dla pieszych w zupełności wystarczą. A panią autorkę listu należałoby zapytać, czy posiada samochód i czy lubi sobie postać na światłach jak nic nie jedzie i nikt nie idzie? I czy jako piesza, stałaby na czerwonym, mimo że nic nie jedzie?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Giną dzieci

      kuzyn (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 3

      To ile dzieci zginęło w ostatnim czasie? W jaki sposób?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dzieciak był na przejściu dla pieszych, kretynka WYPRZEDZAŁA na tym przejściu inne auto które się za

      malutkie polaczki trujace sie nawzajem (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 2

      dzieciak był na przejściu dla pieszych, kretynka WYPRZEDZAŁA na tym przejściu inne auto które się zatrzymało


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dzieciak był na przejściu dla pieszych, kretynka WYPRZEDZAŁA na tym przejściu inne auto które się z

      pieszy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Dziwka rajdowca i wszystko jasne- pustak. Osoba myląca inną częścią ciała od teraz MORDERCZYNI.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Polecane

      Poznaj Wrocław po szczególe. Co to za miejsce?

      Poznaj Wrocław po szczególe. Co to za miejsce?

      MAPA INWESTYCJI Gazety Wrocławskiej! Sprawdź najlepsze oferty w mieście.

      MAPA INWESTYCJI Gazety Wrocławskiej! Sprawdź najlepsze oferty w mieście.

      Archicom wydaje własną gazetę

      Archicom wydaje własną gazetę

      Okna dachowe i rolety zasilane słońcem

      Okna dachowe i rolety zasilane słońcem