Aleja Wielkiej Wyspy wraz z mostem Wschodnim nad Odrą i Oławą ma być zaprojektowana i zbudowana przez jednego wykonawcę. Przetarg ma być ogłoszony w II kwartale roku.
– Przygotowujemy dokumentację, pracujemy nad tym. Niebawem przetarg zostanie ogłoszony, na pewno w tej połowie roku – deklaruje Marek Szempliński ze spółki Wrocławskie Inwestycje, która będzie nadzorować projekt i budowę. Wymogi obejmą budowę niemal czterokilometrowego odcinka jezdni po jednym pasie w każdym kierunku, oprócz okolic skrzyżowań i odcinka Olszewskiego – Dembowskiego – tam będą po dwa pasy.
Wiadukt nad ul. Krakowską zostanie rozbudowany. Powstaną także wiadukty nad ul. Wilczą, Międzyrzecką i Wittiga. W planach jest też przebudowa ul. 9 maja. Droga poprowadzi aż do ul. Mickiewicza.
Aleja wraz z mostem będzie przedłużeniem obwodnicy śródmiejskiej. Takiego nazewnictwa jednak nie używa już nikt w magistracie. Wiadomo bowiem, że obwodnica nie zostanie domknięta (nie powstaną fragmenty od ul. Kamieńskiego i Mickiewicza do Krzywoustego).
Droga nie rozwiąże też problemu wyjazdu w kierunku Warszawy z okolic Hub, Gaju, Tarnogaju i okolic. Większe korki będą bowiem na Wielkiej Wyspie i tam skoncentruje się ruch. Wraz z powstaniem odcinka obwodnicy wschodniej Łany – Długołęka, ruch drogowy w tym rejonie dodatkowo się zagęści. Ucierpią m.in. mieszkańcy okolic ul. Swojczyckiej, Mickiewicza, chcący dojechać w jedną stronę na wschodnią obwodnicę, a w drugą – na aleję Wielkiej Wyspy. Tam ponadto rozbudowuje się wielkie osiedle deweloperskie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?