To już trzeci pomysł Rafała Dutkiewicza na realizację inwestycji, która miała być jednym ze sztandarowych projektów jego ostatniej kadencji. Aleja Wielkiej Wyspy ma połączyć aleję Armii Krajowej i ulicę Krakowską z ulicą Olszewskiego na Biskupinie, a dalej z okolicami Stadionu Olimpijskiego.
Początkowo miasto starało się o unijną dotację na tę drogę. Wiadomo już jednak, że na pewno jej nie dostanie, bo wniosek został złożony w ramach unijnego programu, który nie jest do tego przeznaczony.
Ministerstwo rozwoju i finansów tłumaczyło, że miasto chciało dostać wsparcie z programu przeznaczonego na budowę dróg krajowych, Aleja Wielkiej Wyspy drogą krajową nie będzie, o czym wrocławscy urzędnicy doskonale wiedzieli.
W grudniu Rafał Dutkiewicz zapowiedział więc, że inwestycja powstanie w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Inwestycję miała zrealizować za swoje pieniądze prywatna firma, a miasto miało jej później płacić czynsz. Był już nawet pierwszy chętny do tego przedsięwzięcia. Specjalną spółkę w celu budowy Mostu Wschodniego już kilka lat temu powołał Budimex - czyli firma, która wcześniej na podobnych zasadach wybudowała podziemny parking przy Hali Ludowej.
Teraz Rafał Dutkiewicz ma nowy pomysł.
- Analizujemy sytuację na rynku. Być może okaże się, że koszty wykonania inwestycji będą niższe niż zakładano. Rozważamy więc również wariant, w którym to wybudujemy aleję Wielkiej Wyspy z miejskich pieniędzy - mówi portalowi GazetaWrocławska.pl prezydent Rafał Dutkiewicz. - Decyzja powinna zostać ogłoszona na początku lutego. Jeżeli nie zdecydujemy się finansować inwestycji, to powstanie ona, tak jak wcześniej zapowiadaliśmy, w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego - mówi Dutkiewicz.
Aleja Wielkiej Wyspy ma mieć 3,8 km długości. Na prawie całej długości droga ma mieć jeden pas ruchu w każdym kierunku. Wyjątkiem będą okolice skrzyżowań, gdzie powstaną dodatkowe pasy do skrętów. Dwa pasy ruchu w każdym kierunku mają powstać także na odcinku między ulicą Olszewskiego i Dembowskiego. W planach jest też przebudowa ulicy 9 Maja na Sępolnie. Wiadukt nad ulicą Krakowską zostanie rozbudowany, powstaną też nowe wiadukty nad ul. Wilczą, Międzyrzecką i Wittiga. Wybudowana zostanie też kładka dla pieszych nad ul. 9 Maja. Budowa mostu potrwa około dwóch lat. Inwestycja ma kosztować ok. 350 mln zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?