Na Swojczycach powstają potężne osiedla. Jak tam dojechać?

    Na Swojczycach powstają potężne osiedla. Jak tam dojechać?

    Zdjęcie autora materiału
    Weronika Skupin

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Swojczyce – osiedle Olimpia Port dewelopera Archicom, grudzień 2016
    1/7
    przejdź do galerii

    Swojczyce – osiedle Olimpia Port dewelopera Archicom, grudzień 2016 ©Fot. Tomasz Hołod

    Już około 5 tysięcy ludzi mieszka na nowych osiedlach Olimpia Port i Nowy Port na Swojczycach we Wrocławiu. Wiosną wprowadzą się kolejni. Za kilka lat ma tu już być ponad 20 tysięcy mieszkańców. Jak dojadą do centrum?
    Na samych "starych" osiedlach Strachocin, Swojczyce i Wojnów zameldowanych było dotąd 5 tys. osób, co znaczy że liczba mieszkańców w tym rejonie wzrosła już dwukrotnie w ciągu ostatnich kilku lat. W 2024 roku na nowych osiedlach może zamieszkać łącznie nawet ponad 20 tys. nowych lokatorów, choć to szacunki deweloperów, dla miejskich urzędników nierealne.

    Te okolice już dzisiaj korkują się niemiłosiernie.
    Korek ciągnie się tu od Wojnowa, a by dojechać do centrum potrzebna jest godzina. Jak odkorkować to osiedle i co robią w tej sprawie urzędnicy? Rozwiązaniem może być nowy most i tramwaj, kolej albo nowa droga. Trzeba jednak czekać.

    NOWE MOSTY CHROBREGO
    W planach jest budowa nowych mostów Chrobrego nad kanałem powodziowym i żeglugowym Odry. Powstaną tuż obok tych istniejących. Stare mosty Chrobrego nie zostaną zburzone.
    – Problem jest ciągle analizowany – mówi Zbigniew Komar, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury i gospodarki w urzędzie miasta. – Przesądzone jest to, że jeśli dostaniemy unijne dofinansowanie do inwestycji tramwajowej, przedłużymy torowisko od pętli Sępolno na druga stronę Odry. Mamy koncepcję, by położyć tory od pętli do mostu po lewej stronie jezdni, w stronę mostów Chrobrego, a potem mniej więcej w rejonie skrzyżowania Swojczyckiej i Mydlanej stworzyć pętlę tramwajową – mówi Zbigniew Komar.

    Jak dodaje, wątpliwe jest otrzymanie dotacji na sam most, bez torowiska. Wysokość dotacji pozwoli określić, gdzie dalej pobiegnie torowisko. Jeśli pieniędzy będzie mało, tory zakończą się na pętli.



    W jaki sposób przekroczyć Odrę? – Obecne mosty Swojczyckie, zwane mostami Chrobrego mają ograniczenia ruchu ciężkiego i muszą być kompletnie przebudowane, praktycznie zostaną z nich przyczółki i filary. Trzeba je przebudować, ale i tak nie pomieszczą torowiska. Dlatego na pewno konieczne są dwa mosty obok siebie – wyjaśnia Komar.

    Wariant preferowany przez miasto, to wybudowanie najpierw nowego mostu tramwajowo-autobusowego z wykorzystaniem unijnej dotacji. Musi mieć zabudowane torowisko, by jeździły tam autobusy i samochody na czas remontu starych mostów. Drugą przeprawą będą przebudowane mosty Chrobrego, jedynie z jezdnią dla samochodów. Projektowanie pierwszego, nowego mostu tramwajowego, ma trwać od 2017 roku przez około rok. Dopiero później mogłaby ruszyć sama budowa.

    Zobacz:
    Tramwaj do Olimpii Port czy do 3M? Zobacz warianty
    Na nowe osiedla dojedzie pociąg [SZCZEGÓŁY]
    Trasa Swojczycka. Czy kiedykolwiek powstanie?


    1 3 4 »

    Czytaj także

      Komentarze (122)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kowale

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 5

      A może połączyć z już istniejącą pętlą na Kowalach ?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nieodpowiedzialni urzędnicy i szef miasta

      Marek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 4

      Trasa Swojczycka i Trasa Krakowska- to rozwiązanie. Obecnie podobne osiedle buduje się na Księżu Małym (chyba ten sam deweloper) i za rok/dwa będzie taki sam problem jak na Swojczycach. Obie takie...rozwiń całość

      Trasa Swojczycka i Trasa Krakowska- to rozwiązanie. Obecnie podobne osiedle buduje się na Księżu Małym (chyba ten sam deweloper) i za rok/dwa będzie taki sam problem jak na Swojczycach. Obie takie trasy, to koszt ok 300 mln. Ile miasto wydało na ESK i NFM to wiecie sami. Stadion to już pominę.
      Jak to jest, że o tym problemie mówi się jawnie w sąsiednich powiatach a we Wrocławiu jako rozwiązanie- wprowadza się np. buspas na Traugutta...
      Ludzie, zróbmy to referendum!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Strachocin

      troll jaskiniowy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

      planowanie z za biurka jak dojechać ? prosto jak kanał Odry we Wrocławiu olimpia port PORT a do czego jest port do obsługi statków więc drogie mieszkańce nie blaszankami jeno statkiem a za sterem...rozwiń całość

      planowanie z za biurka jak dojechać ? prosto jak kanał Odry we Wrocławiu olimpia port PORT a do czego jest port do obsługi statków więc drogie mieszkańce nie blaszankami jeno statkiem a za sterem postawić sołtysa zamieszkałego w Ramiszowie rafała d na pewno wszędzie i zawsze zdążycie rafał sternik wam to zapewni a jego pomagiery pomogą ot i problem z głowy głosujta na onego w następnych wyborach bo jak owy straci stołek to z czego żyć będzie uny i onego popleczniki z magistratu????zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A po co tam do

      Kierowca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 11

      dojeżdżać ???? a ci co tam sobie kupili swoje M... to niech tam siedzą i z daleka trzymali sie ze swoimi bolidami od centrum miasta...


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do Kierowca

      Meg (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 5

      ale Ty jesteś tępy

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Patologia

      Edg (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 5

      Widać, że w centrum mieszka niezła patologia.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Widziały gały gdzie mieszkać będą miały!

      A po co dojeżdżać? (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 23 / 13

      Polecam tanie linie lotnicze :)


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      polecam wydmuchać nos

      meg (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 3

      odezwał się mieszkaniec traugutta, ładnie pachnie w bramie?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jak to

      czym ????? (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 9

      A rowerem miejskim moi wielcy miłośnicy pedałowania

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tramwaj

      Andrzej

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 7

      Zamiast 30 letnich mrzonek o szybkim pociągu lepiej doprowadzić z Sępolna tramwaj do torów kolejowych, zamienić je na tramwajowe a pętlę zrobić na granicy miasta. 100 razy taniej niż fantazje o...rozwiń całość

      Zamiast 30 letnich mrzonek o szybkim pociągu lepiej doprowadzić z Sępolna tramwaj do torów kolejowych, zamienić je na tramwajowe a pętlę zrobić na granicy miasta. 100 razy taniej niż fantazje o pociągu.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Po to wydaje sie olbrzymie pieniądze na propagowanie rowerów oraz opłaca

      asd (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 8

      korzysta z usług [pożytecznych idiotów aby mieszkańcy takich osiedli w końcu zmądrzeli i kupili rowery!!!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Olbrzymie?

      --- (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 7

      Na promowanie rowerów i infrastrukturę na nie miasto nie wydaje nawet procenta z kwoty na drogi samochodowe. Nawet na komunikację miejską idzie niespełna 25% wysokości kwoty na drogi! I mimo tych...rozwiń całość

      Na promowanie rowerów i infrastrukturę na nie miasto nie wydaje nawet procenta z kwoty na drogi samochodowe. Nawet na komunikację miejską idzie niespełna 25% wysokości kwoty na drogi! I mimo tych milionów rocznie i tak korki!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a zabieranie pasów i płacenie setek tysięcy na biała farbkę

      sdfv (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 5

      to nie propagowanie?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Analizowanie problemu ?!

      zwykłyRP (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 39 / 4

      Oto kolejny a przykład beznadziejnej polityki infrastrukturalnej, komunikacyjnej i planowania władz Wrocławia. W innych częściach Europy, tych do których aspirujemy, jeśli jakaś miejska władza...rozwiń całość

      Oto kolejny a przykład beznadziejnej polityki infrastrukturalnej, komunikacyjnej i planowania władz Wrocławia. W innych częściach Europy, tych do których aspirujemy, jeśli jakaś miejska władza planuje budowę KILKUNASTOTYSIĘCZNEGO osiedla to najpierw planuje infrastrukturę komunikacyjną i przebudowuje system by potem nie było dużych problemów. We Wrocławiu dopuszcza się budowę nawet dwudziestotysięcznego osiedla nie robiąc nic wcześniej by nie dochodziło do horroru jaki potem przeżywają nowi mieszkańcy. Przecież to że dojazd do tych terenów był zły już wiadomo było przed budową tych osiedli. Każdy kto od lat tam jeździ to potwierdzi. Ale w ratuszu któż by się tym przejmował. Miasto sprzedało grunty i zarobiło na tym wychodząc jak zwykle z założenia, że jakoś to będzie. A teraz dopiero mówią że analizują problem. CZEMU NIKT NIE ANALIZOWAŁ ROZWIĄZANIA KOMUNIKACYJNEGO. PROBLEMU GDY , TAK JAK PAN BÓG NAKAZAŁ, PLANOWANO TAKIE INWESTYCJE ?!
      Już słów brakuje gdy widzi się takie dowody bezmyślności. Szkoda że miasto zamiast wydawać grube miliony na różne bzdety, które mieszkańcom zupełnie niczego nie przynoszą ( zdjęcia MM to najlepszy przykład, potem ESK, Olimpada sportów nieolimpijskich ), nie zajmie się najpilniejszymi problemami. Ile lat jeszcze będzie niedomknięta obwodnica śródmiejska, ile lat ludzie przyjeżrżającybdo Wrocławia nie będą mieli dużych i bezpiecznych parkingów podmiejskich ( a na korki wszyscy narzekają ), jak długo będzie jeszcze problem ze zrobieniem sprawnego systemu komunikacji zbiorowej obejmującego również przedmieścia, ile lat będziemy czekać we Wrocławiu aż większość starych budynków podłączy się do sieci EC ( przecież nasze miasto powoli a systematycznie dogania Kraków jeśli chodzi o zanieczyszczenie powietrza - w większości z tych kamienic są nadal piece węglowe ).
      Można by tak długo wymieniać. Może pierwszym krokiem powinna być wymiana w ratuszu ?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tak

      golko (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 4

      Nie miałeś chyba za wiele kontaktów z administracją tego miasta, mierni ludzie. Nie można im czynić z tego powodu jakiś uwag, takimi są poprostu. Nie ich wina. Dziennikarze powinni im patrzeć na...rozwiń całość

      Nie miałeś chyba za wiele kontaktów z administracją tego miasta, mierni ludzie. Nie można im czynić z tego powodu jakiś uwag, takimi są poprostu. Nie ich wina. Dziennikarze powinni im patrzeć na ręce i jakoś ich mobilizować, ale znów spójrz na treść tej gazety.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dojazd

      Szninkiel (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 8

      Jak dojechać? Można rowerem (ale nie każdy lubi jeździć rowerem z przymusu, do tego pogoda nie pomaga), samochodem (nie każdy lubi spędzać czas w korku, chociaż można przynajmniej audiobooka...rozwiń całość

      Jak dojechać? Można rowerem (ale nie każdy lubi jeździć rowerem z przymusu, do tego pogoda nie pomaga), samochodem (nie każdy lubi spędzać czas w korku, chociaż można przynajmniej audiobooka posłuchać), na piechotę (ale nie wszystkim odpowiada hałas i spaliny generowane przez samochody, no i pogoda oraz smog nie zawsze zachęca do spacerów). Można czekać na zapowiadane tramwaje, obwodnice itp., ale na to mogą sobie pozwolić tylko ci, którzy niedawno zaczęli pracować, reszta w wieku powyżej 35 lat powinna dotrwać do emerytury nie mając złudzeń. No może jeszcze modlić się, żeby faktycznie te pociągi za kilka lat kursowały.

      Wniosek - niech sobie kupią helikoptery albo plecaki odrzutowe. A najlepiej niech sobie wybiorą inne, lepiej położone mieszkanie.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama