Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ulica Łokietka nie będzie deptakiem. Miasto się wycofuje?

Adriana Boruszewska
Ul. Łokietka, skrzyżowanie z Drobnera.
Ul. Łokietka, skrzyżowanie z Drobnera. Fot. Tomasz Holod / Polskapresse
Miasto zadeklarowało, że ulica Łokietka nie zostanie zamknięta dla samochodów. - Wbrew informacjom, które pojawiły się w mediach, wrocławianie dalej będą mogli korzystać z drogi - poinformowało wczoraj na Facebooku biuro prasowe urzędu miejskiego. Magistrat dementuje medialne rzekomo fakty, ale pod koniec sierpnia to nikt inny, jak podlegający magistratowi Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta sam poinformował o tym. Media jedynie powtórzyły tę informację.

- Ulica Łokietka nie zmieni się w deptak i nie zostanie zamknięta dla samochodów - czytamy w komunikacie. - Wbrew informacjom, które pojawiły się w mediach, wrocławianie dalej będą mogli korzystać z drogi. Planowane jest jedynie ograniczenie na niej ruchu pojazdów ciężarowych, co poprawi bezpieczeństwo - informują urzędnicy.

Przypomnijmy, że 25 sierpnia Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta opublikował taką oto informację dotyczącą przebudowy ulicy Łokietka: "Na ul. Łokietka zostanie zlikwidowany ruch tranzytowy. Po zakończeniu inwestycji, ulicą będą mogły przejechać pojazdy komunikacji miejskiej oraz rowerzyści, a samochody zostaną skierowane do przebudowanego skrzyżowania ulic: Drobnera/Probusa".

Podobny zapis też istnieje w dokumentacji projektowej:

"Niniejszy projekt ma na celu likwidację tranzytowego charakteru ul. Łokietka oraz stworzenie jednolitej infrastruktury dla rowerzystów na obszarze objętym opracowaniem. Projekt zakłada zachowanie przejezdności ul. Łokietka dla komunikacji zbiorowej i dla ruchu rowerowego oraz skierowanie większej części pozostałego ruchu kołowego z tej relacji przez ul. Probusa. W tym celu projekt zakłada przebudowę skrzyżowania ul. Drobnera i Probusa w celu wytworzenia pasu do skrętu w lewo, w ulicę Probusa i zamknięcie wyjazdu z ul. Probusa w ul. Drobnera w kierunku pl. Bema".

Po tym komunikacie pod adresem magistratu i ZDiUM-u wylała się fala niepochlebnych komentarzy. Oto niektóre z nich (pisownia oryginalna):

_"Pewnie w całym mieście zlikwidujmy ruch samochodów. Zaopatrzenie wam do sklepów na rowerach przywiozą. Szajby dostali w urzędach na punkcie rowerów".
"ul Łokietka funkcjonuje bardzo dobrze tylko zrobić ścieżkę rowerową, zamknięcie dla samochodów to kolejny idiotyczny pomysł za pomorska niech się wezmą, znowu chcą utrudnić życie mieszkańcom i przepier... hajs z uni"
"To najgłupszy pomysł o jakim słyszałam. W jaki sposób planujecie rozładowanie ruchu z ul Trzebnickiej? Czy u Was w Zdium ktoś w ogóle jeździ samochodem?"

Radny Dominik Kłosowski (Sojusz Lewicy Demokratycznej) złożył wniosek we wrocławskim magistracie, w którym prosi o to, aby urzędnicy zgodzili się, żeby motocykliści mogli jeździć po buspasach. - Motocykl jest bardziej mobilnym pojazdem, przyspiesza dużo szybciej niż samochód i nie powoduje w żaden sposób spowolnienia komunikacji miejskiej - przekonuje urzędników miejskich Dominik Kłosowski.

We Wrocławiu z buspasów już korzystają taksówki i karetki pogotowia. Miejski radny chce, aby motocykliści mogli jeździć po buspasach. Złożył w tej sprawnie wniosek do wrocławskiego magistratu. Kłosowski uważa, że takie rozwiązanie usprawni ruch na wrocławskich ulicach. Przypomina też, że motocykliści jeżdżą po buspasach w Krakowie, Łodzi i Gdańsku.

"Chciałabym w imieniu mieszkańców pierwszych numerów ul. Rydygiera (przypominam ulica jednokierunkowa) podziękować za utrudniony powrót do domów każdego dnia. Super pomysł"
"Pomysł jest tak durny, że aż nie mogę uwierzyć, że zaistniał w jakimś umyśle, i jeszcze do tego zostanie zrealizowany"_

Miasto uspokaja jednak mieszkańców, że nie muszą się obawiać zmian.

- Dojadą do domów i lokali usługowych, skręcając w prawo z ul. Drobnera w ul. Łokietka. Pozostaną też miejsca postojowe dla samochodów, a obsługa lokali i mieszkań będzie dodatkowo zapewniona z tyłu budynków.Wąska ulica Łokietka nie umożliwia wydzielenia torowiska tramwajowego, które często blokują auta. Dzięki remontowi przyspieszy komunikacja miejska w tym rejonie. Dodatkowo rowerzyści będą mogli płynnie przejechać z północy miasta do centrum. Projekt zmiany organizacji ruchu uzyskał pozytywną opinię Rady Osiedla Nadodrze oraz Rady ds. Mobilności i jest zgodny z polityką transportową zawartą we wrocławskiej polityce mobilności - czytamy w komunikacie biura prasowego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska