Podczas dzisiejszej konferencji prasowej miasto przedstawiło kompleksowy program skomunikowania Osiedla Kminkowe w obrębie Lipy Piotrowskiej z Różanką, Promenadami Wrocławskimi, pl. Bema, aż do Ronda Regana. Chodzi o udostępnienie mieszkańcom alternatywy dla samochodów. Do 2020 roku miasto chce zmodernizować ulicę Obornicką, Pełczyńską i Zajączkowską. Będzie nowa pętla autobusowa i linia 111. Magistrat zamierza zbudować parking typu Parkuj i Jedź w pobliżu przystanku kolejowego Wrocław Osobowice. Powstaną nowe ścieżki rowerowe i stacja Wrocławskiego Roweru Miejskiego.
Ulica Obornicka, Pełczyńska i Zajączkowska
- Projekt przebudowy ciągu drogi wojewódzkiej 342 jest w trakcie opracowania - informuje Katarzyna Sarka z urzędu miejskiego. Prace powinny rozpocząć się w przyszłym roku. Fragment ulicy Pełczyńskiej (od Kominiarskiej w kierunku osiedla) jest w tej chwili w końcowej fazie modernizacji. Pracownicy MPWiK odtwarzają nawierzchnię oraz budują brakujące fragmenty chodników.
Nowa pętla autobusowa
Miasto ogłosiło już przetarg na realizację tego zadnia. Nowa pętla oraz połączenie ul. Cynamonowej z Pełczyńską ma powstać do 25 sierpnia 2017 roku. Głównym wykonawcą jest firma PRIB Export-Pribex z Warszawy. Autobusy mają zacząć jeździć od września.
Nowa linia autobusowa
Nowa linia autobusowa pojedzie z nowej pętli na osiedlu Cynamonowym, przez ul. Obornicką, Zachodnie Śródmieście, pl. Bema i dalej do Ronda Reagana. Po drodze zatrzyma się w ważnych miejscach przesiadkowych – najpierw przy przystanku Wrocław Osobowice, potem na ul. Bałtyckiej, następnie przy węźle przesiadkowym na Broniewskiego. Linia przejedzie przez miejsca przesiadkowe przy Wzgórzu Słowiańskim i na placu Bema, aby ostatecznie dojechać na Rodno Reagana.
Parkuj i Jedź na przystanku Wrocław Osobowice
W tym roku Wrocław otrzymał dofinansowanie na budowę systemu parkingów przesiadkowych Parkuj i Jedź. Jeden z nich miałby powstać przy przystanku kolejowym Wrocław Osobowice. Miasto zaznacza, że prace rozpoczną się nie wcześniej niż w 2018 roku. Powinny zakończyć się przed 2020 rokiem, ale najpierw trzeba pozyskać tereny należące do PKP lub Agencji Nieruchomości Rolnych.
Stacja rowerowa
- Najbardziej na północ wysunięta stacja rowerowa znajduje się obecnie przy skrzyżowaniu ul. Broniewskiego i Kasprowicza.
Żeby stacje rowerowe tworzyły spójny system, umożliwiający poruszanie się rowerem w zakresie 20 min przejazdu darmowego, powinny znajdować się w odległości nie większej niż 1 km - zauważa Katarzyna Sarka. Zdaniem miasta, dla obsługi osiedla Lipa Piotrowska najkorzystniejsze byłoby postawienie stacji w następującym układzie: w rejonie wojska przy ul. Obornickiej, potem na przystanku Wrocław Osobowice i ostatniej, w centralnej części osiedla np. w rejonie ul. Waniliowej. - Taki układ gwarantuje efektywne wykorzystanie systemu - zapewnia Sarka. O tym, jak będzie rozwijał się system Wrocławskiego Roweru Miejskiego, miasto ostatecznie zdecyduje w przyszłym roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?