Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasa tramwaju na Nowy Dwór przedłużona

Redakcja
Budowa tramwaju na Nowy Dwór ruszy w przyszłym roku. Wykonawca położy tory nie tylko od pl. Orląt Lwowskich do skrzyżowania ul. Strzegomskiej i Rogowskiej, ale także wzdłuż Rogowskiej do stacji kolejowej.

Trwa projektowanie trasy tramwaju na Nowy Dwór od placu Orląt Lwowskich wzdłuż drogi za Domarem (między Braniborską a Robotniczą na terenach kolejowych), następnie Robotniczej, Strzegomskiej aż do skrzyżowania z ul. Rogowską. W ubiegłym roku prezydent Rafał Dutkiewicz ogłosił, że trasa będzie przedłużona. Od skrzyżowania ul. Rogowskiej i Strzegomskiej, tramwaj pojedzie dalej wzdłuż Rogowskiej, dookoła osiedla.

Pod koniec tego lub na początku 2018 roku zostanie rozpisany przetarg na budowę całej trasy – od pl. Orląt Lwowskich do stacji kolejowej Nowy Dwór. Na torowisko wzdłuż Rogowskiej nie będzie projektu, dlatego wykonawca będzie musiał doprojektować ten odcinek.

– Przetarg rozpiszemy w trybie zaprojektuj i zbuduj. Wykonawca będzie miał projekt na pierwszy, trudniejszy odcinek od placu Orląt Lwowskich do Rogowskiej, a ten drugi, wzdłuż Rogowskiej, będzie musiał zaprojektować sam. Budowa pierwszego odcinka potrwa około półtora roku. To dużo czasu, by wykonać projekt brakującego fragmentu torów – wyjaśnia Zbigniew Komar, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury i Gospodarki w urzędzie miasta.

– Nie będziemy zlecać osobnego projektu na drugą część torowiska, bo nie mamy na to czasu, opóźniłaby się budowa. Tymczasem jest możliwe budowanie, gdy ma się dokumentację tylko na część trasy – dodaje.

Tym samym nie powstanie pętla na skrzyżowaniu Rogowskiej i Strzegomskiej. – Nie będzie miała racji bytu – tłumaczy Komar. Pętla jest obecnie projektowana, ale projekt będzie musiał zostać zmieniony przez wykonawcę całego torowiska.

Poniżej przebieg trasy tramwaju na Nowy Dwór

Planowane są obecnie dwie linie tramwajowe na Nowy Dwór. Jedna będzie wydłużeniem linii 23, powstanie też druga, zupełnie nowa. Będą na pewno zmiany na wielu liniach autobusowych – likwidacja kursów powielających się z tramwajem, rozważane jest też dowożenie pasażerów autobusem z różnych osiedli na tramwaj.

Cała trasa będzie kosztowała szacunkowo około 220 mln zł brutto (180 mln za trasę do ul. Rogowskiej i dodatkowo 50 mln zł za tę wzdłuż Rogowskiej), dokładne koszty poznamy po wyborze wykonawców. Dofinansowanie unijne na razie jest wnioskowane tylko na pierwotny projekt, ten do ul. Rogowskiej. Miasto będzie się starać o zwiększenie puli dofinansowania.

Gdzie powinny powstać linie tramwajowe? Głosuj:**

Gdzie ma pojechać tramwaj?

**

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Trasa tramwaju na Nowy Dwór przedłużona - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska