Tędy pojedzie tramwaj na Nowy Dwór (FILM)

    Tędy pojedzie tramwaj na Nowy Dwór (FILM)

    Zdjęcie autora materiału
    Weronika Skupin

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Zobacz ostateczną trasę tramwaju na Nowy Dwór. Pierwszy skład ma tędy pojechać w 2019 roku. Już w roku 2017 zacznie się budowa torowiska. Na razie rozstrzygany jest przetarg na projekt. Tory zostaną poprowadzone między innymi wzdłuż ulicy Braniborskiej, za parkingiem Domaru.
    Tramwaj na Nowy Dwór pobiegnie taką trasą, jak planowany wcześniej metrobus.
    Pętla znajdzie się na Nowym Dworze w miejscu działek ROD Tysiąclecia, czyli między Rogowską, Strzegomską, torami kolejowymi i Ślęzą.

    Następnie tramwaj pojedzie tak jak dziś autobus: środkiem ul. Strzegomskiej. I tak aż do Gądowianki. Od Gądowianki do wiaduktu nad torami kolejowymi w pobliżu dawnego Pafawagu (Wrocławski Park Przemysłowy), tramwaj pojedzie obok jezdni wzdłuż ul. Strzegomskiej. Między tymi wiaduktami powstanie kolejny w pobliżu Wyższej Szkoły Bankowej. Ten wiadukt będzie najpoważniejszą częścią inwestycji.



    Następnie tory tramwajowe połączą się z tymi istniejącymi, czyli z pętlą Wrocławski Park Przemysłowy i odcinkiem torowiska wzdłuż ul. Robotniczej. Prowadzi ono dziś do ul. Śrubowej i tam tramwaj zakręca na pl. Strzegomski. Tramwaj z Nowego Dworu pojedzie jednak prosto, do pl. Orląt Lwowskich.

    Od ul. Śrubowej do Smoleckiej tramwaj pojedzie równolegle do ul. Robotniczej, a dalej prosto przez tereny PKP. Torowisko pobiegnie drogą przy Domarze, która prowadzi na parking przy dawnym Dworcu Marchijskim. Tamtędy tramwaj wjedzie na pl. Orląt Lwowskich i tu połączy się z istniejącym torowiskiem na Podwalu. Tereny kolejowe zostaną przez miasto wykupione na pod inwestycję podstawie specustawy drogowej.

    ZOBACZ TEŻ: Tramwaj na Popowicach. Gdzie stworzyć przystanki? [GŁOSUJ]

    Z Nowego Dworu według wstępnych planów mają kursować minimum dwie linie tramwajowe. Jedna prawdopodobnie ma pojechać na pl. Grunwaldzki, podobnie jak autobus 149 (który być może będzie zlikwidowany), a druga ma być przedłużoną linią 23 (czyli pojedzie na Kromera).

    Czytaj także

      Komentarze (87)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Fantastycznie

      marta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Super pomysł z tym tramwajem tylko zastanawia mnie jedno jak on pojedzie na Nowy Dwór skoro będzie miał pętle na Rogowskiej przy działkach.A co z ludżmi którzy mieszkają na ul. Zemskiej Rogowskiej...rozwiń całość

      Super pomysł z tym tramwajem tylko zastanawia mnie jedno jak on pojedzie na Nowy Dwór skoro będzie miał pętle na Rogowskiej przy działkach.A co z ludżmi którzy mieszkają na ul. Zemskiej Rogowskiej początkowych numerach mają wysiąść i iść na piechotę 2,3 przystanki.Skoro ponoć ma być zlikwidowany nawet autobus 149 ktoś trochę tego nie przemyślał tu mieszkają już starsi ludzie.Brawo
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Niech jedzie dalej....Grunwaldzki to centrum

      wojras (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      Super pomysł, ale niech tramwaje nie zatrzymują się na grunwaldzkim czyli w centrum. Może jechać chociażby na Biskupin czy sępolno.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dobry pomysł

      Lukaswro (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

      B dobry pomysł z tą trasą ale proponował bym wydłużenie tej trasy do lotniska a w drugą stronę tramwaj mógł by pojechać na psie pole przez pl grunwaldzki, Kochanowskiego, brücknera i dalej koło...rozwiń całość

      B dobry pomysł z tą trasą ale proponował bym wydłużenie tej trasy do lotniska a w drugą stronę tramwaj mógł by pojechać na psie pole przez pl grunwaldzki, Kochanowskiego, brücknera i dalej koło korony aż do tzw rynku na psim polu ew do litewskiejzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kasa, kasa

      Zorro (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

      Ciekawi mnie po co ciągnąć linie do Orląt Lwowskich? Kupa kasy do wyrzucenia, nie wystarczy do Pafawagu?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie wystarczy

      Vratis (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      Dzisiaj cała Fabryczna połączona jest z resztą Wrocławia przez jedną tylko linię tramwajową od JPII przez Legnicką. Nie ma alternatywy. Kilka lat temu był wypadek przy magnolii i zablokowana jedyna...rozwiń całość

      Dzisiaj cała Fabryczna połączona jest z resztą Wrocławia przez jedną tylko linię tramwajową od JPII przez Legnicką. Nie ma alternatywy. Kilka lat temu był wypadek przy magnolii i zablokowana jedyna linia tramwajowa na zachód miasta. Stanęła cala komunikacja tramwajowa w tamtą stronę. Dlatego potrzebna jest alternatywa. Jedna linia od Świebodzkiego do Nowego Dworu łącząca się po drodze ze starą trasą na Śrubowej. Oraz projektowana nowa trasa od Nadodrza wzdłuż Długiej i Popowickiej łącząca się z trasą na Milenijnej. W ten sposób powstanie jakby "pajęczyna" linii tramwajowych. Do tego wyobraź sobie dołożenie na Legnickiej jeszcze dwóch linii tramwai. W godzinach szczytu tramwaje stały by we własnych korkach niezależnie od korków samochodowych.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wrocławskie realia

      Wroc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 3

      Czemu nie pojedzie aż do Roślinnej? :o
      To co robią we Wrocławiu to się nie mieści w głowie. Inne państwa wszystko robią żeby transport zbiorowy działał jak najlepiej, a w PL to tylko mało kasy,...rozwiń całość

      Czemu nie pojedzie aż do Roślinnej? :o
      To co robią we Wrocławiu to się nie mieści w głowie. Inne państwa wszystko robią żeby transport zbiorowy działał jak najlepiej, a w PL to tylko mało kasy, cięcia i likwidacje!!!! zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dobrze gadasz

      tuBylec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 3

      Jak przeanalizować trasę nowej linii tramwajowej na mapie Wrocławia, uderza jedno - tylko 20% trasy przebiega pomiędzy osiedlami mieszkaniowymi. Reszta to przecisk przez tereny przemysłowe, gdzie...rozwiń całość

      Jak przeanalizować trasę nowej linii tramwajowej na mapie Wrocławia, uderza jedno - tylko 20% trasy przebiega pomiędzy osiedlami mieszkaniowymi. Reszta to przecisk przez tereny przemysłowe, gdzie są niewielkie napełnienia. Logiczne wydawałoby się przedłużyć trasę tramwaju: a) na Muchobór Wielki, b) do stacji kolejowej Nowy Dwór.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Byłoby super

      a z Roślinnej więcej autobusów (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

      przez Krzemieniecką do FAT i problem korków rozwiązany.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To jest jakaś bzdura

      kokosz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 7

      Po co tramwaj jedzie pomiędzy jakimiś magazynami za swiebodzkim? Dlaczego nie wzdluz ulicy?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wzdłuż Robotniczej?

      trpn (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 4

      A co niby takiego znajduje się wzdłuż robotniczej? Takie same magazyny jak i za domarem. Prędzej czy później te magazyny znikną i pojawi się bardziej użytkowa zabudowa, którą nowa linia tramwajowa...rozwiń całość

      A co niby takiego znajduje się wzdłuż robotniczej? Takie same magazyny jak i za domarem. Prędzej czy później te magazyny znikną i pojawi się bardziej użytkowa zabudowa, którą nowa linia tramwajowa pewnie sprowokuje. A na robotniczej niech sobie samochody dalej stoją w korku, przynajmniej nie będzie gadki że zabrano miejsce samochodom pod tramwaj :)zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Gdyż w przyszłości...

      Bjui (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 4

      ... powstanie w tamtym miejscu nowa ulica, zaś ówczesną zlikwidują. Proste i logiczne!!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Autorka

      Zdziwiony (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

      Nie pisze o KODzie? Przecież została zakodowana.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dlaczego tramwaj

      j. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 17

      Dlaczego tramwaj a nie autobus na buspasie? Przecież tramwaje są awaryjne i drogie!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bo tak

      Vratis (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

      Jest jedna zasadnicza różnica pomiędzy tramwajem a autobusem. Chodzi o spaliny. Autobusy nadal są i jeszcze długo będą napędzane silnikami spalinowymi. Tramwaj ma silnik elektryczny. Energia...rozwiń całość

      Jest jedna zasadnicza różnica pomiędzy tramwajem a autobusem. Chodzi o spaliny. Autobusy nadal są i jeszcze długo będą napędzane silnikami spalinowymi. Tramwaj ma silnik elektryczny. Energia elektryczna produkowana jest poza miastem w elektrowni. Zatem autobus smrodzi tam gdzie jedzie czyli w mieście a tramwaj tam gdzie się produkuje jego "paliwo" czyli prąd czyli poza miastem. To właśnie leży u podstaw promowania w Europie komunikacji tramwajowej. Energię dla tramwai można produkować w ekologicznych elektrowniach ale ekologiczne autobusy to pieśń dalekiej przyszłości.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      bo lobby tramwajowe ma w tym interes

      a może tramwaj ma duszę? (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 12

      Miejscy terroryści znaleźli sobie sposób na życie - ogłupianie i oszukiwanie społeczeństwa.
      To, że przy okazji okradają wrocławskich podatników na kilkaset milionów to nieistotne bo lewackie...rozwiń całość

      Miejscy terroryści znaleźli sobie sposób na życie - ogłupianie i oszukiwanie społeczeństwa.
      To, że przy okazji okradają wrocławskich podatników na kilkaset milionów to nieistotne bo lewackie nieroby zawsze wierzyły, że pieniądze rosną na drzewach.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      co ze Wschodnią Obwodnicą Wrocławia?

      obserwator (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 2

      Panie Michalak jak tam? kiedy wbicie pierwszej łopaty? tak pan szumnie w 2014 zapowiadał przyspieszenie i co kicha?
      "W przyszłym roku mogłyby rozpocząć się prace nad odcinkiem z Żernik do Bielan....rozwiń całość

      Panie Michalak jak tam? kiedy wbicie pierwszej łopaty? tak pan szumnie w 2014 zapowiadał przyspieszenie i co kicha?
      "W przyszłym roku mogłyby rozpocząć się prace nad odcinkiem z Żernik do Bielan. - Rozpatrywane są różne warianty dla tej drogi. Skłaniamy się ku trasie przez wieś Wysoka. Nie wiemy, czy droga będzie miała dwa, czy cztery pasy ruchu oraz w jakim będzie standardzie. To wszystko ustalimy w najbliższych miesiącach - mówi Leszek Loch."

      "Budowa tych fragmentów zajmie dwa lata. Gdyby prace przy obu odcinkach udało się rozpocząć jeszcze w 2015 roku, cała obwodnica byłaby gotowa w 2017 r. - Chcemy przyspieszyć tempo prac przy wschodniej obwodnicy. Do tej pory projekt rozwijał się zbyt wolno. Będziemy się starali, by w budżecie województwa znalazły się pieniądze na oba odcinki trasy - mówi wicemarszałek województwa Jerzy Michalak."

      Czytaj więcej: http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3482975,cala-wschodnia-obwodnica-wroclawia-ma-byc-gotowa-w-2017-roku,id,t.html

      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      obwodnice są bez sensu bo nie da się po nich jeździć tramwajami

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 8

      kasa ma iść na tramzawalidrogi a nie na jakieś obwodnice

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nikt nikogo nie rozlicza, jak to możliwe mamy kwiecień

      kolega z I piętra (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

      jak ktoś sobie nieradzi to powinni go zmienić


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      czyli niemoc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 2

      przecież w grudniu pisali, że czekają tylko na jakieś uzgodnienia środowiskowe i zaczynają.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tramwaj

      oskar (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

      Dalej kiepsko z topografia. Czy Weronika wie gdzie jest plac Strzegomski?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      dla przypomnienia (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 3

      "Dutkiewicz w kilka godzin po wyborach wycofuje się ze swoich obietnic. Miał kupić 30 tramwajów, teraz się tego wypiera"...rozwiń całość

      "Dutkiewicz w kilka godzin po wyborach wycofuje się ze swoich obietnic. Miał kupić 30 tramwajów, teraz się tego wypiera"

      http://wpolityce.pl/polityka/224388-dutkiewicz-w-kilka-godzin-po-wyborach-wycofuje-sie-ze-swoich-obietnic-mial-kupic-30-tramwajow-teraz-sie-tego-wypierazwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama