Najtańsza z ofert w przetargu na projekt trasy na Nowy Dwór opiewa na niecałe 2 mln zł. Złożyła ją firma Schuessler Plan Inżynierzy sp. z o.o. z Warszawy. Najdroższą ofertę za niemal 5,5 mln zł złożył Transprojekt Gdański sp. z o.o.
Teraz Wrocławskie Inwestycje muszą przyjrzeć się ofertom i wybrać tę najlepszą. Następnie musi minąć czas na odwołania od wyników przetargu. – Chcielibyśmy w maju podpisać kontrakt – mówi Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.
Projektowanie trasy ma potrwać maksymalnie 13 miesięcy, czyli zakończyć się w czerwcu 2017. Projektujący musi też załatwić decyzję środowiskową dla inwestycji, a to jeden z najtrudniejszych do pozyskania dokumentów. Po odebraniu projektu poczekamy nawet około dwa miesiące na rozpisanie i rozstrzygnięcie przetargu na budowę trasy tramwajowej. Wrzesień to bardzo optymistyczny termin. Po odczekaniu na odwołania i podpisaniu umowy na prace wykonawcze, późną jesienią będzie mogła zostać wbita pierwsza łopata.
infografika: Maciej Dudzik
Sama budowa potrwa około dwóch lat, z czego najtrudniejsze będzie postawienie wiaduktu nad torami kolejowymi. Tramwajem pojedziemy najwcześniej jesienią 2019 roku.
Czytaj więcej: Tędy pojedzie tramwaj na Nowy Dwór (FILM)
Projektujący trasę na Nowy Dwór nie ma zbyt wielu decyzji do podjęcia: korytarz, którym poprowadzi torowisko jest od dawna wydzielony w miejskich planach. Wcześniej powstał też projekt autobusu na Nowy Dwór jeżdżącego tą trasą. Sporo czasu zajmie jednak uzyskanie potrzebnych dokumentów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?