Zlikwidować buspas na Traugutta? Głosuj!

    Zlikwidować buspas na Traugutta? Głosuj!

    r

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Buspas na ul. Traugutta to pomysł zgłoszony do Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego

    Buspas na ul. Traugutta to pomysł zgłoszony do Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego ©Tomasz Hołod

    Miejska radna Urszula Mrozowska z klubu Rafała Dutkiewicza z Platformą chce, by urzędnicy z magistratu przywrócili dotychczasową organizację ruchu na ulicy Traugutta - zrezygnowali z wydzielonego torowiska i buspasa i zwrócili drugi pas jezdni wszystkim kierowcom. Urzędnicy odpowiadają, że nowa organizacja ruchu zdaje egzamin. A jakie jest Wasze zdanie? Zapraszamy do głosowania w naszej sondzie!
    Buspas na ul. Traugutta to pomysł zgłoszony do Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego

    Buspas na ul. Traugutta to pomysł zgłoszony do Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego ©Tomasz Hołod

    Nowa organizacja ruchu na Tragutta obowiązuje od kilkunastu dni. Kierowcy mają tu do dyspozycji tylko po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Osobny pas zyskała za to komunikacja miejska i taksówki. To jeden z projektów Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Po jego zrealizowaniu ulica Traugutta stanęła w korku.

    - Dlaczego dopuszczono do paraliżu komunikacyjnego w kolejnej części miasta - pyta miejskich urzędników radna Urszula Mrozowska z klubu Rafała Dutkiewicza z Platformą.
    - W odpowiedzi usłyszę, że jest to realizacja pomysłu zgłoszonego do WBO, ale przecież zanim projekt zostanie poddany pod głosowanie musi przejść fazę weryfikacji. Dlaczego więc ten nietrafiony pomysł przeszedł procedurę weryfikacyjną? Dlaczego nie wzięto pod uwagę skutków takiej decyzji - pyta radna.

    I tłumaczy: - Ulica ta jest jedyną drogą ze wschodu do centrum i na północ miasta, a co za tym idzie jest bardzo obciążona ruchem samochodowym. Do tej pory przejazd tym odcinkiem odbywał się bez większych zakłóceń dzięki ustawieniu świateł sygnalizacji ulicznej. Jadąc z prędkością 50 km/h kierowcy "łapali się na zieloną falę", przez co ruch odbywał się w sposób płynny.
    Wydzielenie tylko jednego pasa ruchu dla samochodów spowodowało ogromne zatory, co było łatwe do przewidzenia.

    Zdaniem Urszuli Mrozowskiej, efektem wprowadzonej zmiany jest nie tylko ogromny zator na ul. Traugutta, ale jednocześnie zwiększona emisja spalin z samochodów stojących w korku. - Ludzie przemieszczający się danym odcinkiem (piesi, rowerzyści) czy też mieszkający przy tej ulicy będą narażeni na wdychanie spalin w znacznie większym stopniu niż do tej pory.
    Wietrzenie mieszkania w ciągu dnia będzie wręcz niemożliwe. Czy ktoś o tym pomyślał - pyta w swoim piśmie radna Rafała Dutkiewicza. - Od jakiegoś czasu toczymy dyskusję na temat ograniczenia emisji spalin i smogu w naszym mieście, a tutaj nieprzemyślaną decyzją przyczyniamy się do większego zatruwania powietrza we Wrocławiu - przekonuje.

    Sonda

    Czy miasto powinno zlikwidować wydzielony pas dla tramwajów, autobusów i taksówek na ul. Traugutta?

    Tak
    76% głosów
    Nie
    24% głosów


    Miejscy urzędnicy już odpowiedzieli radnej - zmiany nie będzie. Co więcej. .W planach jest stworzenie na ulicy Traugutta przystanków wiedeńskich.
    W ratuszu przekonują, że wydzielanie torowisk to element miejskiej polityki mobilności.- Obecnie na terenie miasta już ponad 90 procent torowisk jest wydzielonych. Jednym z elementów tych działań jest eliminacja opóźnień w poruszaniu się komunikacją miejską - przekonuje w przesłanej radnej odpowiedzi Elżbieta Urbanek, dyrektor departamentu infrastruktury i gospodarki w ratuszu.
    - Nie zrealizowano by tej zmiany, gdyby wyniki analiz nie wskazały na możliwość zrekompensowania przepustowości dla ruchu kołowego - twierdzi dyrektorka. I tłumaczy, że przy okazji wydzielenia torowiska zmieniono też programy sygnalizacji świetlnej na placu Wróblewskiego oraz na skrzyżowaniach Traugutta z Kościuszki i Krasińskiego - wprowadzone zostało tam dłuższe światło zielone dla kierowców jadących ul. Traugutta.

    Urzędnicy założyli też, że już drugiego dnia po wprowadzeniu zmian część kierowców w drodze do centrum zamiast ul. Traugutta wybierze przejazd ulicami Kościuszki i Komuny Paryskiej albo Na Niskich Łąkach i Na Grobli.

    - Pierwszego dnia funkcjonowania nowej organizacji ruchu przejazd ul. Traugutta faktycznie był problematyczny - przyznaje Elżbieta Urbanek. - Ale każda nowa sytuacja ruchowa wiąże się w początkowym okresie z perturbacjami i wymaga pewnego czasu na "ułożeni się ruchu". Tak było i w tym przypadku. Codzienne obserwacje wykazały, że już po kilku dniach planowany efekt został moim zdaniem z powodzeniem osiągnięty. Sytuacja dla ruchu kołowego unormowała się - uważa urzędniczka.
    - Czas przejazdu ulicą Traugutta od strony Kościuszki do Krasińskiego samochodem jest już porównywalny do sytuacji przed wydzieleniem torowiska. A tramwaje przez przeszkód pokonują ulicę Traugutta w czasie nawet dwukrotnie krótszym niż przed zmianą - wylicza.

    Czytaj także

      Komentarze (326)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Uszczesliwianie jednych mieszkańców kosztem innych to juz niestety stała słabość wroclawskich władcó

      czytacz korkowy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Niskie Łąki zakorkowane non stop. Krakowska w stronę centrum też. Dziękujemy ci Rado Miasta i dobry panie prezydencie!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ratusz

      jonek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

      cała władza w ratuszu to jedna wielka pomyłka ,we Wrocławiu z roku na rok żyje się coraz gorzej .

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ratusz

      jonek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      cała władza z ratusza porażka,łącznie z prezydentem Wrocławia.z roku na rok coraz gorzej się żyje we Wrocławiu.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tramwaj

      jonek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      jeden tramwaj 5 osób a blokuje na skrzyżowaniach kilkanaście aut totalna porażka.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wroclaw jest coraz gorszym miastem

      super man (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 3

      Najpierw zabieraja kawalki ulic na rzecz rowerow teraz bus i taxi :D moze w ogole zwinac asfalt i zasiac trawe :D jebniete miasto


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Co z tym Miastem

      Zenek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

      Miasto OK, ludzie w porzo, tylko jakaś patologia dorwała się
      do rządzenia i manipuluje (dość skutecznie) częścią społeczeństwa !

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      korki ul.traugutta

      jarek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

      mieszkam na ul traugutta 58b wracając z pracy nie mogę wjeczać do domu ponieważ jest podwójna ciągła i muszę jechać do biedronki aby zawrucić,mało tego chcę jechać na ul. krakowską to muszę robić...rozwiń całość

      mieszkam na ul traugutta 58b wracając z pracy nie mogę wjeczać do domu ponieważ jest podwójna ciągła i muszę jechać do biedronki aby zawrucić,mało tego chcę jechać na ul. krakowską to muszę robić koło a mugłbym poprostu skręcić w lewo!co za d.......to wymyślił i ile kasy na bezmyślność poszło???zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A gdzie byliście jak było głosowanie? Przecież ktoś na ten pomysł głosował!!!

      Anna (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

      Projekt wygrał w konkursie i głosowaniu w ramach WBO a jeśli wygrał to znaczy, że na ten cel zostały przeznaczone pieniążki z naszych podatków... większość z was dopiero "budzi się" jak jest już...rozwiń całość

      Projekt wygrał w konkursie i głosowaniu w ramach WBO a jeśli wygrał to znaczy, że na ten cel zostały przeznaczone pieniążki z naszych podatków... większość z was dopiero "budzi się" jak jest już za późno! Trzebabyło zagłosować na inny projekt i "osłabić" buspasy na Traugutta.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Co z tym Miastem

      Zenek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      A koleżanka Ania nie zauważyła czasem że w WBO nie ma opcji: N I E (lub nie zgadzam się) !!!
      Przypomina to mi politykę PUTINA, nie ważne na kogo głosują, ważne kto liczy głosy.
      To dopiero jest...rozwiń całość

      A koleżanka Ania nie zauważyła czasem że w WBO nie ma opcji: N I E (lub nie zgadzam się) !!!
      Przypomina to mi politykę PUTINA, nie ważne na kogo głosują, ważne kto liczy głosy.
      To dopiero jest oszustwo i marnowanie NASZYCH pieniędzy. Nawet autor pomysłu nieznany !zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Anno, skąd tyle naiwności??? Czy też złośliwości??????????????????????????

      zdziwko (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Wystarczy, że skrzyknęli się urzędnicy prezydenta i głosowanie gotowe ;)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie można głosować

      PAweł (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      To jakaś ściema, dlaczego nie można głosować ?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      na co chcesz głosować ?

      Kasia (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      na co chcesz głosować ?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Na opcję w ankiecie, Kasiu?

      zdziwko (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Wystarczy, że skrzyknęli się urzędnicy prezydenta i głosowanie gotowe ;)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      to samo chcemy na Kochanowskiego!!!!!!!!!!!!!!

      mieszkaniec Zacisza (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 7

      Należy eliminować ruch prywatny z Wrocławia, dlatego teraz kolej na buspasy na Kochanowskiego.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Do jednooosobowego tłumu

      liczba pojedyncza (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      To proszę, weź ten z Traugutta :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Cwel

      sepp (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 4

      Ciebie powinni wyeliminowac cwelu

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      komuna się już dawno skończyła

      Donald Trump (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

      komuna się już dawno skończyła, to komuchy walczyły ze wszystkim co prywatne. Ludzie są wygodni i będą jeździć autem a nie jakieś bus pasy. Ja bym wogóle poszerzył Kochanowskiego jak i Traugutta....rozwiń całość

      komuna się już dawno skończyła, to komuchy walczyły ze wszystkim co prywatne. Ludzie są wygodni i będą jeździć autem a nie jakieś bus pasy. Ja bym wogóle poszerzył Kochanowskiego jak i Traugutta. Po 3 pasy w każdym kierunku kosztem ruder na Kochanowskiego czy Traugutta zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Traugutta jest przejezdna

      Ewa (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 1

      Traugutta jest przejezdna, ale proszę zwrócić uwagę na ulice poprzedzające na nią wjazd: Krakowska stoi, Wróblewskiego stoi... dzisiaj rekord, korek od Opolskiej


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Korki od wschodu Wrocławia do zachodu słońca.

      Wiba (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8

      Trauuuta oczywiście w korku pięknie pomaga i wielkimi zgłoskami wpisuje się w poemat o totalnej nieudolnosci władz miasta w zakresie czegoś co tutaj nie istnieje a gdzie indziej nazywa się polityką...rozwiń całość

      Trauuuta oczywiście w korku pięknie pomaga i wielkimi zgłoskami wpisuje się w poemat o totalnej nieudolnosci władz miasta w zakresie czegoś co tutaj nie istnieje a gdzie indziej nazywa się polityką komunikacyjną miasta bądź planem rozwoju dróg. Panie Dudkiewicz, co z wjazdem do miasta od drogą DK94 od oławy co wjazdem drogą DW455 od Jelcza. Poco były wydane pieniądze na tak zwaną wschodnią obwodnicę Wrocławia skoro ona niczego nie "obwodzi", nie początku nie ma końca i nie jest w ŻADEN sposób skomunikowana z miastem. A Pan Dudkiewicz jeszcze fajerwerki z halami sportowymi wymyśla... Chyba stadion wybudowany na 2012 wystarczy... Wiatr już ma gdzie hulać, teraz trzeba pomyśleć o ludziach, którzy do pracy czy do szkoły rano stoją po dwie godziny w korku a tuż przed zachodem słońca drugie tyle.... Gdzie jest jakikolwiek program rozwoju dróg w tym mieście ale nie obwodnica Oleśnicy bo ta powinna powstać 25 lat temu, czy ciągle odkładane przedłużenie Armii Krajowej. Co z Opolską gdzie budują się nowe osiedla, co z Jagodnem, Zwycięską i całą resztą....zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama