Zbudują przystanki wiedeńskie na ul. Traugutta. Będą...

    Zbudują przystanki wiedeńskie na ul. Traugutta. Będą utrudnienia

    Zdjęcie autora materiału
    Weronika Skupin

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Na ul. Piłsudskiego przystanek wiedeński jest już od ponad trzech lat

    Na ul. Piłsudskiego przystanek wiedeński jest już od ponad trzech lat ©Pawel Relikowski / Gazeta Wroclawska

    Drogowcy zajmą część ul. Traugutta, a ruch będzie mocno utrudniony. Na wysokości pl. Zgody powstaną przystanki wiedeńskie i trzeba będzie omijać pracujących robotników. Problemy czekają nas prawdopodobnie już jesienią tego roku. Po zakończeniu prac, z powodu przystanków wiedeńskich, kierowcy będą musieli dodatkowo uważać i zwolnić, zyskają za to pasażerowie MPK.
    Na ul. Piłsudskiego przystanek wiedeński jest już od ponad trzech lat

    Na ul. Piłsudskiego przystanek wiedeński jest już od ponad trzech lat ©Pawel Relikowski / Gazeta Wroclawska

    Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta ogłosił przetarg na projekt dwóch nowych przystanków wiedeńskich na ul. Traugutta. Ich projektowanie ma trwać do pięciu miesięcy, prawdopodobnie zakończy się więc w wakacje lub tuż po nich. Następnie będą mogły ruszać prace budowlane, drogowcy będą mogli wejść na ul. Traugutta najwcześniej jesienią, po rozpisaniu przetargu na realizację inwestycji.

    Przystanki wiedeńskie zostaną zlokalizowane na wysokości pl.
    Zgody, po jednym w każdym kierunku. Wybrana w przetargu firma ma zaproponować lokalizację przystanków zastępczych na czas prac budowlanych. W przypadku gdyby wynoszenie jezdni na Traugutta miało trwać ponad miesiąc, przystanki tymczasowe będą musiały zostać wyposażone w wiaty.

    Wyznaczenie przystanków wiedeńskich jest kolejnym działaniem, które ma służyć pasażerom MPK w tym rejonie. W ubiegłym roku wydzielone zostało torowisko na ul. Traugutta, był to projekt Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.

    W tegorocznym WBO są zarówno projekty likwidacji buspasa, jak i wytyczenia nowego – na Krakowskiej. Czytaj więcej: Jest wniosek o wydzielenie buspasa na Krakowskiej

    Dodajmy, że gdyby Krakowska i Traugutta pozostały drogami krajowymi na całej długości, wyznaczenie na Traugutta przystanków wiedeńskich byłoby niezgodne z przepisami. ul. Krakowska podobnie jak Opolska jest drogą krajową, ale tylko do wiaduktu na wysokości al. Armii Krajowej.

    Czytaj także

      Komentarze (140)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wawa po wiedensku poczek wiedenski I 10 lat wiezienia dla D...IEWICZA

      PĄCZEK WIEDEŃSKI (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

      Wiedenski w koło ratusza. Walą sie kamienice a oni przystanki wiedenskie.Pani Profesor Chibicka na prezydenta wrocka zeby mogli kobitką manipulowac .

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zagrożenie bezpieczeństwa

      kierowca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

      Na hubskiej też są te pseudo Wiedeńskie przystanki. Są fatalnie słabo oznakowane i co chwilę ktoś z nich spada uszkadzają miskę lub silnik. Akurat znowu jest tam wielka kałuży oleju.
      Przystanki są...rozwiń całość

      Na hubskiej też są te pseudo Wiedeńskie przystanki. Są fatalnie słabo oznakowane i co chwilę ktoś z nich spada uszkadzają miskę lub silnik. Akurat znowu jest tam wielka kałuży oleju.
      Przystanki są dobre tylko dla okolicznych zakładów mechanicznych, jak w zmiennikachzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a kiedy

      komentator (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8

      A kiedy przystanki wiedeńskie na AOW???

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ha ha ha

      :) (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      http://www.f******/wydarzenia/polska/wroclaw/wroclaw-wladyslaw-smyk-byly-prezes-mpk-znalazl-prace-w-solarisie/d3p8fvh

      "No i już wszystko jasne! Wiemy co, a właściwie, kto, skusił Władysława Smyka...rozwiń całość

      http://www.f******/wydarzenia/polska/wroclaw/wroclaw-wladyslaw-smyk-byly-prezes-mpk-znalazl-prace-w-solarisie/d3p8fvh

      "No i już wszystko jasne! Wiemy co, a właściwie, kto, skusił Władysława Smyka (59 l.) na zamianę prezesowskiego stołka na nową fuchę. Od początku stycznia, były już prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji jest dyrektorem ds. sprzedaży w Solarisie. Tym samym, którego nowoczesne autobusy zasiliły kilka miesięcy temu wrocławski tabor. Jak ustaliliśmy, kuszącą najwyraźniej ofertę, dostał już w październiku ubiegłego roku. I to, prawdopodobnie, zaważyło na tym, że już dłużej nie chciał siedzieć za sterami MPK.

      Kiedy na początku grudnia, w lakonicznym mailu, MPK poinformowało o odejściu Smyka, w mediach zawrzało. Tym bardziej, że rezygnacja osnuta była aurą tajemniczości. Wiadomo było tylko, że „decyzja ma charakter osobisty, a jej powodem są nowe wyzwania zawodowe”. Teraz już wiadomo. – „Od początku stycznia pan Władysław Smyk pracuje w firmie Solaris, na stanowisku dyrektora ds. sprzedaży” – potwierdza nasze informacje Mateusz Figaszewski (36 l.), rzecznik Solaris Bus & Coach S.A.
      Okazuje się, że to właśnie oferta złożona przez producenta autobusów prawdopodobnie zaważyła na decyzji o rezygnacji z szefowania MPK. – „Rozmowy w sprawie zatrudnienia pana Smyka ruszyły pod koniec października” – mówi Figaszewki. I od razu zastrzega, że zaoferowanie pracy ówczesnemu prezesowi miejskiego przewoźnika nie miało nic wspólnego z wcześniejszym, wygranym przez Solarisa, przetargiem na dostarczenie autobusów dla wrocławskiej spółki: – „Rozmowy o ewentualnym zatrudnieniu ruszyły dużo później. Łączenie tych dwóch spraw byłoby dużą niedorzecznością” – tłumaczy.

      Przypomnijmy, Solaris wygrał duży przetarg na dzierżawę 57 autobusów dla MPK za ponad 77 mln zł. – Przetarg był przygotowany przez wieloosobową komisję, która później sprawdziła wszystkie dokumenty i wyłoniła zwycięzcę. Decyzja nie była podjęta przez jedną osobę – wyjaśnia Agnieszka Korzeniowska (36 l.), rzecznik MPK. Co do samego Smyka, to nie po raz pierwszy „porzucił” miejskiego przewoźnika na rzecz innej firmy. Wcześniej rządził MPK w latach 1994-1997. Odszedł prosto do Volvo. Wrócił w 2011. Teraz znów odszedł. Do trzech razy sztuka? Magistrat nie chce komentować sprawy."zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tak popieram bez zastrzeżeń przy Arkadach

      pasażer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

      Juz niżej ktoś to pisał ale wiedeński na Świdnickiej przy Arkadach powinien być zrobiony natychmiast.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A wiesz kto to był Hitler?

      sdf (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      ???

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przystanek wiedeński? Bezsens!

      No i hu... wielki jak stryja szelki (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 3

      Wtedy autobus na bus pasie z tramwajem się nie wyminą! Poza tym gdzie w przepisach jest mowa o warunkach budowlanych dla takiej wysepki? Bo próg zwalniający to to nie jest. No słucham mądrali ze...rozwiń całość

      Wtedy autobus na bus pasie z tramwajem się nie wyminą! Poza tym gdzie w przepisach jest mowa o warunkach budowlanych dla takiej wysepki? Bo próg zwalniający to to nie jest. No słucham mądrali ze ZDiUm-u?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      DK94 prowadzi Armii Krajowej a nie Traugutta

      wielbiciel twórczości Pani Redaktor (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Traugutta to droga zbiorcza.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ZAPOMNIJCIE !!!

      zwykłyRP (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 7

      Zapomnijcie wszyscy naiwni, że poroniony pomysł z buspasem na Traugutta zostanie anulowany. Tak oto jak na dłoni widać jak w d...e mają opinie ludzi miejscy urzędnicy. Jeszcze nie tak dawno mówili,...rozwiń całość

      Zapomnijcie wszyscy naiwni, że poroniony pomysł z buspasem na Traugutta zostanie anulowany. Tak oto jak na dłoni widać jak w d...e mają opinie ludzi miejscy urzędnicy. Jeszcze nie tak dawno mówili, że biorac pod uwagę w jak tragiczny sposób ten nowy pomysł wpłynął na dojazd ludzi zmuszonych wjechać do Wrocławia od tej strony, sprawdzą i ocenią zasadność tego nowego rozwiązania.
      Jak widać było to mydlenie oczu. Jak zostaną zbudowane te przystanki wiedeńskie ( ot taka fanaberia Rafcia ) to już bedzie za późno na jakąkolwiek zmianę bo nikt nie będzie potem rozbierał na nowo drogi.
      Jeszcze buspas na Krakowskiej i niech zapomną wszyscy spoza Wrocławia że od strony Siechnic da sie do niego wjechać poza porą nocną.
      A że mieszkańcy tych dzielnic wzdłuż Traugutta ( i Krakowskiej w przyszłości ) maja zafundowną darmową inhalację spalinowo-smogową od dziesiątek aut stojacych w korkach, to kto by się tym przejmował.
      Widać, że ekipa obecnego prezydenta przyjęła postawę "po nas chocby potop" bo jak wiadomo to ostatnia jej kadencja.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Gadasz jak przyklejony do auta i tylko się nakrecasz

      willy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 12

      Buspas na Traugutta dobrze się sprawdza.Przepustowość ulicy się zwiększyła bo szybciej jeżdżą taxi i tramwaje oraz autobusy.Spalin jest mniej bo auta stoją w korku na jednym pasie a nie na dwóch....rozwiń całość

      Buspas na Traugutta dobrze się sprawdza.Przepustowość ulicy się zwiększyła bo szybciej jeżdżą taxi i tramwaje oraz autobusy.Spalin jest mniej bo auta stoją w korku na jednym pasie a nie na dwóch. Jeśli myślałeś ze ktoś zlikwiduje buspas bo sie on kierowcom nie podoba toś naiwny. Jeśli chciałbyś usprawnić tam ruch to postuluj budowę parkingów P&R na Książ.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Halo ! Tu Ziemia !

      zwykłyRP (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      Willy, rowerzysto, zejdź na Ziemię. Przed wprowadzeniem buspasa na Traugutta tam niemal nie było korków. Czasami trzeba było przyhamować na krótką chwilę przed światłami, ale to było wszystko. Ruch...rozwiń całość

      Willy, rowerzysto, zejdź na Ziemię. Przed wprowadzeniem buspasa na Traugutta tam niemal nie było korków. Czasami trzeba było przyhamować na krótką chwilę przed światłami, ale to było wszystko. Ruch był be dłuższych przerw a jednym w miare w tempie. Z tego powodu autobusy i tramwaje właśnie na Traugutta mimo wszystko nie miały wiekszych problemów. Owszem czasami zator sie zdarzał, ale to byłO naprawde CZASAMI. A pisze ci to ktoś kto niemal codziennie tam jeździ bo musi, bo jazda to też jego praca, a nie jakieś widzi mi się ( a na rowerze dojeżdża do pracy ).
      Buspas trochę tylko polepszył jazdę MPK ale jakim kosztem ? W godzinach porannych i w popołudniowym szczycie stanie tam jest już NORMĄ. A wg ciebie co sie dzieje z powietrzem wokół długo zakorkowanych szamochodów. To samo jest np. na Sienkiewicza, ulicy gdzie kiedyś niemal w ogóle nie było korków, nawet w szczycie, a teraz codziennie mamy zator dzięku buspasowi i "czerwonej fali" w światłach.
      Prawda jest taka że Wrocławiem rządzi ekipa zafiksowana na punkcie utrudniania życia kierowcom indywidualnym, a wchodzenia na siłe w d...ę rowerzystom, i zmuszania na siłę do przesiadania sie do MPK. A tak naprawde ile ścieżek rowerowych ta ekipa wybudowała ? W 90 % "tworzenie" ścieżek rowerowych we Wrocławiu polega na odbieraniu dróg samochodom. Można mnożyć przypadki że władza woli namalować pas na istniejacej drodze niż zbudować na przebiegającym tuż obok terenie ścieżkę z prawdziwego zdarzenia od podstaw. Jasne, że są miejsca gdzie inaczej się nie da, ale większości są to miejsca gdzie dałoby sie pogodzić jedno z drugim, bez sztucznego korkowania i zadymiania spalinami miasta. Ale to kosztowałoby znacznie wiecej niż wiadro farby. A przecież miasto woli wydać miliony na bzdurne projekty służące wybrańcom i ich promowaniu się, niż na coś praktycznego i służącego wszystkim,zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Gadasz jak potłuczony - etynek rowerant!!! Tramwaje nie zyskały nic a korki jescze dłuższe.

      wef (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 3

      !!!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Takie głupoty pleciesz

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      że nawet nie warto Ci odpisywać. Polemika z Tobą to jak próba wyjaśnienia dziecku które właśnie pojęło zasadę dodawania i odejmowania, na czym polega rachunek całkowy.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      debile

      debile (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

      debile


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ładnie przedstawiłeś rodzinę

      tubylec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Teraz przedstaw wasze imiona i z jakiej nory wylazłeś.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ja

      Wawrzyniec Pruski, polski dziedzic (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 4

      Urwa tego idi... łysego z Mikstatu należy złapać i zamknąć na Kraszewskiego!!!!!! Jak najszybciej!!!!!!!! Bo zniszczy moje miasto!!!!!!!!!

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama