Linia na Ołtaszyn ma powstać do 2022 r.
- Przygotowujemy projekt porozumienia intencyjnego, który określi zakresy naszych działań- mówi Marek Żabiński, zastępca dyrektora departamentu zrównoważonego rozwoju we wrocławskim magistracie. – Przedłużenie trasy tramwajowej w kierunku Wysokiej to korzyść dla obu stron. Mieszkańcy Wrocławia i sąsiedniej gminy zyskają nowy środek transportu do miasta, a osiedla Ołtaszyn czy Partynice będą mogły sprawniej funkcjonować ponieważ zmniejszy się liczba samochodów i polepszą się warunkami przemieszczania - dodaje.
Przeczytaj więcej: Którędy pojedzie tramwaj na Ołtaszyn? [ZOBACZ OSIEM TRAS]
Gmina Kobierzyce chce partycypować w kosztach inwestycyjnych.
- Mamy świadomość, że korki i smog to nie tylko problem wrocławian. Na co dzień mierzą się z nim także mieszkańcy naszej gminy, którzy w okresie porannego szczytu komunikacyjnego starają się wjechać od południa do Wrocławia z Bielan Wrocławskich i Wysokiej, by dotrzeć na czas do pracy, do szkół czy do uczelni. My także chcemy aktywnie włączyć się w rozwiązanie tych problemów - czytamy w piśmie wójta gminy Kobierzyce kierowanym do prezydenta Wrocławia.
Urzędnicy dodają też, że przedłużenie tramwaju do Wysokiej pozwoli też na wybudowanie parkingu P&R, który jeszcze przed wjazdem do miasta "przechwyci" podróżujących samochodami z południa aglomeracji i umożliwi dojazd do centrum transportem publicznym.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?