Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tak ma wyglądać tunel pod Wielką Wyspą. Mieszkańcy przygotowali plan inwestycji wartej trzy stadiony

JEW
Tunel pod Wielką Wyspą, czyli schowanie tzw. Alei Wielkiej Wyspy pod ziemią proponuje po raz kolejny Waldemar Bednarz. To były już kandydat na prezydenta Wrocławia, który w wyborach zdobył 14 procent poparcia. Tym razem przekonuje, że to najlepsze rozwiązanie komunikacyjnych problemów tej części Wrocławia. Prezentuje też animację przygotowaną na zlecenie mieszkańców Wielkiej Wyspy. Przywołuje także opinię rektora Politechniki Wrocławskiej prof. Cezarego Madryasa, który twierdzi, że to nowoczesny i ekologiczny sposób rozwiązywania problemów komunikacyjnych na cennych obszarach miejskich. Ile ma nas to kosztować. Całość inwestycji to równowartość trzech stadionów miejskich, bo około 3 mld złotych, ale Waldemar Bednarz przekonuje, że miasto, dzięki dofinansowaniu Unii, zapłaciłoby "tylko" 450 mln zł.

Waldemar Bednarz w punktach wylicza korzyści z budowy tunelu pod Wielką Wyspą i fakty dotyczące samej inwestycji. Oto one:

1. Wielka Wyspa to unikatowy zespół przyrodniczo-architektoniczny położony w sercu Wrocławia. Niezwykły Stadion Olimpijski oraz Park Szczytnicki posiadają wspaniałe tereny rekreacyjne dla pieszych i rowerzystów. Hala Stulecia i Ogród Zoologiczny są już atrakcjami turystycznymi o znaczeniu międzynarodowym.

2. Obecnie Wielka Wyspa jest mocno obciążona ruchem tranzytowym i przez większość czasu zakorkowana. Projektowana naziemna Aleja Wielkiej Wyspy wprowadzi w sam środek Wielkiej Wyspy dodatkowe 30 tysięcy aut na dobę. Niewątpliwie naziemna Aleja Wielkiej Wyspy zniszczy bezpowrotnie ten obszar.

3. Rozwiązaniem strategicznym jest domknięcie obwodnicy śródmiejskiej poprzez budowę trasy łączącej węzeł ul. Krakowskiej (droga krajowa nr 94) z węzłem Korona (droga krajowa nr 98) . Tunel pod Wielką Wyspą zrealizuje to zadanie. Ten projekt inżynieryjny rozwiąże problemy komunikacyjne miasta i ochroni unikatowe tereny Wielkiej Wyspy. Jest to rozwiązanie, które zaakceptuje UNESCO.

4. Długość całej trasy w ramach Obwodnicy Śródmiejskiej to 6 km, w tym część podziemna ma długość około 5 km. Dzięki dofinansowaniu ze środków z Unii Europejskiej, udział własny miasta wyniesie 15 proc., czyli 450 mln zł . Wrocław stać na Tunel pod Wielką Wyspą. Koszt naziemnej Alei Wielkiej Wyspy to 350 mln zł za 3,8 km i tylko do Mickiewicza.

5. Tylko tunel ochroni środowisko, a każdy wrocławianin w trzy minuty dojedzie z Krzyków do Korony. Możemy osiągnąć tak wiele przy podobnym obciążeniu budżetu, jak przy szkodliwym projekcie naziemnej Alei Wielkiej Wyspy, a Wrocław zyska dodatkowo 2, 5 miliarda zł ze środków UE. Dlatego mieszkańcy Wielkiej Wyspy apelują, aby zrealizować ten śmiały projekt dla obecnych i przyszłych wrocławian.

Co o tym sądzicie? Czy Wrocław stać na taką inwestycję i czy powinniśmy to poważnie rozważać?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Tak ma wyglądać tunel pod Wielką Wyspą. Mieszkańcy przygotowali plan inwestycji wartej trzy stadiony - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska