Tak ma wyglądać tunel pod Wielką Wyspą. Mieszkańcy...

    Tak ma wyglądać tunel pod Wielką Wyspą. Mieszkańcy przygotowali plan inwestycji wartej trzy stadiony

    JEW

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Tunel pod Wielką Wyspą, czyli schowanie tzw. Alei Wielkiej Wyspy pod ziemią proponuje po raz kolejny Waldemar Bednarz. To były już kandydat na prezydenta Wrocławia, który w wyborach zdobył 14 procent poparcia. Tym razem przekonuje, że to najlepsze rozwiązanie komunikacyjnych problemów tej części Wrocławia. Prezentuje też animację przygotowaną na zlecenie mieszkańców Wielkiej Wyspy. Przywołuje także opinię rektora Politechniki Wrocławskiej prof. Cezarego Madryasa, który twierdzi, że to nowoczesny i ekologiczny sposób rozwiązywania problemów komunikacyjnych na cennych obszarach miejskich. Ile ma nas to kosztować. Całość inwestycji to równowartość trzech stadionów miejskich, bo około 3 mld złotych, ale Waldemar Bednarz przekonuje, że miasto, dzięki dofinansowaniu Unii, zapłaciłoby "tylko" 450 mln zł.
    Tak ma wyglądać tunel pod Wielką Wyspą. Mieszkańcy przygotowali plan inwestycji wartej trzy stadiony
    1/4
    przejdź do galerii
    Waldemar Bednarz w punktach wylicza korzyści z budowy tunelu pod Wielką Wyspą i fakty dotyczące samej inwestycji. Oto one:

    1. Wielka Wyspa to unikatowy zespół przyrodniczo-architektoniczny położony w sercu Wrocławia. Niezwykły Stadion Olimpijski oraz Park Szczytnicki posiadają wspaniałe tereny rekreacyjne dla pieszych i rowerzystów. Hala Stulecia i Ogród Zoologiczny są już atrakcjami turystycznymi o znaczeniu międzynarodowym.


    2. Obecnie Wielka Wyspa jest mocno obciążona ruchem tranzytowym i przez większość czasu zakorkowana. Projektowana naziemna Aleja Wielkiej Wyspy wprowadzi w sam środek Wielkiej Wyspy dodatkowe 30 tysięcy aut na dobę. Niewątpliwie naziemna Aleja Wielkiej Wyspy zniszczy bezpowrotnie ten obszar.

    3. Rozwiązaniem strategicznym jest domknięcie obwodnicy śródmiejskiej poprzez budowę trasy łączącej węzeł ul. Krakowskiej (droga krajowa nr 94) z węzłem Korona (droga krajowa nr 98) . Tunel pod Wielką Wyspą zrealizuje to zadanie. Ten projekt inżynieryjny rozwiąże problemy komunikacyjne miasta i ochroni unikatowe tereny Wielkiej Wyspy. Jest to rozwiązanie, które zaakceptuje UNESCO.

    4. Długość całej trasy w ramach Obwodnicy Śródmiejskiej to 6 km, w tym część podziemna ma długość około 5 km. Dzięki dofinansowaniu ze środków z Unii Europejskiej, udział własny miasta wyniesie 15 proc., czyli 450 mln zł . Wrocław stać na Tunel pod Wielką Wyspą. Koszt naziemnej Alei Wielkiej Wyspy to 350 mln zł za 3,8 km i tylko do Mickiewicza.

    5. Tylko tunel ochroni środowisko, a każdy wrocławianin w trzy minuty dojedzie z Krzyków do Korony. Możemy osiągnąć tak wiele przy podobnym obciążeniu budżetu, jak przy szkodliwym projekcie naziemnej Alei Wielkiej Wyspy, a Wrocław zyska dodatkowo 2, 5 miliarda zł ze środków UE. Dlatego mieszkańcy Wielkiej Wyspy apelują, aby zrealizować ten śmiały projekt dla obecnych i przyszłych wrocławian.

    Co o tym sądzicie? Czy Wrocław stać na taką inwestycję i czy powinniśmy to poważnie rozważać?

    Czytaj także

      Komentarze (144)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tunel czyli jak lokalne lobby próbuje utrzymać status wyspy który jest nie do utrzymania

      Oporowianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Świetny pomysł: proponuje powielić go dla każdej dzielnicy bo przecież jak demokracja to demokracja, nieprawdaż? Kolejny fakenews byleby podzielić tylko wrocławian. Nie od Dziak wiadomo ze na...rozwiń całość

      Świetny pomysł: proponuje powielić go dla każdej dzielnicy bo przecież jak demokracja to demokracja, nieprawdaż? Kolejny fakenews byleby podzielić tylko wrocławian. Nie od Dziak wiadomo ze na Biskupienie mieszka ponadstandardowa liczba urzędników miejskich, profesorów, prezesów spółek, etc. czyli jest "elitarny". Na Oporowie podobnie jak na Biskupinie latami całymi blokowano most na Slezy i połączenie przez Racławicka i co? Powstała i samochodów jeździ Ania mało pomimo, ze jest na przedłużeniu zjazdu z autostrady. Moim zdaniem podobnie bedzie jesli rownolegle powstanie północna obwodnica Wrocławia. I w tym kierunku trzeba dążyć i na to znajdować pieniądze a nie na absurdalne tunele:)zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Odwlekają jak tylko mogą

      Stanisław (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

      Świetny pomysł na kolejne odwleczenie potrzebnej inwestycji. Jeśli zapadnie decyzja o budowie tunelu wtedy rzucą się na Polskę ekolodzy z całego świata aby bronić ślimaków podziemnych, kretów...rozwiń całość

      Świetny pomysł na kolejne odwleczenie potrzebnej inwestycji. Jeśli zapadnie decyzja o budowie tunelu wtedy rzucą się na Polskę ekolodzy z całego świata aby bronić ślimaków podziemnych, kretów szkodników stu gatunków robaków i milona gatunków bakterii.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dokładnie

      TR300 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Maastricht budowało 3 kilometrowy tunel przez centrum przez 6 lat 2011-2017 - tunelem auta już jeżdżą ale jeszcze tereny nad tunelem nie są wykończone, ile let zajęło by w Polsce wybudowanie 6 km...rozwiń całość

      Maastricht budowało 3 kilometrowy tunel przez centrum przez 6 lat 2011-2017 - tunelem auta już jeżdżą ale jeszcze tereny nad tunelem nie są wykończone, ile let zajęło by w Polsce wybudowanie 6 km tunelu z projektami przetargami, protestami itp???? 10-12???zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      przeprowadzka

      Wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 3

      Taniej będzie dofinansować panu Bednarzowi przeprowadzkę, wtedy może przestanie bruździć przy budowie Alei Wielkiej Wyspy.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I o to chodzi

      Januszek i młodzi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      Pokrzyczy, pokrzyczy i dostanie za frajer domek w Sobótce.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Gazeta bzdeta !

      Q (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

      Drukując takie bzdury, Gazeta obraza inteligencję swoich czytelników. Żal pracujących tam "dziennikarzy", może zajęliby się lepiej sprzątaniem miasta ( w sensie fizycznym ).

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      marzenia

      w niebo wziety (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      pomarzyć zawsze mozna

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Geniusz Bednarza

      ajart (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 7

      Czy samochody jeżdżące tunelem nie wytwarzają spalin samochodowych ? Może są utylizowane albo eksportowane? Pan Bednarz o tym coś wie? Bo nic o nich nie pisze. To może tak cały ruch samochodowy we...rozwiń całość

      Czy samochody jeżdżące tunelem nie wytwarzają spalin samochodowych ? Może są utylizowane albo eksportowane? Pan Bednarz o tym coś wie? Bo nic o nich nie pisze. To może tak cały ruch samochodowy we Wrocławiu puścić tunelami? To są pomysły polityków na poziomie przedszkolaków.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Debilowaty geniusz

      Anioł (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 5

      Ty trepie nawet nie dorosłeś do wieku przedszkolaka.Na świecie są tunele kilkudziesięcio kilometrowe i samochody przejeżdzają bezpiecznie.Wg. twojego rozumowania,to ciebie także nie można wpuścić...rozwiń całość

      Ty trepie nawet nie dorosłeś do wieku przedszkolaka.Na świecie są tunele kilkudziesięcio kilometrowe i samochody przejeżdzają bezpiecznie.Wg. twojego rozumowania,to ciebie także nie można wpuścić do takiego tunelu bo wytwarzasz gazy bardzo śmierdzące. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ehs

      wro59 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 5

      a byłeś kiedyś dalej niż na Tarnogaju? Pojedż do tunelów w AUT, SUI i DE. W każdym jest specjalna instalacja do pochłaniania i oczyszczania spalin.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pochłanianie spalin he, he, he

      Juliusz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Spalin nie da się pochłonąć. Możesz je oczyścić z pyłów, usunąć zapach, ale dwutlenek węgla i tlenki azotu pozostaną

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Głupoty gadasz

      Wroc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 5

      Tu nie chodzi o spaliny a o przyrodę, która zostanie nieodwracalnie zniszczona głąbie! Niedługo będziemy mieszkali we wszechobecnym betonie!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kierowca

      Pchela187 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

      niedługo to wrotki ci zostaną, bo wro chce się pozbyć aut

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      " a każdy wrocławianin w trzy minuty dojedzie z Krzyków do Korony "

      Anna (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 2

      to jest argument!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      megaloman

      do widzenia (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 2

      "WĘZEŁ" Korona rzeczywiście wygląda jak GIGA WĘZEŁ. A jadący od strony Wa-wy jak będą wjeżdżać na ten WĘZEŁ ? Tradycyjnie, po wrocławsku ? Nowe światła i kolizyjne skrzyżowanie, które zawali ruch...rozwiń całość

      "WĘZEŁ" Korona rzeczywiście wygląda jak GIGA WĘZEŁ. A jadący od strony Wa-wy jak będą wjeżdżać na ten WĘZEŁ ? Tradycyjnie, po wrocławsku ? Nowe światła i kolizyjne skrzyżowanie, które zawali ruch już od Mirkowa ? Rozumiem, że chodzi o rozgłos, nie ważne jak mówią, byle mówili. Ale to do niczego nie doprowadzi, bo właśnie za rok żegnamy takiego wizjonera - megalomana i oby to miasto więcej na nikogo takiego już nie trafiło. PS. Z tego co kojarzę, budowana droga ma również pomóc ludziom z WW dostać się w rejony Krakowskiej, Tarnogaju bez zawalania pl. Grunwaldzkiego, a takie TUNELE w jaki sposób to umożliwią ?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A jak z Olszewskiego dojechać na Krakowską?

      Podpis Nieczytelny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 3

      Nadal trzeba będzie rozjeżdżać WW, by dostać się do zakorkowanych Mostów Chrobrego?
      Przy takim rozwiązaniu wydłużą się, i tak już długie korki na Mickiewicza i Monte Cassino...

      Druga sprawa -...rozwiń całość

      Nadal trzeba będzie rozjeżdżać WW, by dostać się do zakorkowanych Mostów Chrobrego?
      Przy takim rozwiązaniu wydłużą się, i tak już długie korki na Mickiewicza i Monte Cassino...

      Druga sprawa - każda najmniejsza stłuczka w tunelu, wyłączy tenże na pół dnia. Brał to ktoś pod uwagę?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      pewnie tak

      tax-rabarbar (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

      ale na na pewno nie Bednarz

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      błąd ?

      kris (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8

      według mnie na tym filmie z projektem jest błędna nazwa mostów, powinno chyba być MOSTY SWOJCZYCKIE a nie MOSTY CHROBREGO - ot taka mała pomyłka :)

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama