Czarna litera „M” (wzór jak na zdjęciu powyżej) stała się znakiem graficznym Muzeum Narodowego. Wszystkie oddziały Narodowego będą oznaczone takim samym logotypem: zielone „M” oznacza Muzeum Etnograficzne, czerwone Panoramę Racławicką, niebieskie Pawilon Czterech Kopuł, który zostanie otwarty dla zwiedzających 26 czerwca.
- Logotypy oddziałów były skrajnie niezależne, teraz mamy czytelny przekaz - tłumaczy Piotr Oszczanowski, dyrektor Muzeum Narodowego. - Chcemy się zmieniać dla państwa - dodaje.
„M” zaprojektował Marian Misiak, projektant grafik, zwyciężając w konkursie na logotyp, na który nadesłano 164 projekty. Zdobył 45 tys. zł.
- Inspirowałem się literą „W”, która widnieje na wielu miejskich budynkach, m.in. na elewacji Hali Targowej i na baszcie przy mostach Pomorskich. Po odwróceniu „W” staje się „M” i zachęca do myślenia o Muzeum - dodaje. Tłumaczy, że w języku łacińskim „w” nie istniało, powstało z połączenia dwóch „v”. - Podwajanie liter służyło podkreślaniu znaczenia słowa - opowiada. A nowy logotyp przypomina, że warto odwiedzić Muzeum oraz jego oddziały i podkreśla, że wkrótce będzie można oglądać zbiory sztuki współczesnej w zmodernizowanym Pawilonie Czterech Kopuł. Kampanii reklamowej towarzyszy hasło „# do czterech razy sztuka!”. Czwórka to liczba muzealnych oddziałów.
Znakiem Muzeum Narodowe będzie promować się w Warszawie, Gdańsku, Trójmieście, Łodzi i Poznaniu. Kampania kosztuje kilkaset tysięcy złotych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?