Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przez błoto i śnieg do wrocławskiego mordoru. Kiedy remont przystanku kolejowego na Muchoborze

Marcin Kaźmierczak
Przystanek kolejowy Wrocław Muchobór
Przystanek kolejowy Wrocław Muchobór Pawel Relikowski / Gazeta Wroclawska
Wrocławski mordor (biurowce pomiędzy placem Strzegomskim a ulicą Klecińską) rozrasta się z roku na rok. Już teraz pracuje w nim ponad 20 tysięcy osób. Jedyne co się nie zmienia, to będący bramą do niego, przystanek kolejowy Wrocław Muchobór, na którym czas zatrzymał się kilkadziesiąt lat temu. Ma się to zmienić w 2019 r.

Wrocławski mordor rośnie w oczach. Według szacunkowych wyliczeń obecnie w biurowcach ciągnących się od pl. Strzegomskiego do ul. Klecińskiej pracuje ok. 20 tysięcy osób, a liczba ta będzie jeszcze wzrastać. W tym roku ma ruszyć budowa kompleksu biurowców Pin Park w rejonie ulic: Strzegomskiej, Przemkowskiej i Babimojskiej. To inwestycja poznańskiej firmy Probuild Sp. z o.o. Trzy 30-metrowe biurowce będą miały w sumie powierzchnię 53 tys. mkw. Prace w nich będzie mogło znaleźć nawet 5 tysięcy osób, na które czekać będą 1143 miejsca parkingowe.

Znaczna część pracowników wrocławskiego mordoru do pracy dojeżdża jednak komunikacją miejską lub pociągami. Ci drudzy mają spory problem, ponieważ przystanek kolejowy Wrocław Muchobór będący dla nich bramą do mordoru jest w fatalnym stanie. Kiepsko utwardzone perony, które zimą bardziej przypominają lodowisko czy krzywe wiaty przystankowe pamiętające lata siedemdziesiąte kontrastują z istniejącymi i budowanymi w pobliżu szklanymi biurowcami.

Jak dotąd nie zmienił tego nawet trwający remont przebiegającej tamtędy linii kolejowej Wrocław – Szczecin, którą kursują pociągi do Wołowa, Głogowa i Zielonej Góry. Warto dodać, że na przystanku zatrzymują się także pociągi z Legnicy, Węglińca i Zgorzelca. W sumie w ciągu doby zatrzymuje się na nim aż 90 pociągów Przewozów Regionalnych i Kolei Dolnośląskich. To także czwarty wrocławski przystanek pod względem liczby wysiadających na nim osób.
– Co rano mamy ten sam problem. Brniemy do pracy przez błoto, bo nie ma innej drogi. W lepszym stanie są nawet przystanki znajdujące się w szczerym polu, jak choćby w Czernej pod Wrocławiem – zauważa Paweł Moszczyński, który do pracy w IBM dojeżdża z Wołowa.

Zmieni się to najwcześniej za 3 lata, a więc wraz z zakończeniem remontu linii Wrocław – Szczecin.
– Przystanek Wrocław Muchobór zostanie zmodernizowany z funduszy Regionalnego Programu Operacyjnego do 2020 r. Projekt jest realizowany w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego – informuje Bohdan Ząbek, rzecznik Polskich Linii Kolejowych. – Obecnie prowadzone są prace nad studium wykonalności, które po uzyskaniu decyzji lokalizacyjnych i środowiskowych zostanie ukończone do połowy 2018 r. – dodaje.

Według wstępnych szacunków remont przystanku będzie kosztował 8,6 mln zł. Przystanek zyska nową nawierzchnię z płyt betonowych, wiaty, a także elektroniczne wyświetlacze.

Przypomnijmy, że Polskie Linie Kolejowe do 2020 r. we Wrocławiu i w powiecie wrocławskim wyremontują lub zbudują od podstaw także 9 innych przystanków kolejowych. Na linii Wrocław Sołtysowice – Jelcz Miłoszyce (remont ruszy w 2018 r.) będą to: Wrocław Wojnów, Wrocław Swojczyce, Wrocław Kowale, Wrocław Łany, Wrocław Strachocin i Wrocław Popiele. Z kolei na trasie Wrocław – Sobótka – Świdnica nowe przystanki powstaną w okolicy ul. Bardzkiej i Buforowej, Grota Roweckiego oraz Zwycięskiej.

Ponadto w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego do 2020 r. powstaną także dwa nowe przystanki w powiecie wrocławskim – Mokronos Górny w pobliżu ul. Konwaliowej w Mokronosie na trasie Wrocław – Jelenia Góra i Iwiny na linii w kierunku Strzelina i Kłodzka. Koszt każdego z nich wynosie ok. 4,2 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Przez błoto i śnieg do wrocławskiego mordoru. Kiedy remont przystanku kolejowego na Muchoborze - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska