Promenady Wrocławskie robią wrażenie. To piękne osiedle, ale...

    Promenady Wrocławskie robią wrażenie. To piękne osiedle, ale tylko do godziny 15

    Bartłomiej Różycki

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Na osiedlu Promenady Wrocławskie położonym pomiędzy ulicami Trzebnicką i Jedności Narodowej aż chce się mieszkać. W ciągu dnia jest tu naprawdę pięknie. Nowe bloki, mnóstwo punktów usługowych, zieleń. Koszmar mieszkańców zaczyna się po godz. 16, gdy zmotoryzowani próbują wrócić do domu i zaparkować gdzieś swoje auto. Całe osiedle stoi w gigantycznym korku. Zakładowa, Słonimskiego i Rychtalska, to ulice po których szybciej przejdziemy wówczas spacerem niż przejedziemy autem. Ludzie codziennie tracą w korkach nawet godzinę. Czy ktoś rozwiąże ten problem? Sprawdziliśmy.
    Osiedle Promenady Wrocławskie
    1/25
    przejdź do galerii

    Osiedle Promenady Wrocławskie ©fot. Janusz Wójtowicz

    Na osiedlu Promenady Wrocławskie dewelopera Vantage Development ma powstać docelowo 2000 mieszkań. Już teraz jest tu naprawdę pięknie. To osiedle, na którym znajdują się ładnie wykończone zieleńce i chodniki, ławki, dopiero co postawiony plac zabaw oraz przedszkole publiczne, co jest wielkim plusem tego miejsca.

    Niestety, chaos na drogach rozpoczyna się o godzinie 16:00, kiedy ludzie wracają z pracy.
    Problemy zaczynają się na ulicy Zakładowej, gdzie znajduje się duży sklep E.Leclerc. Tutaj spotykają się ludzie wyjeżdżający z zakupów, korzystający z pobliskich punktów usługowych, jadących "tranzytem" przez osiedle oraz wracający z pracy. Ulice Rychtalska i Zakładowa, które w ciągu dnia są dobrym skrótem między Jedności Narodowej i Trzebnicką, po południu stają, niemal bez ruchu. Na odcinku długości jednego kilometra, do ronda (Zakładowa/Rychtalska), niemal każdego dnia tworzy się korek, którego pokonanie zajmuje od 40 minut do godziny.

    Ludzie nie mają jak wydostać się z osiedla ani wrócić do domów. Mieszkańcy przypominają, że miała się pojawić dodatkowa linia MPK, której wciąż tutaj nie ma. Jednak w tej sytuacji, gdy całe osiedle stoi w zatorze, autobus niewiele by zmienił, bo utknąłby w korku z tymi, którzy jadą własnymi autami. A jak na razie to ogromna większość mieszkańców.

    Czy jest jakieś rozwiązanie tego problemu? Deweloper tłumaczy nam, że osiedle nie jest jeszcze gotowe. Firma zobowiązała się do budowy dodatkowych dróg, które wchodzą w skład projektu i w przyszłości mogłyby rozwiązać problem korków. Niestety trzeba na nie poczekać. Szymon Matuszyński z Vantage Development wyjaśnia, że budowa nowej drogi, która może poprawić sytuację rozpocznie się, ale w przyszłym roku. Na razie nie był jednak w stanie określić dokładnego terminu zakończenia tych prac.

    Problemem zainteresowaliśmy także Wydział Inżynierii Miejskiej we wrocławskim magistracie. Elżbieta Maciąg zapewnia, że urzędnicy nie zostawią tej sprawy. - Przeprowadzimy wizję w terenie, by przyjrzeć się ewentualnym przyczynom tworzących się korków - deklaruje urzędniczka.

    Trzymamy za słowo i do sprawy fatalnego dojazdu i komunikacji na tym pięknym osiedlu na pewno wrócimy.

    Czytaj także

      Komentarze (175)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A co będzie jak aut przybędzie?

      pixi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      kupie auto i mieszkanie w worku między torami a rzeką a potem będę płakał ze są korki.
      Zbuduje nowa drogę prowadzącą do wiaduktu i będę ściemniał ze sie poprawi.
      Kupie mieszkanie na jedynym...rozwiń całość

      kupie auto i mieszkanie w worku między torami a rzeką a potem będę płakał ze są korki.
      Zbuduje nowa drogę prowadzącą do wiaduktu i będę ściemniał ze sie poprawi.
      Kupie mieszkanie na jedynym osiedlu gdzie nie buduje sie parkingów podziemnych aby mieszkania były tańsze a potem będę jęczał.

      Zbuduję zieleńce aby łatwiej sprzedać mieszkania ale zrobię to kosztem parkingów bo ludzie i tak nie myślą .
      UM zacznie sie przyglądać czy zlikwidować tory do Poznania czy zawrócić Odrę.
      O autobusie czy stacji Roweru Miejskiego nikt sie nie zająknął.To osiedle będzie się rozwijać więc będzie tylko gorzej.Ludzie się sami pchają w kłopoty i myślą, że wystarczy artykuł aby stał sie cud.

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ale osso chozi?

      Szninkiel (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Zrobiłem wyliczenia po przeczytaniu komentarzy - kilka danych, co do już istniejących budynków

      przystanki mpk - Trzebnicka/Kraszewskiego:
      - do skraju osiedla (tam, gdzie obok bloku jest skręt do...rozwiń całość

      Zrobiłem wyliczenia po przeczytaniu komentarzy - kilka danych, co do już istniejących budynków

      przystanki mpk - Trzebnicka/Kraszewskiego:
      - do skraju osiedla (tam, gdzie obok bloku jest skręt do Leklerka) - 570 metrów
      - do centrum osiedla (nieco na zachód od ronda) - 800 metrów
      - do ronda (koniec osiedla) - 870 metrów
      - do przystanku przy Jedności Narodowej - 1320 metrów

      przystanki Jedności Narodowej/Rychtalska/Daszyńskiego:
      - do ronda (początek osiedla) - 450 metrów
      - do centrum osiedla (nieco na zachód od ronda) - 530 metrów
      - do skraju osiedla (tam, gdzie obok bloku jest skręt do Leklerka) - 750 metrów
      - do przystanku Trzebnicka/Kraszewskiego - 1320 metrów

      Z centrum osiedla do przystanku przy Trzebnickiej - 790 metrów
      Z centrum osiedla do przystanku przy Jedności Narodowej - 520 metrów
      Z części położonej blisko Leklerka do przystanku przy Trzebnickiej - 570 metrów
      Z części położonej blisko Leklerka do przystanku przy Jedności Narodowej - 750 m
      Z części położonej obok ronda, bliżej biurowca do przystanku przy Trzebnickiej - 870 m
      Z części położonej obok ronda, bliżej biurowca do przystanku przy Jedności - 450 m
      Z centrum osiedla do dworca Nadodrze (boczne wejście) - 1430 metrów

      Jaki z tego wniosek? Przeciętna prędkość pieszego wynosi około 100 metrów / minutę.
      Tym z centrum osiedla dojście na przystanek zajmie 5-8 minut. Tym z dalszych części - 4,5-8,5 minuty. Wolniej chodzący - do 10 minut. Starsi - do 15 minut
      Dojście na dworzec - spokojnie w 15 minut
      Bezpośrednio przy Trzebnickiej mają 1,7,8,132,144 + DLA-busy w kierunku Psar
      Przy Jedności Narodowej - 6,11,23

      Naprawdę, poza osobami pracującymi niestandardowo daleko, wszyscy mieszkańcy powinni co najwyżej zamartwiać się hałasem powodowanym przez samochody i nie stresować się dojazdem do/z pracyzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Układ komunikacyjny jest krwiobiegiem miasta – kiepski, to zawał

      bolo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

      Układ komunikacyjny jest krwiobiegiem miasta – kiepski, to zawał
      Ale tego architekt miasta nie został nauczony - to musi mieć wykute w pamięci Wydając pozwolenie na budowę kolejnych budynków,...rozwiń całość

      Układ komunikacyjny jest krwiobiegiem miasta – kiepski, to zawał
      Ale tego architekt miasta nie został nauczony - to musi mieć wykute w pamięci Wydając pozwolenie na budowę kolejnych budynków, osiedli należy zapewnić dla tego kompleksu układ komunkacyjny - spełniający swoja funkcje nawet za 20 lat.
      Niestety wszystkie osiedla takowego rozwiązania nie posiadają. To wszystko odbija sie na egzystowaniu mieszkańców, ludzi docierających do pracy, dzieci do przedszkola, szkoły, dotarcia Pogotowia, Strazy Pożarnej itd, itp . Guża dwója dla architektów.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Układ komunikacji to krwiobieg miasta

      bolo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Ale tego architekt miasta nie został nauczony - to musi mieć wykute w pamięci Wydając pozwolenie na budowę kolejnych budynków, osiedli należy zapewnić dla tego kompleksu układ komunkacyjny -...rozwiń całość

      Ale tego architekt miasta nie został nauczony - to musi mieć wykute w pamięci Wydając pozwolenie na budowę kolejnych budynków, osiedli należy zapewnić dla tego kompleksu układ komunkacyjny - spełniający swoja funkcje nawet za 20 lat.
      Niestety wszystkie osiedla takowego rozwiązania nie posiadają. To wszystko odbija sie na egzystowaniu mieszkańców, ludzi docierających do pracy, dzieci do przedszkola, szkoły, dotarcia Pogotowia, Strazy Pożarnej itd, itp . Guża dwója dla architektów.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Drodzy mieszkańcy wiecie co to jest TRAMWAJ i AUTOBUS?

      Ślązak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 7

      To jest podstawowy środek transportu mieszczan w mieście. Wy najwyraźniej nie dorośliście jeszcze do tego by mieszkać w mieście.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a

      Onufry (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 5

      Nie na tym polega istota problemu !
      Wzmożony ruch samochodów przez osiedle mieszkaniowe Promenady Wrocławskie to nie są samochody mieszkańców tego osiedla.
      Kierowcy z wielu osiedli korzystają z...rozwiń całość

      Nie na tym polega istota problemu !
      Wzmożony ruch samochodów przez osiedle mieszkaniowe Promenady Wrocławskie to nie są samochody mieszkańców tego osiedla.
      Kierowcy z wielu osiedli korzystają z możliwości przejazdu nowym łącznikiem od ul. Trzebnickiej do ul. Wyszyńskiego. Przez to wielokrotnie zwiększyła się ilość samochodów przejeżdżających przez Promenady Wrocławskie.
      Ten ruch pojazdów można optymalizować np. poprzez zmianę organizacji ruchu zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Nic nie zoptymalizujesz gdy mieszkańcy osiedla jak i pozostali będą kupować coraz więcej aut.
      Nie trzeb było kupować mieszkania przy rzece.
      Aut nie wymydlono do jazdy po centrach miast założonych...rozwiń całość

      Nic nie zoptymalizujesz gdy mieszkańcy osiedla jak i pozostali będą kupować coraz więcej aut.
      Nie trzeb było kupować mieszkania przy rzece.
      Aut nie wymydlono do jazdy po centrach miast założonych w XIII wieku. Przestrzeń trzeba podzielić na domy, zieleń i auta
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      wrocławiak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 3

      Niech budują jeszcze gęściej. Blok przy bloku.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ołbin

      Ari (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 2

      Nie potrafię zrozumieć dlaczego ludzie odpowiedzialni za zarządzanie we Wrocławiu nie myślą o konsekwencjach swoich działań. Cieszę się, że Wrocław się rozwija, że wprowadzają się nowi mieszkańcy,...rozwiń całość

      Nie potrafię zrozumieć dlaczego ludzie odpowiedzialni za zarządzanie we Wrocławiu nie myślą o konsekwencjach swoich działań. Cieszę się, że Wrocław się rozwija, że wprowadzają się nowi mieszkańcy, większość inwestycji przypomina Dziki Zachód choć nie do końca ponieważ nawet tam panowały niepisane reguły. Dlaczego przy planowaniu tak dużego kompleksu mieszkalnego nikt nie przemyślał dróg dojazdowych z poprawą przepustowości włącznie. Urzędnikom we Wrocławiu proponuję grę strategiczną Sim City być może z niej poznają podstawy zarządzania miastem i zanim podejmą kolejne decyzje zastanowią się 2x. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Jaki drogi dojazdowe? Estakady nad koleją czy nowe mosty nad rzeką?
      Z dwóch stron osiedla są tramwaje a z trzeciej kolej.Ludzie muszą sie dostać nawet i 10 km do transportu zbiorowego.
      Poprawisz...rozwiń całość

      Jaki drogi dojazdowe? Estakady nad koleją czy nowe mosty nad rzeką?
      Z dwóch stron osiedla są tramwaje a z trzeciej kolej.Ludzie muszą sie dostać nawet i 10 km do transportu zbiorowego.
      Poprawisz dojazd to nie będzie gdzie zaparkować.
      To nie MM ma myśleć tylko ludzie patrząc na mapę.
      Tam sieęda mieszkać a zamiast parkingów zbudowali zieleńce.
      Albo albozwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      bus pas

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 2

      proponuje bus pas


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Centralnie

      W Punkt (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

      Śmieszku, Ty!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I dobrze im tak.

      ted (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 12

      kupują mieszkania byle gdzie, w polu, w blocie a potem jęczą ze drogi nie ma. cebulaki. Dobzre Stonoga powiedzial : Trzeba was je888ać , ruch888ać i na was zarabiać !


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Internetowy cham i prostak

      Gosc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 4

      Tak jak w temacie

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      "sielanka"

      :-) (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 3

      :-))) chyba betonowy tygiel.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama