Nowy przystanek na Buforowej. Ale tylko w jedną stronę

    Nowy przystanek na Buforowej. Ale tylko w jedną stronę

    Zdjęcie autora materiału
    Weronika Skupin

    Nieparzysty przystanek na ul. Buforowej. W drugą stronę takiego brakuje

    Nieparzysty przystanek na ul. Buforowej. W drugą stronę takiego brakuje ©Grzegorz Janoska

    Przy Buforowej brakuje przystanków. Mieszkańcy zwrócili się do magistratu o ich stworzenie. – Po długich bataliach medialno-społecznych udało się wymusić na samorządzie postawienie tymczasowych przystanków na wysokości ul. Kajdasza i osiedla Mała Toskania, które w znaczny sposób poprawią bezpieczeństwo mieszkańców i przede wszystkim ułatwią dojazdy do miasta i powroty do domów – pisze do nas Czytelnik Grzegorz Janoska. Ale nie wszystko jest tak, jak wnioskowali mieszkańcy. – Gdy zapadły decyzje i tymczasowe przystanki zostały zbudowane, okazało się, że przy dużym osiedlu Mała Toskania powstał tylko i wyłącznie przystanek w kierunku miasta. Czy gmina robi sobie żarty z mieszkańców? – pyta Janoska.
    Nieparzysty przystanek na ul. Buforowej. W drugą stronę takiego brakuje

    Nieparzysty przystanek na ul. Buforowej. W drugą stronę takiego brakuje ©Grzegorz Janoska

    – Już 13 maja uruchomione zostaną trzy nowe przystanki mimo wcześniejszych problemów – ZDiUM nie chciał zgodzić się na ich lokalizacje tłumacząc się względami bezpieczeństwa.

    Czy gmina robi sobie żarty z mieszkańców? Każdy będzie miał teraz możliwości dojazdu do pracy/szkoły, natomiast powrót nadal będzie wiązał się z przymusowym "spacerem" 450 m zabłoconym poboczem wzdłuż ulicy Buforowej – pisze Grzegorz Janoska.


    Twierdzi, że po obu stronach ulicy Buforowej występują takie same warunki i postawienie dodatkowego przystanku w kierunku Iwin nie stanowiłoby większego problemu. Ale innego zdania są urzędnicy.

    – Kwestia postawienia przystanków tymczasowych na ul. Buforowej podejmowana była wielokrotnie. Na Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego kolegialnie podjęto decyzję o postawieniu trzech przystanków – wyjaśnia Elżbieta Maciąg z Wydziału Inżynierii Miejskiej urzędu miasta. W takich komisjach biorą udział urzędnicy różnych jednostek miejskich, takich jak WIM, a także służb mundurowych.

    – Z uwagi na fakt, że przystanek po przeciwnej stronie od osiedla Mała Toskania generowałby zbyt duże zagrożenie dla mieszkańców (przejście przez ruchliwą jezdnię, wysoka skarpa, brak oświetlenia), nie podjęto decyzji o jego postawieniu – wyjaśnia Elżbieta Maciąg.

    Czytaj także

      Komentarze (37)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      skandal

      aaaa (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      A dlaczego my mamy płacić za to ze nie ma przystanku....kupile miezkania a tam okurat bardzo tanie były a teraz płaczą ludzi...widziały galy ze w polu mieszkania brały. ...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czytrlnik..

      XYZ (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      A czy przypadkiem ( czytelnik ) Grzegorz J. To nie zastępca kierownika dzialu przewozow zajezdni autobusowej nr.9.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Najważniejsze

      Jan-usz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 9

      .. że deloper zarobił. Postawił tanie mieszkania na zadupiu bez infrastruktury i resztę ma w dudzie. Ludzie mieszkania pokupowali bo tanie były, a teraz my, czyli społeczeństwo, zapłacimy im za...rozwiń całość

      .. że deloper zarobił. Postawił tanie mieszkania na zadupiu bez infrastruktury i resztę ma w dudzie. Ludzie mieszkania pokupowali bo tanie były, a teraz my, czyli społeczeństwo, zapłacimy im za przystanki, chodniki, drogi i inne takie. Grunt, że deweloper sobie kaskę przeliczył. Dlaczego miasto nie potrafi wymóc na deweloperach przynajmniej partycypacji w kosztach zapewnienia ludziom infrastruktury????? Dlaczego sprzedaje sie działkę w środku niczego pod zabudowę mieszkaniową? Efekt jest taki, ze z naszych podatków de facto pokrywamy różnicę ceny do tych tanich mieszkań. A prywaciarze kaskę koszą.... gdzie są urzędnicy w tym mieście????????zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A co?

      --- (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      W okolicach twojego mieszkania to drogi wyrosły z nasion?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Imie wiele wyjaśnia

      Marek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 5

      Januszu, zachęcam Cię jednak do refleksji. Zastanów się ilu Wrocławian mieszka w mieszkaniach komunalnych, gdzie czynsz jest za pół-darmo a większość i tak go nie płaci z różnych względów, ale...rozwiń całość

      Januszu, zachęcam Cię jednak do refleksji. Zastanów się ilu Wrocławian mieszka w mieszkaniach komunalnych, gdzie czynsz jest za pół-darmo a większość i tak go nie płaci z różnych względów, ale niestety często w grę wchodzi alkohol czy narkotyki. Koszty utrzymania tych mieszkań płacimy z własnej kieszeni i uwierz mi że przy tych pieniądzach, koszty postawienia takiego marnego przystaneczku, to kropla nie w morzu ale oceanie.. To że miasto się rozrasta to normalne, Śródmieście czy Rynek nie są z gumy i wszyscy tam nie mogą mieszkać.
      Tam gdzie teraz stoją wielkie osiedla z "wielkiej płyty" też kiedyś były pola czy lotniska (np. Gądów) i tam także miasto za pieniądze moich rodziców, zbudowało drogi, szkoły i tory tramwajowe. To normalne zjawisko. Wtedy też protestowałeś? A tak z ciekawości, to gdzie ty mieszkasz?? zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Widziały gały co brały

      Gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 7

      Widziały gały co brały. Kolejni którzy kupili mieszkania na zadupiu bez żadnego dojazdu i żadnej infrastruktury a teraz narzekają że w korkach stoją lub w błocie grzęzną.
      Trzeba było kupić...rozwiń całość

      Widziały gały co brały. Kolejni którzy kupili mieszkania na zadupiu bez żadnego dojazdu i żadnej infrastruktury a teraz narzekają że w korkach stoją lub w błocie grzęzną.
      Trzeba było kupić mieszkania tam gdzie są drogi, chodniki i torowisko a nie teraz mieć pretensje do wszystkich tylko nie do siebie.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Znalazł się mądrala

      czlowiek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      tak,
      wszyscy niech kupują w rynku! W ogóle nie trzeba będzie nigdzie dojeżdżać. Znalazł się mądrala

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ocena zagrożenia

      KM (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10

      "Z uwagi na fakt, że przystanek po przeciwnej stronie od osiedla Mała Toskania generowałby zbyt duże zagrożenie dla mieszkańców (przejście przez ruchliwą jezdnię, wysoka skarpa, brak oświetlenia),...rozwiń całość

      "Z uwagi na fakt, że przystanek po przeciwnej stronie od osiedla Mała Toskania generowałby zbyt duże zagrożenie dla mieszkańców (przejście przez ruchliwą jezdnię, wysoka skarpa, brak oświetlenia), nie podjęto decyzji o jego postawieniu – wyjaśnia Elżbieta Maciąg."

      - teraz muszą do tego wszystkiego przejść pół kilometra wąskim, słabo oświetlonym poboczem. Porażająca logika.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ale przecież jest -> do pracy

      Haha (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 3

      Do pracy dojedzieta, biznes nie ucierpi. A wrócić możecie sobie nawet na piechotę. WHO CARES.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dość napuszczania ludzi na ludzi

      !!!!@#@ (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 2

      Ludzie muszą gdzieś mieszkać. Młodzi muszą się usamodzielniać. Na osiedlach peryferyjnych kupują mieszkania młodzi ludzie. Tak, bo są tańsze. Tak, bo nie ma właściwej polityki dotyczącej mieszkań...rozwiń całość

      Ludzie muszą gdzieś mieszkać. Młodzi muszą się usamodzielniać. Na osiedlach peryferyjnych kupują mieszkania młodzi ludzie. Tak, bo są tańsze. Tak, bo nie ma właściwej polityki dotyczącej mieszkań komunalnych, one stały się dziedziczne, bez względu na uzyskiwany w rodzinie dochód!!! A niby skąd mają wziąć ludzie pieniądze na droższe, a niby skąd mają mieć zdolność kredytową na wyższe zadłużenie? Jagodno, to też część Wrocławia. Tam praktycznie nie ma w ogóle pobocza, by przejść, nie mówiąc o przejeździe rowerem.
      Piszący i komentujący - więcej pokory!!!! Dobry gospodarz dba o równomierny rozwój całego miasta. Jeżeli sprzedaje deweloperom teren pod budownictwo mieszkalne, to także musi zadbać o całą infrastrukturę, w tym bezpieczne drogi dojazdowe, chodniki i wiaty przystankowe. Może także uruchomić przewozy balonem, to już sprawa gospodarza miasta.
      Pieniądze są wydawane lekką ręką i bezmyślnie. Ogromne, niekontrolowane kwoty na Szkołę w Mieście, imprezy, które niczego nie wnoszą do rozwoju miasta z wyjątkiem czyszczenia budżetu, drużyna Śląsk i Stadion, sprzedaż terenu dworca autobusowego pod kolejne centrum handlowe przy zachowaniu minimalnej funkcji dworca autobusowego - prasa milczy ile stanowisk autobusowych tam powstanie.
      To urzędnicy tworzą piekło komunikacyjne mieszkańcom. Ulica Borowska musi dźwignąć Szpital Kliniczny, Aqua Park, Kaufland, Centrum Handlowe "Dworzec autobusowy", osiedle Jagodno i osiedle Ołtaszyn, tudzież przyległe miejscowości. Przejazd-koszmar.
      Jeżeli wydaje się zgody na takie inwestycje, dba się i o rozwiązania komunikacyjne.
      Z jagodna dzieci muszą dojechać do szkoły. Korzystają ze środków komunikacji miejskiej. Muszą bezpiecznie przejść przez ulicę a tam ruch jest duży. Urzędnicy i pan Prezydent opamiętają się, jak ktoś zginie???? Ta ulica nie ma nawet oświetlenia.
      Politykę miasta można porównać do rodziny w której rodzice imprezują, a dzieci siedzą w nieogrzewanym i nieoświetlonym mieszkaniu.
      Cały aparat urzędniczy wpisał się w filozofię rządzenia a nie zarządzania miastem i instytucjami. Wrażenie jest takie, że myśli się o interesach i interesikach, nie myśli się o ludziach.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Trzeba bylo pomyslec o tym przed zakupem mieszkania!!

      Mark (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 22

      Jak sie kupuje majac klapki na oczach bo tanio i nie patrzac na cala reszte to tak juz pozniej wlasnie jest.A teraz placz,marudzenie i stekanie....
      Echhh..... Szkoda slow


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Do Mark

      Homer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Mark niestety nie znasz sytuacji Jagodna.
      1. Nie było tanio
      2. Miasto obiecuje ten tramwaj od 8 lat

      Ludzie kupujący tu mieszkania brali budowę tramwaju za pewnik. I nie za 10 lat tylko tak jak...rozwiń całość

      Mark niestety nie znasz sytuacji Jagodna.
      1. Nie było tanio
      2. Miasto obiecuje ten tramwaj od 8 lat

      Ludzie kupujący tu mieszkania brali budowę tramwaju za pewnik. I nie za 10 lat tylko tak jak miasto obiecywało w 2012-2013 R. Koniec prac. Ciężko oceniać czy obietnice były wygłaszane na rzecz (w interesie deweloperów) podniesienia zysków deweloperom ale finalnie tak to wyszło. Ceny nie były niskie a deweloperzy , wizualizacje tramwaju i pięknej czteropasmówki, pokazywali jako pierwszy argument

      Sama kwestia przystanków i korków.
      Takiej prowizorki już dawno nie widziałem.
      Nie wiem czy urzędnicy wiedza z jakiego powodu są korki na buforowej...? Tak, tak właśnie przez przystanki a właściwie przez brak zatoczek. Autobus zatrzymując się na ulicy przy obecnym ruchu robi automatycznie korek pod samo Cztery Pory. Teraz będzie tylko.... gorzej. Przystanki w tych nowych miejscach są niezbędne ale wykonanie to jakaś ma sa kra.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tak to jest społeczeństwo sie uczy aby w minę sie nie wpakować ....

      kkk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

      .. jak ja analizowałem to polecali poza miastem domek ... o wiele taniej ... autem sobie spoko dojedziesz ... tylko że teraz aut jest ogrom na tej drodze :) są takie korki o których się nikomu nie...rozwiń całość

      .. jak ja analizowałem to polecali poza miastem domek ... o wiele taniej ... autem sobie spoko dojedziesz ... tylko że teraz aut jest ogrom na tej drodze :) są takie korki o których się nikomu nie śniło .. dojedziesz to jeszcze parkowanie ..... pakujemy się w model zachodnioeuropejski w ciemno - a tam 95% osób polokowana po wioskach dojeżdża w Niemczech S-Bahn do pracy.
      Teraz Niemcy mają następny etap ... te domy w wioskach nikt ich nie chce jak umierają właściciele stoją puste bo młodzi wybierają życie w mieście ... a mieszkanie w mieście dalej ma swoją abstrakcyjną wartość i są na to kupcy
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jagodno

      Gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 2

      Jagodno, kochani, to miasto, wciąż Wrocław. Ludzie kupują mieszkania we Wrocławiu, nie poza granicami miasta i domagają się niewiadomo czego. Infrastruktura, ta podstawowa, to wyraz szacunku do ludzi.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jagodno, kochani

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9

      to może i Wrocław, ale na pewno nie miasto

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Powiedz

      to (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      urzędnikom którzy w listopadzie przez miesiąc pozostawili ludzi w ciągu ul. Konduktorskiej zupełnie bez komunikacji bo był remont ulicy...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Komentarze

      wro (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      Ludzie wiedzą, chcą, są zdeterminowani do działań. Lecz osoby mające w rękach decyzję, nie nadają się ponieważ brak im logicznego myślenia w jakiej kolwiek dziedzinie. Szczerze eksmitował bym ich...rozwiń całość

      Ludzie wiedzą, chcą, są zdeterminowani do działań. Lecz osoby mające w rękach decyzję, nie nadają się ponieważ brak im logicznego myślenia w jakiej kolwiek dziedzinie. Szczerze eksmitował bym ich na Syberię.

      Droga wylotowa a tu brak praktycznie komunikacji. Ale jakaś jest 133. Tak samo ma ul. Krolewiecka linia 101 i trzeba żyć. Komentarze na temat tego gdzie co powinno być budowane odnośnie osiedli nie ma sensu. Bo i tak wszystko się rozbija o infrastruktury budowy komunikacji. Wro nie jest gotowe na skoki ze wsi aby mogły mieszkać. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Logika ZDiUM-u

      --- (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      Zbyt duże natężenie ruchu? To zamiast wybudować peron... nie zrobić przystanku!

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama