Ważne
    Mieszkania zastąpią salony samochodowe przy Kamiennej

    Mieszkania zastąpią salony samochodowe przy Kamiennej

    Błażej Organisty

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Mieszkania zastąpią salony samochodowe przy Kamiennej

    ©maps.google.pl

    Salony samochodowe Pol-Motors znikną z ulicy Kamiennej. Firma dostała pozwolenie na rozbiórkę. W ich miejsce spółka LC Corp zbuduje mieszkania. Inwestycja rozpocznie się w 2018 roku.
    Mieszkania zastąpią salony samochodowe przy Kamiennej

    ©maps.google.pl

    Przy ulicy Kamiennej we Wrocławiu można kupić nowego hyundaia lub suzuki. Przy skrzyżowaniu Kamiennej z ul. Hubską znajdują się salony samochodowe i biura Pol-Motors. Przy salonach działają także serwisy. Już niedługo firma przeniesie się gdzie indziej, bowiem na początku roku wystąpiła z wnioskiem o rozbiórkę budynków przy ulicy Kamiennej. Prezydent Rafał Dutkiewicz wydał zgodę pod koniec lutego.

    Jerzy Macherzyński, dyrektor ds. technicznych i administracji w Pol-Motors, informuje, że wyburzanie budynków rozpocznie i zakończy się w pierwszym kwartale 2018 roku.

    - Obiekty wybudowane pod koniec lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku na potrzeby Polmozbytu. Obecnie nie spełniają nowoczesnych standardów dla marki Hyundai i Suzuki - wyjaśnia dyrektor.

    W miejscu salonów samochodowych deweloper LC Corp na kilku działkach położonych przy skrzyżowaniu Kamiennej z ulicą Widną zbuduje budynki mieszkalne.

    Podpisy pod przedwstępną umową kupna terenu już zostały złożone. - Jesteśmy w trakcie dokonywania niezbędnych uzgodnień, samo projektowanie odbywa się na podstawie wydanych warunków zabudowy, dopuszczających realizację zespołu budynków o charakterze mieszkalno-usługowo-biurowym – informuje Wojciech Sury, rzecznik spółki należącej do Leszka Czarneckiego.

    Wrocławianie zamiast salonów samochodowych dostaną zatem mieszkania. W planach dewelopera są dwa budynki, w których znajdzie się łącznie około 430 lokali. Na parterze znajdą się pomieszczenia usługowo-handlowe. Realizacja inwestycji podzielona zostanie na dwa etapy. – W pierwszym wybudowany zostanie budynek od zachodniej strony nieruchomości, w drugim etapie budynek od wschodniej strony działki.

    Budowa najprawdopodobniej rozpocznie się w pierwszym kwartale 2018 roku.

    Nieco starsi wrocławianie pamiętają, że "za komuny" w przy Kamiennej 145 funkcjonował przez wiele lat Polmozbyt. Jeszcze w latach 80-tych wielu kierowców z Wrocławia odbierało tam swojego malucha czy dużego fiata. Później w tym miejscu pojawiły się salony samochodowe Pol-Motors. Teraz firmę czeka wyprowadzka z Kamiennej, ale jeszcze nie wiadomo dokąd.

    - Przygotowujemy plan inwestycyjny. Trwają uzgodnienia z importerami marek Hyundai i Suzuki. W rachubę wchodzą centra motoryzacyjne położone w południowo-wschodniej i wschodniej części Wrocławia - zdradza Macherzyński.

    Czytaj także

      Komentarze (50)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nie chciałbym tam mieszkać...

      .. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      zaj...sty hałas i smród, ceny za metr w kosmosie bo w końcu blisko dworca. Bogate słoiki bedą sie wymieniać.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      MIESZKANIA

      bucek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      BEDZIE CZYM ODDYCHAĆ SPALIN POD DOSTATKIEM

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kaufland

      HE (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      to obroty Kauflandu wystrzelą

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To

      będzie (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14

      bardzo cicha okolica, bez korków ;)


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Prawie masz rację

      RzH (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

      Tylko że cicho i bez korków to było 10 lat temu

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ja

      Wawrzyniec Pruski, polski dziedzic (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      W 91r kupiłem tu maluszka funfel nówke nie śmiganą ganc igiełkę, a w latach 87-89 patrzyłem sobie na Polmozbyt zza płotu na warcie w JW 2745.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zagęszczenie centrum - ograniczenie korków :)

      gr (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 8

      Wynosi się Motorpol, wynosi się Pol-Motors (zgodnie z artykułem część z Hyundaiem i Suzuki, nie wiem jak z Fordem). Nastąpi zagęszczenie budowli mieszkalnych co jest bardzo pozytywne w tej części...rozwiń całość

      Wynosi się Motorpol, wynosi się Pol-Motors (zgodnie z artykułem część z Hyundaiem i Suzuki, nie wiem jak z Fordem). Nastąpi zagęszczenie budowli mieszkalnych co jest bardzo pozytywne w tej części miasta. Stąd jest blisko do ścisłego centrum miasta, w okolicy kilkuset metrów 5 większych sklepów, w tym Kaufland za oknem. Do tego 3 linie tramwajowe i kilka autobusowych. Ogólnie - miejsce, gdzie można mieszkać bez samochodu lub przynajmniej nie wykorzystując go na co dzień. Korki w mieście natomiast generują głównie osiedla i miejscowości przy granicy miasta słabo skomunikowane jak Ołtaszyn, Wojszyce, Wysoka, Jagodno czy Smolec. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      100% racji

      dsadsd (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 11

      rozlanie się miast na przedmieścia to bardzo wielki błąd władz, które na to pozwoliły. Na szczęście w końcu zaczęto zabudowywać działki bliżej centrum.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      CO ZA GŁUPOTA!!!

      gzk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 18

      Zabudujecie cały Wrocław! Korki będą coraz większe!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      x

      Pseudonim (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      Korki tworzą raczej mieszkancy peryferii miasta, niż ci to mieszkają w centrum. Bo łatwiej jest żyć bez auta w centrum.
      Inną rzeczą jest parkowanie. Bo jak pod budynkami zrobi się parking na...rozwiń całość

      Korki tworzą raczej mieszkancy peryferii miasta, niż ci to mieszkają w centrum. Bo łatwiej jest żyć bez auta w centrum.
      Inną rzeczą jest parkowanie. Bo jak pod budynkami zrobi się parking na kilkanaście aut, a resztę parkingów "zaplanuje" na okolicznych trawnikach i chodnikach, to moco to oszpeci okolicę.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Łośku, korki w mieście to nie wina budowania się, a debilnej polityki organizacji transportu w mieśc

      jw (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 23 / 12

      Łośku, korki w mieście to nie wina budowania się, a debilnej polityki organizacji transportu w mieście. Progi, pasy dla pedałujących pedałków, przystanki wiedeńskie, zwężanie jezdni etc etc.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kośćiół na Bardzkiej zbudowano tam ca. 40 lat temu..

      Musieli wtedy wiedzieć jakie zmiany nastąpią. :) (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 5

      Zaczynali go budować w głębokiej komunie, na peryferiach , w polu prawie. Nawet ul Armii Krajowej nie było..
      Dziś będzie otoczony dziesiątkami tysięcy nowych mieszkań. ...To się nazywa cud. :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kupcie sobie mapę…

      X (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9

      Pol-Motors jest przy skrzyżowaniu Kamiennej z BARDZKĄ.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Osiedle dla głuchych ludzi odpornych na spaliny

      MonX (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 5

      Przecież tam tuż obok są dwa wielkie skrzyżowania szerokich ruchliwych ulic, a dodatkowo kościół z wielką i bardzo aktywną dzwonnicą. To nie jest teren pod budownictwo mieszkaniowe! Polmozbyt...rozwiń całość

      Przecież tam tuż obok są dwa wielkie skrzyżowania szerokich ruchliwych ulic, a dodatkowo kościół z wielką i bardzo aktywną dzwonnicą. To nie jest teren pod budownictwo mieszkaniowe! Polmozbyt nadawał się tam idealnie. zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecane

      Wideo