Kolejarze walczą o pieniądze. Czy zatrzymają pociągi we...

    Kolejarze walczą o pieniądze. Czy zatrzymają pociągi we Wrocławiu?

    Marcin Kaźmierczak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Solidarność protestowała już przed urzędem marszałkowskim. M.in. przeciwko zmianom organizacyjnym firmy

    Solidarność protestowała już przed urzędem marszałkowskim. M.in. przeciwko zmianom organizacyjnym firmy ©Pawel Relikowski / Gazeta Wroclawska

    Jeśli do końca lutego marszałek i Przewozy Regionalne nie podpiszą umowy, mieszkańcy Wołowa, Oławy czy Oleśnicy mogą nie dojechać pociągiem do pracy i szkoły. Związkowcy z przyzakładowej Solidarności zamierzają bowiem powołać komitet strajkowy i nie ukrywają, że mogą zatrzymać pociągi. O co chodzi?
    Solidarność protestowała już przed urzędem marszałkowskim. M.in. przeciwko zmianom organizacyjnym firmy

    Solidarność protestowała już przed urzędem marszałkowskim. M.in. przeciwko zmianom organizacyjnym firmy ©Pawel Relikowski / Gazeta Wroclawska

    Przewozy Regionalne nie akceptują wysokości zaproponowanej przez samorząd województwa dotacji, która na ten rok ma wynieść 49 mln zł. Spółka chce o 4 mln więcej. - Ta kwota powinna zrekompensować nam brak dochodów z linii do Jelcza-Laskowic. Jednocześnie chcielibyśmy wiedzieć dokładnie, jakie plany odnośnie dotacji i naszej pracy na kolejne lata ma urząd marszałkowski - mówi rzecznik PR Mikołaj Turowski.


    Jerzy Michalak, członek zarządu województwa dolnośląskiego, twierdzi, że negocjacje między samorządem a Przewozami zakończyły się już w grudniu i nie zakłada zwiększenia dotacji. Czy jest szansa, że strony raz jeszcze zasiądą do negocjacyjnego stołu?

    - Przede wszystkim zależy nam, żeby przewozy kolejowe w województwie były realizowane bez zakłóceń dla pasażerów i żeby nie doszło do takiej sytuacji, w której nagle Przewozy Regionalne przestaną jeździć - mówi Jerzy Michalak.

    Inaczej sprawę widzą kolejarze. - Nigdy nie zaakceptowaliśmy warunków umowy. Jesteśmy gotowi do dalszych rozmów i czekamy na nie. Kwota 49 mln zł jest dla nas nie do zaakceptowania, ponieważ ponieślibyśmy straty - mówi Mikołaj Turowski.

    Oficjalne pismo odrzucające propozycję 49 mln zł Krzysztof Mamiński, prezes Przewozów Regionalnych, wysłał Jerzemu Michalakowi 25 stycznia. Jakie zapisy proponowanej przez województwo umowy nie spodobały się Przewozom Regionalnym? Oprócz dotacji, chodzi przede wszystkim o niższą liczbę tzw. pociągokilometrów zaproponowaną na ten rok przez samorząd (3,7 mln km w porównaniu do 3,9 mln km w 2016 r.). Co oznacza mniej pracy dla PR. Dzisiaj więc Przewozy Regionalne przewożą Dolnoślązaków bez umowy i jakby na kredyt.

    Mamy się bać, czy pociągi te kiedyś staną? - CZYTAJ NA NASTĘPNEJ STRONIE
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (74)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Koleje Dolnośląskie potrafią tylko likwidować pociągi

      pasażer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15

      w grudniu zawiesiły wszystkie pociągi na przepięknej krajobrazowo trasie do Lwówka Śląskiego. Wcześniej kompletnie zaniedbały tę trasę, bowiem zamiast wyremontować linię olewały sobie jej stan aż...rozwiń całość

      w grudniu zawiesiły wszystkie pociągi na przepięknej krajobrazowo trasie do Lwówka Śląskiego. Wcześniej kompletnie zaniedbały tę trasę, bowiem zamiast wyremontować linię olewały sobie jej stan aż prędkość spadła do 10 km/h.

      JAK NAJMNIEJ TAKIEJ KOLEI NA DOLNYM ŚLĄSKU!!!

      Za czasów PKP śmigały tam nawet pociągi pospieszne do Szczecina, dopiero jak weszły Koleje Dolnośląskie to pociągi zaczęły tam przeszkadzać tej spółce. Wstyd!!!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      pasażer

      młotek w łeb (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14

      Koleje Dolnośląskie mają remontować linie??? to tak jak wizzair ma remontować port lotniczy.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bzdura

      kto cie stuknął? (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13

      Wizzair to prywatny przewoźnik, a Koleje Dolnośląskie są spółką marszałka a rolą marszałka jest dbałość nie tylko o pociągi, ale i linie kolejowe. De facto to jeden podmiot.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Koleje Dolnośląskie potrafią tylko likwidować pociągi

      pasażer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13

      w grudniu zawiesiły wszystkie pociągi na przepięknej krajobrazowo trasie do Lwówka Śląskiego. Wcześniej kompletnie zaniedbały tę trasę, bowiem zamiast wyremontować linię olewały sobie jej stan aż...rozwiń całość

      w grudniu zawiesiły wszystkie pociągi na przepięknej krajobrazowo trasie do Lwówka Śląskiego. Wcześniej kompletnie zaniedbały tę trasę, bowiem zamiast wyremontować linię olewały sobie jej stan aż prędkość spadła do 10 km/h.

      JAK NAJMNIEJ TAKIEJ KOLEI NA DOLNYM ŚLĄSKU!!!

      Za czasów PKP śmigały tam nawet pociągi pospieszne do Szczecina, dopiero jak weszły Koleje Dolnośląskie to pociągi zaczęły tam przeszkadzać tej spółce. Wstyd!!!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ale jaja

      ktośtam (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 14

      PR same wystosowały propozycję nowej umowy na 49 baniek - urząd marszałkowski się zgodził a teraz PR chcą nagle negocjować i szantażować. Pomijając ich racje i zarzuty o faworyzację KD ta sprawa to...rozwiń całość

      PR same wystosowały propozycję nowej umowy na 49 baniek - urząd marszałkowski się zgodził a teraz PR chcą nagle negocjować i szantażować. Pomijając ich racje i zarzuty o faworyzację KD ta sprawa to ewidentne przegięcie i chamska zagrywka. na pochybel PR..zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Uwaga na trolli ze Skyrapercity!

      mikole-trolle (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 2

      Podaję spis trolli zaśmiecających wyzwiskami i trollingiem portale internetowe w wątkach dolnośląskich dotyczących kolei:

      Admc
      DW
      Jakub Adamczyk
      Wrocławianin zza Buga
      mateuuu
      grzesiek1111...rozwiń całość

      Podaję spis trolli zaśmiecających wyzwiskami i trollingiem portale internetowe w wątkach dolnośląskich dotyczących kolei:

      Admc
      DW
      Jakub Adamczyk
      Wrocławianin zza Buga
      mateuuu
      grzesiek1111
      wyczuwam knyszę
      countryshuttle
      Adolf Warski
      stefan44
      paragraf225
      Dedete
      Krzysztof
      vipek
      Brutus46
      Rafał D.
      bystrzak2000
      Lars
      wrocLove moja miłość
      Przedszkolanek
      samiecomega

      Lista będzie na bieżąco aktualizowana (trolle zakładają co rusz nowe konta) i publikowana. Środowisko miłośników kolei doskonale już wie co to za typy, resztę przestrzegam przez tymi użytkownikami udzielającymi się w tematach kolejowych.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ?

      Racjonalny

      Zgłoś naruszenie treści / 14

      Nie umiesz podać argumentów?
      Musisz wyzywać od trolli?

      Zaskakujące ile energii poświęcasz na te bzdury.

      Kolej dla pasażerów, nie dla "miłośników"


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czyżbyś był jednym z wymienionych trolli?

      kolejoman (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13

      Tak się składa, że to nie są bzdury, sam też wielokrotnie zauważyłem trollowanie i obrażanie innych użytkowników przez wyżej wymienione osoby.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Prawda

      Racjonalny

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 16

      PR Wrocław obsługuje na Dolnym Śląsku następujące linie:

      Wrocław - Kłodzko - Międzylesie
      Wrocław - Głogów
      Wrocław - Oleśnica - Kluczbork/Ostrów Wlkp.
      Wrocław - Rawicz - Leszno

      oraz kilka...rozwiń całość

      PR Wrocław obsługuje na Dolnym Śląsku następujące linie:

      Wrocław - Kłodzko - Międzylesie
      Wrocław - Głogów
      Wrocław - Oleśnica - Kluczbork/Ostrów Wlkp.
      Wrocław - Rawicz - Leszno

      oraz kilka par pociągów (do spółki z KD) na trasach:

      Wrocław - Jelenia Góra - Szklarska Poręba
      Wrocław - Jelcz Laskowice

      Pozostałe linie obsługują sąsiednie zakłady PR, tj.

      Wrocław - Opole (PR Opole)
      Żagań - Legnica (PR Zielona Góra do spółki z KD)
      Żary - Węgliniec - Jelenia Góra (PR Zielona Góra do spółki z KD)

      Do obsługi połączeń realizowanych przez PR Wrocław wystarczy max 300 osób (analogia do KD). Co w takim razie we wrocławskim oddziale PR robi 650-osobowa armia ludzi i ile z nich to tzw. biurwa?

      Uważam, że w administracji KD jest przerost zatrudnienia, ale to co jest w PR Wrocław w pale się nie mieści! I dziwicie się, że UMWD traktuje PR jako zło koniecznie? Przecież gdyby to ode mnie zależało to pogoniłabym PR z Dolnego Śląska na zbity pysk, ze względu na miliony publicznych pieniędzy jakie przeżera bezproduktywna załoga PR Wrocław. Normalna, prywatna firma przewozowa z tak gigantycznym przerostem zatrudnienia (głównie w administracji!) nie miałaby racji bytu - zbankrutowałaby w ciągu tygodnia! A Przewozy Regionalne nie dość, że sobie spokojnie funkcjonują za nasze podatki to jeszcze szantażują marszałków likwidacją połączeń, a pasażerów straszą strajkiem. Największe kuriozum stanowi sąsiednia Opolszczyzna, gdzie PR Opole otrzyma wyższą dotację z gwarancją na 5 lat, w zamian za likwidację 24% połączeń. Przecież to jest jakiś absurdzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A

      To (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 7

      należy najpierw wywalić ten PO-czerwony socjalizm,ruszyc tych zasoedziałych w tym Urzędzie Marszałka.Oni robią wszystko aby skłócic Polaków.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zmiana

      Ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      A czy przypadkiem marszałek nie zmienia się wraz z Rządem? A jak marszałek to chyba tez jest jakieś przetasowanie w urzędnikach (chociaż znając realia jest to utworzenie dodatkowych etatów dla...rozwiń całość

      A czy przypadkiem marszałek nie zmienia się wraz z Rządem? A jak marszałek to chyba tez jest jakieś przetasowanie w urzędnikach (chociaż znając realia jest to utworzenie dodatkowych etatów dla krewnych i znajomych)zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      stosując tę samą retorykę

      vb (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 15

      należy najpierw wywalić ten kolejowy beton - oni robią wszystko aby wyłudzać kasę i zastraszać pasażerów, których tak naprawdę mają w d...ie co wielokrotnie pokazali likwidując całe linie i...rozwiń całość

      należy najpierw wywalić ten kolejowy beton - oni robią wszystko aby wyłudzać kasę i zastraszać pasażerów, których tak naprawdę mają w d...ie co wielokrotnie pokazali likwidując całe linie i bezlitośnie odcinając miejscowości od pociągu.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ech......

      - (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 8

      a gdyby tak: Wrocław bez kolei! Stacja główna (jak lotnisko) poza centrum, brak linii kolejowych, wąskich przejazdów, szlabanów, niebezpiecznych przejść. Ech.... można się rozmarzyć....

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wroclaw

      Wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 18

      Powtarzam pytanie, żeby nie umknęło. Czy to prawda, że po ostatniej podwyżce wynagrodzenia prezes Mamiński zarabia 70 tysięcy złotych miesięcznie?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Porównanie pociągów

      Elżunia (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 18

      Wystarczy porównać jakie pociągi mają KD i PR. A z tego słyszę PR są jeszcze dużo droższe.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wroclaw

      Wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 18

      Czy to prawda, że prezes Przewozów Regionalnych Mamiński zarabia 70 tysięcy złotych miesięcznie? Czy związkowcy to wiedza?

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama