Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ważny most się sypie. Terminy remontu wciąż są przesuwane

Marcin Kruk
Marcin Kruk
O złym stanie technicznym mostu kolejowego w Brzegu Dolnym i konieczności przebudowy kolejarze mówią od lat. Został rozebrany jeden tor. Projekt przebudowy miał być gotowy rok temu. Jednak PKP PLK stwierdziła, że potrzeby się zmieniły i znów przesunęła termin remontu: projekt będzie może w 2022 r.

Most kolejowy w Brzegu Dolnym potrzebuje remontu. Jego stan techniczny PKP PLK określała w poprzednich latach jako zły. Z tego też powodu został wstrzymany ruch na jednej konstrukcji i odcinku Ksiegienice - Brzeg linii kolejowej nr 273 prowadzącej z Wrocławia do Rzepina przez Brzeg Dolny, Wołów, Głogów i Kostrzyn nad Odrą.

Przez to podróże trwają dłużej, a w razie awarii zablokowana jest cała linia, co sprawia, że trzeba organizować autobusową komunikację zastępczą.

Most w Brzegu to w rzeczywistości dwie osobne konstrukcje. Jedna została wyłączona z eksploatacji. - Duga zapewnia bezpieczny przejazd pociągów z maksymalną dozwolona nośnością 221 kN oraz maksymalna technicznie prędkością 90 km/h - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK i dodaje, że na eksploatowanej części w 2013 r. była zrobiona wymiana toru. - Konstrukcja zapewnia bezpieczny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych - zapewnia przedstawiciel spółki kolejowej.

Wydawało się, w sprawie modernizacji coś drgnęło w połowie roku 2018. Rzecznik PLP PLK Mirosław Siemieniec powiedział wtedy, że na przełomie marca i kwietnia 2019 r. będzie wybrany wykonawca projektu planowanego remontu.

Jednak we wrześniu ubiegłego roku Siemieniec poinformował, że ogłoszenie zamówienia na wykonanie projektu nastąpi w drugiej połowie 2020 r., a przebudowa mogłaby być zrobiona w latach 2021 – 2027: - Zmiany w harmonogramie zadania wynikają z analizy potrzeb, dotyczących prac na sieci kolejowej – mówił rzecznik PKP PLK.

Obecnie kolejarze planują, że projekt budowlany wraz z pozwoleniem na budowę dla mostu kolejowego oraz przebudowę odcinka Księginice – Brzeg Dolny będzie gotowy do 2022 r.

- Wykonanie prac projektowych pozwoli na określenie wysokości środków potrzebnych dla przeprowadzenia robót budowlanych. Głównym efektem planowanej przebudowy mostu kolejowego nad Odrą w Brzegu Dolnym będzie przywrócenie ruchu pociągów w obu torach tego obiektu, co zwiększyłoby przepustowość Nadodrzanki, czyli linii 273 – podkreśla Mirosław Siemieniec.

od 7 lat
Wideo

Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska