Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Urząd miejski pyta, gdzie postawić stacje rowerów miejskich

Błażej Organisty
.
. Pawel Relikowski / Polska Press
Trwają konsultacje społeczne dotyczące lokalizacji nowych stacji wypożyczalni rowerów miejskich, które od połowy 2019 roku mają pojawiać się na osiedlach oddalonych od centrum. Wrocławianie mogą wskazywać konkretne miejsca do końca miesiąca. System miejskiej wypożyczani ma docelowo powiększyć się o ponad tysiąc rowerów, co oznacza, że potrzeba ok. 100 nowych stacji.

Wrocławianie mogą sugerować pracownikom urzędu miejskiego przyszłe lokalizacje stacji wypożyczalni rowerów miejskich. 8 marca ruszyły konsultacje społeczne "Wrocławski Rower Miejski w rozbudowie". Do 29 marca można wskazać 10 konkretnych lokalizacji. W międzyczasie urząd miejski zaprasza na spotkanie, które zaplanowano na 15 marca o godz. 17. w Centrum Innowacji Przejście przy ul. Świdnickiej 19 (dawne Przejście Świdnickie).

Celem konsultacji jest zebranie opinii i uwag mieszkańców. Magistrat pyta o zdanie wrocławian, ponieważ od dłuższego czasu do urzędu spływały liczne wnioski organizacji pozarządowych, firm, rad osiedli oraz pojedynczych osób. Władze miasta obiecują, że wszystkie sugestie będą wsparciem dla optymalnego planowania lokalizacji wypożyczalni rowerów.

Rozbudowa systemu WRM rozpocznie się od wiosny 2019 roku. Obecnie system składa się z 76 stacji i 760 rowerów. Na początku kwietnia powstanie pięć nowych - przy stacjach benzynowych Orlen (ul. Ślężna 88A; Ślężna 129A; Żmigrodzka 116; Ks. Witolda 79; Rawicka 2). Tym samym w następnym miesiącu liczba jednośladów zwiększy się do 810. To efekt współpracy Orlenu z operatorem systemu - firmą Nextbike, która po zakończeniu trwającego sezonu rowerowego może wynieść się z miasta, ponieważ kończy jej się umowa, a miasto wybierze nowego operatora. To dlatego urzędnicy zwlekali z rozbudową całego systemu. Daniel Chojnacki chce, żeby nowe stacje pojawiały się na osiedlach oddalonych od centrum. Marzy mu się, aby po Wrocławiu jeździło 2 tysiące rowerów miejskich.

- Mamy pełną świadomość, że pomimo bardzo dobrych wyników, na dzień dzisiejszy WRM nie obejmuje swoim zasięgiem całego miasta. Z tego powodu przygotowujemy się do dużej rozbudowy - argumentuje wrocławski oficer rowerowy.

Z trwających konsultacji społecznym mogą skorzystać mieszkańcy osiedli, którzy od lat narzekają na brak stacji w swojej okolicy. Wyniki naszej sondy internetowej z lutego pokazują, że rowerów miejskich najbardziej brakuje na Klecinie, Brochowie, Psim Polu, Sołtysowicach i Leśnicy.

Po nowym roku okaże się, czy nowe rowery miejskie dostarczy Nextbike - znany też w Warszawie - czy inna firma, chociażby spółka BikeU, która jest operatorem krakowskiej wypożyczalni Wavelo. We Wrocławiu drugi rok z rzędu okazało się, że po zimowej przerwie stan techniczny rowerów Nextbike pozostawia sporo do życzenia. Walka o wejście na teren Wrocławia może być zażarta.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska