Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Uroczysta parada tramwajów i autobusów MPK Wrocław dojechała na Nowy Dwór. Do tego festyn dla pasażerów

Jarosław Jakubczak
Jarosław Jakubczak
(2.09.2023) Uroczysta parada tramwajów i autobusów dojechała do nowej pętli. Trasa autobusowo tramwajowa na Nowy Dwór gotowa.
(2.09.2023) Uroczysta parada tramwajów i autobusów dojechała do nowej pętli. Trasa autobusowo tramwajowa na Nowy Dwór gotowa. Jarosław Jakubczak / Polska Press
W sobotę (2 września) uroczysta parada tramwajów i autobusów przejechała całą, gotową już trasę autobusowo tramwajową z pl. Orląt Lwowskich na osiedle Nowy Dwór. Na jej czele pojawił się najnowszy nabytek miejskiego przewoźnika - pierwszy wrocławski autobus elektryczny. Zobaczcie zdjęcia z przejazdu zabytkowych i nowoczesnych pojazdów MPK.

Od niedzieli (3.09.2023) na trasie zaczną kursować rozkładowo dwie nowe linie tramwajowe:

  • 13 z Nowego Dworu na Stadion Olimpijski;
  • 23 na trasie Nowy Dwór – Kowale;
  • oraz nowe linie autobusowe.

Pisaliśmy o tym tu: Tramwaj dojechał na Nowy Dwór! Udana jazda próbna, wkrótce ruszają regularne kursy

Z tej okazji, w sobotę (2 września) na pętli przy ul. Rogowskiej odbył się festyn, podczas którego wrocławianie mogli zapoznać się z nową siatką połączeń i zobaczyć nowoczesny tabor, który będzie obsługiwał trasę. Zobaczyliśmy pierwszy wrocławski elektrobus. MPK zakupi 13. takich pojazdów. Nie zabrakło też zabytkowych tramwajów i autobusów, które niegdyś kursowały po Wrocławiu. Podczas festynu przygotowano liczne atrakcje. W pobliskim Parku Tysiąclecia odbywa się Festiwal Pierwszej Pomocy. Oba miejsca (pętlę i park) połączy gra terenowa w formie krzyżówki, której tematem przewodnim będzie bezpieczeństwo i pierwsza pomoc. Z pętli do Parku Tysiąclecia bezpłatnie dojechać można zabytkowym autobusem kursującym wahadłowo.

Zobacz też:

TAT skróci o połowę czas podróży komunikacją zbiorową z centrum na Nowy Dwór z 40 do 20 minut. Na pokonanie tej samej trasy samochodem w godzinach szczytu, trzeba stracić nawet godzinę. Tym samym, komunikacja zbiorowa dla mieszkańców tej części Wrocławia stanie się znaczącą alternatywą dla podroży samochodem.

W obszarze, z którego można dojść do przystanku tramwajowego przy TAT w 7,5 minuty mieszka ponad 20 tysięcy osób. Dla 11 tysięcy osób odległość do najbliższego przystanku tramwajowo – autobusowego będzie wynosiła zaledwie 300 metrów.

TAT kosztował 386 milionów złotych. Ponad 182 miliony złotych pochodzi z dofinansowania z Unii Europejskiej. W powojennej historii Wrocławia to jedna z największych inwestycji w komunikacji zbiorowej.

Zobacz też:

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska