Tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych - z czym to się je?

Materiał informacyjny COMPUTERSOFT
Duża część firm decyduje się na coraz większą cyfryzację swojej marki. Dodają możliwość załatwienia spraw online, zamówienia swoich produktów przez internet, a to wszystko, aby iść z duchem czasu i ułatwić korzystanie klientom ze swoich usług. Ale jak wygląda cały proces? Czy wymaga dużego zaangażowania ze strony klienta? Jedna z topowych firm we Wrocławiu przybliży nam odpowiedzi na te pytania. CEO ComputerSoft Piotr Mroczek od 15 lat zajmuje się pozycjonowaniem i tworzeniem stron internetowych oraz wdrażaniem strategii marketingowych. Dzisiaj podzieli się z nami swoim doświadczeniem i uchyli nam rąbka tajemnicy związanego z tą branżą.

Czy uważasz, że zainteresowanie na tworzenie stron internetowych oraz pozycjonowanie ich będzie zyskiwało na popularności?

Tak, jest to sektor, który stale się rozwija i zmienia. Sklepy internetowe czy same strony www stają się znakiem naszych czasów. Ludzie wolą włączyć stronę internetową i znaleźć wszystkie potrzebne im informacje, niż dzwonić na infolinię czy iść do punktu stacjonarnego. Dlatego ważne jest, aby strona Twojej marki działała jak najlepiej i była przejrzysta, a do tego potrzebne jest doświadczenie, które zdobyliśmy przez wiele lat.

Tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych - z czym to się je?

Oczywiście oprócz dobrze wykonanej strony internetowej czy sklepu trzeba pomóc klientom ją znaleźć i tutaj z pomocą przychodzi pozycjonowanie stron. Wiemy, jak ważne jest wysokie uplasowanie marki w wyszukiwarce, prawda jest taka, że jeżeli nie znajdujesz się na pierwszej stronie google, tracisz wielu klientów. Ludziom zazwyczaj nie chce się zapuszczać w wyszukiwarce dalej niż wyżej wspomniana pierwsza strona, dlatego znajdując się na niej zyskujesz bardzo dużo.

Ograniczacie się do jakiegoś rejonu w tworzeniu stron internetowych oraz ich pozycjonowania?

Nie ograniczamy się do tworzenia stron internetowych we Wrocławiu lub samego pozycjonowania lokalnego. Mamy klientów zagranicznych, więc nie ma u nas rejonu, w którym byśmy nie obsługiwali zleceniodawców. Działanie na szeroką skalę pozwala nam zdobyć więcej doświadczenia oraz poznać więcej branż, których nie bylibyśmy w stanie zbadać, gdybyśmy ograniczyli się tylko do Wrocławia. Takie działanie plusuje w obsłudze kolejnych klientów.

Panuje przeświadczenie, że nie jest potrzebne doświadczenie w pozycjonowaniu stron, czy to prawda?

Nie mogę się z tym zgodzić, nie jest to łatwe, i nie ma na to jednej sprawdzonej reguły, dlatego należycie podchodzimy do każdego projektu. Od etapu planowania działań, jakie podejmiemy, po wdrażanie ich i analizę wyników podjętych ruchów. Dostosowujemy taktyki SEO do aktualnie panujących trendów i aktualnej sytuacji klienta. Tutaj nic nie jest zero-jedynkowe, ale nasze doświadczenie nauczyło nas, że nie ma rzeczy niemożliwych, jedynie każde wymaga specjalnych rozwiązań.

Tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych - z czym to się je?

Jak podchodzicie do wykorzystania sztucznej inteligencji oraz najnowszych technologii przy tworzeniu stron internetowych i ich pozycjonowaniu?

Z otwartą głową i jednocześnie ostrożnie. AI jest nową gałęzią technologii, która może bardzo ułatwić nam życie, ale przez to, że niedawno została wprowadzona na rynek, popełnia jeszcze wiele błędów. Jak najbardziej możemy się nią wspierać i nawet do tego zachęcam, ale nie możemy pozwolić, żeby robiła za nas całą pracę, ponieważ nie przyniosłoby to zamierzonych efektów. Tworzenie stron internetowych i ich pozycjonowanie jest zbyt skomplikowanym obszarem, który, przynajmniej na razie, potrzebuje wglądu człowieka.

Jak wygląda proces współpracy z klientem?

Zazwyczaj zaczyna się od rozmów, czego klient potrzebuje i jakby chciał, żeby zostało to wykonane. Trzeba wziąć pod uwagę takie czynniki, jak: czym zajmuje się firma, jaki jest charakter marki, kto jest docelowym odbiorcą, zakres działań i wiele innych. Duża część klientów ma założone strony, na których działali poprzednio, staramy się je stawiać od zera ze względu na większą kontrolę nad kodem strony. Możemy wtedy szybciej reagować na zlecenia i potrzeby klienta.

Na podstawie zebranych informacji tworzymy pierwszy projekt strony internetowej. Pokazujemy ją klientowi i wyjaśniamy szczegóły działania poszczególnych elementów. Jeżeli nie ma żadnych zastrzeżeń, przechodzimy do kodowania strony i tworzenia grafik, natomiast w razie ewentualnych chęci zmian, po konsultacji, nanosimy poprawki na projekt.

Tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych - z czym to się je?

Po każdej wykonanej zmianie pokazujemy ją i ustalamy, czy dana forma kontentuje klienta, jeżeli nie wprowadzamy nowe elementy, o które nas poproszono. Współpraca opiera się na rozmowach, mailach oraz wymienianiem informacji, co my zrobiliśmy i czy odpowiada to zleceniodawcy. Klucz do sukcesu to dobry kontakt z klientem i zawsze do tego dążymy!

Na samym końcu wdrażamy CMS oraz sprawdzamy funkcjonalność strony. Gdy wszystko działa poprawnie, robimy klientowi szkolenie z systemu do zarządzania treścią. Odpowiadamy na pytania i rozmawiamy na temat dalszej współpracy dotyczącej pomocy w pozycjonowaniu strony.

Na systemach/oprogramowaniach opieracie tworzone przez was strony i sklepy internetowe?

Nasza firma ma specjalistów z różnych oprogramowań, żeby dostosować się jak najbardziej do zapotrzebowania klienta. Operujemy na takich systemach jak WordPress, Prestashop oraz Modx. Różnią się zastosowaniem oraz tym, jak się na nich działa, ale można być pewnym, że każdy wyjaśnimy i przedstawimy jego zalety. Staramy się na podstawie pierwszych rozmów doradzić, które rozwiązanie będzie najlepsze dla klienta, jednak zawsze jesteśmy otwarci na propozycje.

Czy marketing internetowy odgrywa kluczową rolę w sukcesie sklepu lub strony internetowej?

Jak najbardziej, marketing plus odpowiednio optymalizowanie treści pod względem SEO to klucz do sukcesu sklepu lub stworzonej strony internetowej. Nie interesując się tymi elementami najpewniej nie będzie nas na pierwszych stronach google, a tym samym nasza witryna nie będzie nam przynosić żadnych korzyści. Warto zastanowić się nad strategią marketingową przed wystartowaniem strony, wtedy uruchamiając witrynę można wprawić w ruch całą maszynę napędzającą rozgłos o stronie.

Jak wygląda przygotowanie treści na stronę internetową? Czy leży to po stronie klienta czy waszej?

W większości to my przygotowujemy teksty, które pomogłyby lepiej wypozycjonować stronę klienta. Od opisów po teksty na blogi. Jeżeli potrzebujemy specjalistycznego oka względem jakiegoś tematu, wtedy kontaktujemy się z klientem. Chcemy, żeby nasze treści nie tylko dobrze pozycjonowały stronę, ale również były jak najbardziej pomocne dla odwiedzających. Po co odwiedzać parę różnych stron w poszukiwaniu informacji, jak można to zrobić na jednej dobrze przygotowanej?

Tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych - z czym to się je?

Jak szeroko obejmujecie wdrażanie strategii marketingowych dla swoich klientów?

Przez zbadanie najbardziej opłacalnych opcji po same ich wykonywanie. Nie ograniczamy się tylko do zrobienia i kontroli reklamy w Google Ads, ale również zajmiemy się brandingiem oraz, jak wspomniałem poprzednio, dobraniem odpowiednich treści, aby poprawić pozycję w wyszukiwaniach. Jest to obszar, w którym cały czas trzeba działać i kontrolować wyniki, żeby przynosiło to stałe efekty. Nasz zespół to nie tylko wybitni programiści, ale również kreatywne i zdolne osoby odpowiedzialne za marketing. Zawsze znajdą rozwiązanie, żeby zaprezentować i rozpromować największe atuty firmy.

Jakie rady lub wskazówki moglibyście dać przedsiębiorcom, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z pozycjonowaniem i tworzeniem stron internetowych?

Jeżeli czegoś nie wiecie, zgłoście się do specjalistów, robienie czegoś „żeby było” negatywnie odbije się w przyszłości. Rozwiązania, które są dobre tu i teraz sprawdzają się tylko w skali mikro, natomiast trzeba patrzeć bardziej przyszłościowo. Dobre zaprojektowanie strony plus porządnie rozplanowany marketing przyniesie firmie o wiele więcej korzyści w rozwoju długoterminowym.

Macie dostępne do wglądu materiały gotowych projektów, którymi się zajmowaliście?

Jak najbardziej! Na naszej stronie jest dostępne portfolio, w którym zainteresowani mogą zapoznać się, jak wyglądają przygotowane przez nas projekty. Są tam widoczne współprace z takimi markami jak: Netia, Politechnika Wrocławska, Intrex itp. Każdy klient ma inną wizję, więc można zobaczyć tam dużą różnorodność w wykonywanych przez nas stronach internetowych. Zachęcamy do kontaktu i omówienia z nami wymagań, na pewno uda się nam dostosować przygotowanie strony do twojej wizji!

Tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych - z czym to się je?

Gdzie ma się zgłosić osoba zainteresowana współpracą z wami?

Osoby zainteresowane współpracą zapraszamy do kontaktu telefonicznego 663 311 637 lub odwiedzenia naszych biur we Wrocławiu. Jedno z nich znajduje się na ulicy Wojrowickiej 36a, gdzie jest główna siedziba firmy i jest dostępny zespół projektowy. Natomiast drugi punkt, który jest naszym biurem handlowym, znajduje się na Alei Wiązowej 14. Chętnie się spotkamy i udzielimy wszystkich potrzebnych informacji.

Zapraszamy do odwiedzenia strony Computersoft i sprawdzenia ich oferty na https://computersoft.net.pl/

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska