Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasa S5 Wrocław- Trzebnica coraz bliżej. Będą ograniczenia w ruchu (MAPA I ZDJĘCIA)

Bartosz Józefiak
Budowa trasy S5 Wrocław- Trzebnica jest już coraz bardziej widoczna. Najintensywniejsze prace toczą się na wysokości węzła Kryniczno. Niedługo kierowców jadących krajową piątką czekają też pierwsze utrudnienia w ruchu

Trasa szybkiego ruchu Wrocław - Trzebnica będzie miała 19 km. Zacznie się na istniejącym węźle Wrocław Północ autostradowej obwodnicy Wrocławia. Choć od przebudowy tego węzła i wpięcia w niego S5 dzieli nas jeszcze ponad rok, przy węźle i ul. Polanowickiej powstaje już zaplecze budowy i prowadzone są pierwsze prace. Widać je z ronda przy ul. Żmigrodzkiej.
Z kolei w Krynicznie drogowcy zaczęli rozbierać nieczynną stację benzynową przy drodze nr 5. W tym miejscu powstanie węzeł Kryniczno, gdzie droga S5 skrzyżuje się ze starą "piątką".
Tam prace budowlane będą rozpoczynały się powoli, ale pierwsza zmiana organizacji ruchu czeka nas już za dwa tygodnie. Zmiany nie będą duże, bo na razie drogowcy wprowadzą tylko ograniczenie prędkości do 70 km na godz. W przyszłości powstanie tam osobna jezdnia, na którą zostanie przerzucony ruch z "piątki".
Drogowcy skończyli już większość wycinek drzew. Pod topór poszło ich już tysiące. Robotnicy karczują je jeszcze w Wiszni Małej, na wysokości przyszłego węzła Trzebnica. Drogowcy będą też przebudowywali kolizje z siecią gazową i sieciami wysokiego napięcia w Wiszni Małej, Ligocie i Krynicznie.

ZOBACZ: W styczniu zaczną budować trasę S5 z Wrocławia do Trzebnicy (FILM)

Odcinek Wrocław - Trzebnica będzie drogą ekspresową z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku oraz pasami awaryjnymi. Zgodnie z przepisami pojedziemy tam z prędkością 120 km na godz. Jezdnia w każdą stronę będzie miała 11 metrów szerokości.
Fragment Wrocław - Trzebnica rozpocznie się na istniejącym już węźle autostradowej obwodnicy Wrocławia – Wrocław Północ, a skończy w miejscowości Marcinowo. Węzeł Wrocław Północ (zjeżdżamy nim do ulicy Żmigrodzkiej) zostanie przebudowany i stanie się jednym z większych węzłów drogowych w kraju. Droga będzie przechodziła wiaduktem nad obecnie istniejącym rondem przy wjeździe na autostradę i dalej zostanie zbudowana pod AOW.Ten fragment S5 jest częścią całej trasy Wrocław- Poznań. Wszystkie dolnośląskie odcinki (55 km. Od Wrocławia do Korzeńska na granicy z woj. wielkopolskim) mają być gotowe do końca 2017 r. Zasadnicze prace budowlane ruszą wiosną tego roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska