Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

To AUDI A7 prowadzi się samo. Niemcy testują inteligentne samochody na autostradach

Redakcja
Niemcy. Volkswagen nie zamierza sprzedawać w pełni zautomatyzowanych samochodów przynajmniej do 2022 roku, ale technologia jest już gotowa. - Z przodu mamy dwa radary oraz monokamerę. Są dwa skanery laserowe - jeden z przodu, drugi z tyłu. Radar znajduje się też na każdym rogu auta. To wystarczy, by samochód "widział" 360 stopni wokół niego - wyjaśnia Bernd Rossler z pionu automatycznych samochodów firmy. Dziennikarz Bloomberga miał okazję przetestować produkowany przez koncern Volkswagen samochód koncepcyjny Audi A7 z automatycznym pilotem.

- W dyskusji o samo prowadzących się samochodach wiele miejsca poświęca się bezpieczeństwu. Coś w tym jest - prowadzę bez użycia rąk, a to nie jest najbezpieczniejsze rozwiązanie. Ale jest też argument wydajności. Chodzi o czas zaoszczędzony podczas porannego przemieszczania się. Przeciętny amerykański pracownik przemieszcza się przez 28 minut dziennie. Średnia w krajach OECD to 38 minut. A można by zająć się w tym czasie poranną toaletą czy innymi zadaniami - ocenia Hans Nichols.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska