Tramwaje skoda 16T zostały wyprodukowane dla Wrocławia. Po 14 latach i milionach kilometrów 17 z nich przejdzie teraz gruntowny remont. W hali remontowej rozebrano już pierwszy wóz. Kupowane dla Wrocławia skody kosztowały wówczas 6,5 mln złotych za sztukę. Teraz remont wspomnianych kilkunastu pojazdów ma kosztować 60 mln złotych.
Wrocławskie tramwaje Skoda do gruntownego remontu
Wyremontowane mają być praktycznie wszystkie elementy tramwaju. Wózki napędowe i toczne zostaną zdemontowane, wyczyszczone, będzie zdjęta z nich farba i rdza oraz przeprowadzona wymiana uszkodzonych części, następnie będą pomalowane i zamontowane. Będą też zdemontowane koła ze szczegółową kontrolą piast, mechanicy przyjrzą się sprężynom, hamulcom, amortyzatorom, łączeniom pudeł wagonów z wózkami. Bardzo możliwe, że skody po remoncie będą inaczej wyglądały: wykonawca może zaproponować inny kształt przodu i tyłu tramwaju. Cała blacha z zewnątrz wagonu będzie wymieniona na nową, bardziej odporną na rdzę. Spód wagonów zostanie zabezpieczony antykorozyjnie i pokryty czarną powłoką antyodpryskową.
Remont wrocławskich skód: Motorniczy też z nowym fotelem
Każdy silnik będzie zdemontowany, aby zrobić dokładne oględziny i wymienić uszkodzone części. Przejrzane będą układy elektryczne, okablowanie, a każdy remontowany tramwaj zyska nowy autokomputer.
Rozebrane ma być też stanowisko motorniczego, skontrolowane działanie wszystkich podzespołów oraz wymienione fotele motorniczych. Wewnątrz wykonawca remontu wymieni płyty podłogowe na nowe, skontroluje i jeśli będzie potrzeba wymieni zużyte siedzenia pasażerów i poręcze.Przeglądowi będzie podlegało również ogrzewanie, wentylacja, oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne.
Niedzielne uroczystości odpustowe ku czci św. Wojciecha w Gnieźnie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?