Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tak pęka nowa wrocławska inwestycja. Nie wytrzymała ruchu tramwajów i autobusów. Łatają ją... silikonem?

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Jarosław Jakubczak
Jarosław Jakubczak
TAT na Nowy Dwór, odcinek od pl. Orląt Lwowskich do ul. Smoleckiej. Na betonowej nawierzchni pojawiły się pęknięcia. Po nawet niewielkich opadach deszczu tworzą się kałuże.
TAT na Nowy Dwór, odcinek od pl. Orląt Lwowskich do ul. Smoleckiej. Na betonowej nawierzchni pojawiły się pęknięcia. Po nawet niewielkich opadach deszczu tworzą się kałuże. Jarosław Jakubczak / Polska Press
Trasa Autobusowo-Tramwajowa na Nowy Dwór, która miała być chlubą wrocławskich urzędników, nie wytrzymała ruchu tramwajów i autobusów. Nawierzchnia w wielu miejscach jest już popękana i została załatana substancją z wyglądu przypominającą silikon. Nie wygląda już tak efektownie, jak chwilę po oddaniu do użytku.

Mowa o pierwszym odcinku TAT, między pl. Orląt Lwowskich i ul. Smolecką, otwartym w czerwcu 2021 roku. Mimo że cała trasa zbudowana jest z nawierzchni betonowej, wcale nie jest gładka jak stół. Przy krawężnikach, po nawet niewielkich opadach deszczu, tworzą się kałuże. Dodatkowo widać liczne pęknięcia nawierzchni oraz ich naprawę silikonową substancją.

- Ten odcinek nadal jest na gwarancji. Mamy różne sygnały, zgłaszamy je do wykonawcy. Wiemy o tych pęknięciach. Naprawy TAT są wykonywane na bieżąco, w ramach gwarancji, na koszt wykonawcy – mówi Bartosz Nowak, rzecznik prasowy Wrocławskich Inwestycji.

Wyjaśnia, że coś co przypomina z wyglądu silikon, w rzeczywistości jest specjalną substancją pracującą.

- To specjalna masa wykończeniowa, która spełnia wiele funkcji i zadań. Uszczelnia, tłumi drgania i zabezpiecza – tłumaczy Bartosz Nowak.

Pierwszy odcinek TAT, czyli od pl. Orląt Lwowskich do ul. Śrubowej i Wrocławskiego Parku Przemysłowego kosztował około 94 mln zł. Wykonawcą był Pro-Tra Building. Prace obejmowały przebudowę m.in. pl. Orląt Lwowskich i ul. Nabycińskiej, budowę pięciu przystanków, wiaduktu nad ul. Smolecką, 2-kilometrowego torowiska, dróg dla rowerów i chodników.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska