Nowa survivalowa gra .io!

    Nowa survivalowa gra .io!

    materiał partnera

    Aktualizacja:

    Nowa survivalowa gra .io!
    1/3
    przejdź do galerii
    Gry .io to dosyć zróżnicowany swoisty gatunek, który powstał stosunkowo niedawno i obejmuje wszelkiej maści niezależne gry wieloosobowe przeznaczone na przeglądarki internetowe i cechujące się głównie minimalistyczną oprawą graficzną oraz oryginalną rozgrywką, która wykorzystuje niespotykaną wcześniej mechanikę bądź znaną z innych pozycji, nawet niekoniecznie wieloosobowych, ale które dzięki kreatywnemu podejściu twórców zyskują nowe oblicze i sprawiają, że tytuł zapewnia mnóstwo zabawy i może poszczycić się różnymi interesującymi rozwiązaniami.

    Jedną z takich gier jest Zomb.io – nowa produkcja .io, która kładzie nacisk przede wszystkim na przetrwanie w walce ze sterowanym komputerowo przeciwnikiem. Już tutaj możemy zauważyć pewne odstępstwo od dotychczasowych gier z serii, gdyż dotychczas najczęściej przyszło nam rywalizować z innymi graczami na danym serwerze; tutaj jest inaczej pod wieloma względami, choćby takim, że gracze muszą ze sobą współpracować, aby przetrwać, choć jednocześnie nic nie stoi na przeszkodzie, jeśli chcemy spróbować swoich sił w pojedynkę. Również tworzenie drużyn jest na swój sposób uproszczone – nie musimy wysyłać znajomym specjalnego linka, aby mogli dołączyć do naszego serwera, gdyż ten można wybrać bezpośrednio z poziomu gry; do drużyny można także zaprosić przypadkowo napotkanych graczy. Każda z drużyn może liczyć maksymalnie cztery osoby.

    Podstawowym elementem rozgrywki jest rozbudowana bazy oraz walka z atakującymi w nocy przeciwnikami. Czas w grze (dzień bądź noc) wyznacza umieszczony z lewej strony ekranu niewielki wskaźnik – za dnia powinniśmy zbierać surowce oraz wznosić nowe budynki, zaś w nocy bronić się przed nieumarłym najeźdźcą - przeciwnicy atakują w następujących po sobie falach: wraz z każdą nocą stają się oni silniejsi, wytrzymalsi oraz liczniejsi.

    W Zomb.io występują trzy surowce: drewno oraz kamień, które wydobywamy z drzew lub głazów, a służą nam one do budowania nowych struktur oraz ulepszania już posiadanych, oraz złoto, za które możemy nie tylko ulepszać budynki na jeszcze wyższe poziomy, ale również kupować wyposażenie dla naszego bohatera: przede wszystkim broń oraz pancerz, co pozwala na bardziej „bezpośrednią” walkę z wrogiem. Dlaczego bardziej bezpośrednią? Dlatego, że w grze naszą podstawową bronią są przede wszystkim wieże, które służą do ochrony bazy. Podobnie jak inne budynki, również wieże mogą być wzniesione w ograniczonej liczbie, tak więc musimy rozsądnie zaplanować ich ułożenie – co prawda zbudowaną już konstrukcję można sprzedać, odzyskując tym samym część surowców niezbędnych do ich wzniesienia, to jednak znalezienie nowego miejsca dla budynku oraz ulepszenie go do wcześniejszego stadium, zwłaszcza na dalszych falach może być bardzo uciążliwe. Oprócz wież, możemy również wznosić mur i otaczać nim swoją bazę – mur, a właściwie poszczególne jego segmenty, posiadają największą wytrzymałość ze wszystkich budynków a przy tym są relatywnie najtańsze w budowie, choć z racji tego, że segmentów będziemy musieli stworzyć dosyć wiele, aby zapewnić sobie skuteczną ochronę, ulepszenie ich wszystkich może okazać się kosztowne. Warto w tym momencie dodać, że Zomb.io pozwala nam ulepszać wszystkie budynki danego rodzaju na raz, przytrzymując klawisz Shift – gdyby nie to, aż strach pomyśleć, że musielibyśmy każdy, przykładowo, fragment muru klikać oddzielnie i wybierać stosowną opcję, zwłaszcza że jeden gracz może ich wznieść maksymalnie 250.

    Wspomniane wieże występują w czterech odmianach – każda z odrębnym limitem liczby posiadanych budowli tego samego typu, ich kosztem oraz właściwościami. Najbardziej podstawowe są wieże z balistą – są „przeciętne” w niemal wszystkich aspektach: szybkości strzelania i zasięgu, a poza tym mogą atakować tylko jeden cel; zadają jednak jedne z największych obrażeń ze wszystkich typów wież. Bardzo podobna jest wieża armatnia – również zadaje znaczne obrażenia, ma podobny zasięg, ale atakuje wolniej, przy czym pociski eksplodują na niewielkim obszarze. Wieża magiczna i miotająca bombami są z kolei nastawione na zadawanie obrażeń obszarowych – wieża magiczne atakuje dosyć szybko, zadaje niewielkie obrażenia, ale wystrzeliwane pociski są rozproszone, natomiast „bombowy” odpowiednik atakuje powoli, zadaje obrażenia na dużym obszarze oraz ma spory zasięg ataku, tak więc świetnie nadaje się do umieszczenia w ostatniej linii obrony.

    Pozostałym dwóm budynkom należy także się przyjrzeć oddzielnie ze względu na ich szczególną rolę. Pierwszym jest kopalnia złota – pasywnie generuje ona niewielką liczbę złota, która pozwala nam na ulepszanie budynków na wyższe poziomy oraz zakup wyposażenia dla bohatera, o czym była mowa wcześniej. Złoto wiąże się również z drugim ważnym budynkiem, a mianowicie składem, który stanowi serce naszej bazy i jest niezbędny do wznoszenia pozostałych budynków – jeśli stracimy skład, jesteśmy praktycznie uziemieni, choć możemy wówczas wznieść kolejny (w Zomb.io możemy mieć tylko jeden skład). Problem leży w tym, że każdy z poziomów ulepszeń składu pozwala nam na ulepszanie pozostałych budynków – jeżeli stracimy go w którejś z późniejszych faz, musimy liczyć się z tym, że odbudowa bazy będzie prawie niemożliwa, gdyż, przykładowo, szybkie wzniesienie nowych wież i ulepszenie ich na odpowiedni poziom będzie wymagało uprzedniego ulepszenia składu.

    Z budynkami związany jest także drużynowy aspekt rozgrywki: gracze będący w jednej drużynie dzielą się profitami wszelkich budynków („zasięgiem budowy” zapewnianym przez każdy ze składów oraz dochodami z kopalni złota) oraz mają relatywnie większą szanse na przetrwanie. Ataki przeciwników są jednak wtedy bardziej zmasowane, ale wspólnymi siłami również i z nimi można sobie poradzić.

    Czytaj także

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama