Studenci z Politechniki Wrocławskiej wcześniej samodzielnie zaprojektowali i zbudowali trzy samoloty. Użyli drewna oraz materiałów kompozytowych, głównie włókna węglowego, które jest bardzo lekkie i wytrzymałe. Każdy samolot mierzył się z innym wyzwaniem.
"W klasie Micro ich samolot wylatywał z krótkiego pasa startowego. Musiał udźwignąć jak największy ładunek i dotrzeć jak najszybciej na odległość 91 stóp. Z kolei w Advanced maszyna miała przetransportować wodę i części łazika, które następnie trzeba było zrzucić w określone miejsca. Potem studenci musieli złożyć łazik w całość, aby mógł przewieźć wodę do wyznaczonej lokalizacji. W obu kategoriach reprezentanci Politechniki Wrocławskiej nie mieli sobie równych! W ostatniej z klas Regular, gdzie trzeba było m.in. wznieść się na wysokość 100 stóp z dużym obciążeniem, wywalczyli czwarte miejsce" – informuje Michał Ciepielski z działu informacji i promocji Politechniki.
Oprócz zwycięstw w klasyfikacji generalnej klasy Advanced i Micro w dorobku studentów z Wrocławia znalazły się jeszcze cztery pierwsze miejsca, jedno drugie i trzecia lokata w konkurencjach składowych.
"Mieliśmy dwuletnią przerwę ze względu na sytuację pandemiczną na świecie" - tłumaczył tuż przed zawodami Bartłomiej Dziewoński, prezes Akademickiego Klubu Lotniczego. - "Ci spośród nas, którzy zrekrutowali się na początku pandemii, nie mieli żadnej okazji przetestowania swojej wiedzy i umiejętności w tak wymagających zawodach. Dlatego do USA lecimy w większym składzie niż zazwyczaj, by każdy miał szansę zdobyć takie doświadczenie".
Udało się! Gratulujemy!
Niedzielne uroczystości odpustowe ku czci św. Wojciecha w Gnieźnie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?