Algi morskie mają szereg właściwości zdrowotnych, więc jeśli jeszcze nie włączyłeś ich do swojego jadłospisu, warto to zrobić! Radzi Nadzieja Szukała, dietetyk

Algi morskie, inaczej wodorosty, mają szerokie zastosowanie w kuchni. Głównie znane są jako składnik sushi ale także możemy je wykorzystywać jako dodatek do zup, makaronów, mięs, sałatek czy kanapek.

Przede wszystkim są bogatym źródłem składników mineralnych, między innymi: jodu, potasu, fosforu żelaza, a także magnezu, oraz witamin z grup B, witaminy C i beta-karotenu.

Według badań, wodorosty mogą usuwać toksyny z organizmu, zwłaszcza te pochodzące z alkoholu czy dymu papierosowego. Nie tylko działają detoksacyjnie, ale także są bogate w składniki antyoksydacyjne opóźniające procesy starzenia.

Dzięki dużej zawartości błonnika algi morskie mają szerokie zastosowanie w dietetyce.

Pozwalają na dłużej zachować uczucie sytości, a jod w nich zawarty wspomaga procesy rozpadu tkanki tłuszczowej. Redukują również ilość złego cholesterolu w organizmie. Są zalecane osobom z problemami naczyniowymi, bo wzmacniają ściany naczyń włosowatych zapobiegając ich pękaniu oraz powstawaniu tak zwanych „pajączków” czy siniaków.

Do najbardziej znanych należą wodorosty nori, tak zwana sałata morska. Najczęściej są koloru czerwonego lub ciemnozielonego. Mają w sobie najwięcej białka ze wszystkich wodorostów, a dzięki swoim właściwościom mogą znacznie poprawić stan naszych paznokci, włosów i cery.

Wodorosty wakame natomiast są najbogatsze w wapń, dlatego zalecane są chorym na osteoporozę.

Agar agar jest znakomitą alternatywą żelatyny, nie tylko dla wegetarian i wegan.

Masz pytanie do dietetyka? Zadzwoń 694 84 00 84