Klientom korzystającym z bankowości elektronicznej zagraża kolejne złośliwe oprogramowanie - czytamy na stronie mBanku.

Jako pierwszy zainfekowany zostaje komputer klienta. Źródłem może być otwarcie zawirusowanego załącznika do wiadomości e-mail (w wiadomości przestępcy podszywają się pod różne instytucje) lub wejście na zainfekowaną stronę internetową.

Podczas logowania do serwisu transakcyjnego mBanku z zainfekowanego wirusem komputera, przestępcy przejmują poufne dane: identyfikator klienta i hasło.

Po uzyskaniu tych danych, przestępcy logują się do serwisu transakcyjnego w imieniu klienta i rejestrują na jego rachunku „zaufanego odbiorcę” przelewów zdefiniowanych lub bezpośrednio zlecają przelew.

Przeczytaj też: Hakerzy zaatakowali serwery organizacji i firm na całym świecie

W tym czasie w przeglądarce klienta pojawia się fałszywy komunikat informujący o zmianie formatu konta, które należy określić jak odbiorca zidentyfikowany poprzez podanie hasła SMS, a także o braku możliwości przyjęcia środków na to konto w przypadku, gdy operacja nie zostanie potwierdzona w ciągu wskazanego terminu.

zrzut/mBank

Jak przestrzega mBank, w rzeczywistości wprowadzenie kodu z wiadomości SMS ma na celu potwierdzenie zleconych przez przestępców operacji i kradzież pieniędzy z kont klienta.

Pamiętaj! Zanim zatwierdzisz operację hasłem, uważnie przeczytaj otrzymanego z banku SMS-a. Upewnij się, że opisana w wiadomości tekstowej operacja jest zgodna z tą, widoczna w serwisie transakcyjnym mBanku.

Zobacz również: Nie otwieraj podejrzanych zdjęć na Facebooku. To atak hakerów!

Jeżeli po zalogowaniu do serwisu transakcyjnego pojawił się u Ciebie opisany komunikat, mBank zaleca:
- jak najszybsze przeskanowanie komputera programem antywirusowym w poszukiwaniu złośliwego oprogramowania i usunięcia go bądź ponowną instalację systemu operacyjnego komputera,
- zmianę haseł do serwisu transakcyjnego mBanku oraz wszystkich innych kont bankowych, pocztowych i portali społecznościowych.

Jeśli jakikolwiek komunikat albo element serwisu transakcyjnego lub mobilnego wzbudzi Twoje wątpliwości – przerwij czynność i natychmiast skontaktuj się z bankiem.